Oh...ik vind het juist wel echt een tof verjaardagscadeau. Zelf heb ik ook ooit een fiets voor mijn verjaardag gevraagd (en gekregen) en wat vond ik het spannend zeg...ik bleef me afvragen of ik hem zou krijgen. Zulke grote dingen vind ik juist meer wat voor een verjaardag of als cadeau voor iets. Bij mijn vriendin kregen alle kinderen in het gezin een spiksplinter nieuwe fiets toen ze naar de Middelbare school gingen. Ook een leuke traditie.
Hier krijgen ze het vaak cadeau... zelfs al een keer van sinterklaas.....hier krijgen ze ook wel kleren cadeaus.... waarom niet? Hoef je tenminste niet alleen maar sppelgoed te kopen, waar je huis toch van uitpuilt.... maar als het nog lang duurt zou ik het gewoon kopen....
Hier ben ik het wel mee eens. Het zou naar mijn idee niet goed zijn als het éne kind zijn/haar fietsen met de verjaardagen krijgt(bijv in de lente jarig) en je andere kind het als extra cadeau ergens in het jaar. Ik zelf heb nog geen voorkeur voor verjaardag of wanneer het nodig is, ik zou wel met meerdere kinderen het allemaal op dezelfde manier doen.
Mijn dochter is net jarig geweest en heeft een half jaar om een step gevraagd. En kreeg dus een step voor de verjaardag.Mijn andere dochter is eind september pas jarig maar voor haar ben ik van plan ook nu in het voorjaar een step te komen, gewoon tussendoor. Mijn oudste dochter vroeg mij zelfs om nu ook een step te kopen voor haar zusje. Ik kijk net wanneer iets nodig is en wanneer ze er optimaal van kunnen genieten. Natuurlijk koop ik voor grote zus dan ook weer iets tussendoor als kleine zus dan een step krijgt.
Mee eens! Als de verjaardag echt nog maar eventjes duurt, zou ik wachten. Maar als het nog maanden duurt, gewoon kopen!
Ik denk dat wij de fietsen 'gewoon' gaan geven, dus niet als cadeau. Maar wanneer ze wat ouder zijn en precies díe fiets willen met díe opties en noem maar op, terwijl de oude fiets nog prima is, dan vind ik het een mooi verjaardagscadeau.
Hier ook zo'n dillema, tot nu toe heeft mijn dochter haar fietsen voor haar verjaardag gekregen maar nu is ze echt toe aan een grotere fiets en is ze pas over een half jaar jarig... Ik zit op marktplaats te kijken voor een tweede handsje, een nieuwe fiets vind ik nl. wel een cadeau... maarja.. het is ook een noodzakelijk iets... flink aan het twijfelen dus....