weet ff niet meer hoe ik het moet doen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door dolfijntje1985, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijntje1985

dolfijntje1985 Bekend lid

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    lucas kreeg nog steeds 5 flessen, en kreeg dan 180/6 omneo van nutrilon.
    en tussen de middag een fruithappje.
    maar volgens mij kan hij al naar 4 flessen.
    hoe moet ik van 5 flessen naar 4 flessen gaan.
    we willen nou ook over gaan op gewoon hypo allergeen van nutriolon.
    die valt ook wat zwaarder want die omneo is licht verteerbaar.
    we gaven in het begin ook die ha maar daar kreeg hij zulke krampjes van dus zijn we over gegaan op omneo en dat ging super.
    maar nou willen we toch terug naar de ha want straks over een maandje moeten we toch over stappen en willen dan gewoon de ha doen.
    maar hij staat sóchtens om half 7 op en krijgt zijn flessje moeten we dan om de 5uur zijn flessje geven is dat niet te weinig dat er te veel tijd tussen zit.
    vind dat best wel lang 5uur zonder voeding.
    hoe deden jullie dat met een babytje van 5 maanden.
    ik zit ook altijd met zijn fruit happje probeer het altijd tussen de voedingen te doen maar hij slaapt nog altijd tussen de voedingen.
    hoe ziet/zag jullie schema eruit met 5 maanden.

liefs diane

2. dolfijntje1985

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    als ik dit zo lees allemaal met de groente happjes en toetjes enzo,
    lijkt het net of lucas veel te weinig kriijgt.
    ik lees dat sommige een papfles krijgen en groente en toetje en fruit.
    lucas krijgt alleen nog zijn voeding en fruit.
    kan iemand me helpen krijgt hij te wienig, moet ik gewoon nog maar 5 flessjes geven en van de week eens groente proberen en dan 4 flessen en na zijn groente een halve fles ofzo. du dat hij 4 en een halve fles krijgt.
    ik weet het niet meer.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    C kreeg met 5 maanden 4 flessen, en 1 keer een rijstebloempapje (zo'n60 ml). De tijden waren dan: 7-11-15-17(papje)-20/21. Dus netjes om de 4 uur, alleen door het papje daar een uurtje of 2 extra. Jij zou dat in principe ook kunnen doen met het fruit. dus: 7-10 fruit - 12/13 - 16/17- 20/21.

C sliep max 1,5 uur tussen de flesjes, dus er was hier ook genoeg tijd om zo'n hapjes te geven.En hij kreeg flesjes van 210/7, op 180/6 haalde hij het niet door de nacht.

Waarom gebruik je eigenlijk HA, en geen standaard?

4. dolfijntje1985

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    dat gebruikte ik eigelijk toen ik van borstvoeding over ging op fles voeding voor de zekerheid.
    en ben daar nou weer op terug gegaan.
    heeft eigelijk geen rede.

5. Bubbles

Bubbles Actief lid

26 okt 2007
    259
    0
    0
    Die ha vroeg ik me ook af inderdaad... ik ben daar ook over aan t denken geweest en mij is nu verteld dat ha geen zin heeft als er iets anders is gegeven.

Maar dat is mij ook maar verteld hoor, ik heb het nog niet uitgevonden :)

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.881
    113
    Wij zijn van 5 flessen van 180 naar 4 flessen van 210 gegaan en de laatste hebben we in 1 keer laten vallen, geen problemen mee gehad, terwijl hij ze nog wel altijd leegdronk.

Het heeft idd geen zin meer om nu nog ha voeding te gaan geven volgens mij hoor. Alleen als je dit direct na de bv of geboorte doet. Als je eenmaal wat anders hebt gegeven kun je dat altijd doen.

7. mamatwan

mamatwan Actief lid

18 jun 2008
    112
    0
    0
    maastricht
    hoi diane,

wij zijn ook sinds kort op een nieuw schema overgestapt en het ziet er zo uit:

07:30 HA 180cc (6 schepjes)
    10:00 fruithapje (ong 125 gram)
    12:00 HA 180cc (6 schepjes)
    16:00 HA 180cc (6 schepjes)
    20:00 HA 180cc (6 schepjes)

zoonlief slaapt ook nog steeds tussen alle voedingen door dus moet hem voor elke voeding nog wakker maken. ik zou graag om 16:00 groente gaan geven maar tot nu toe blieft meneer dat absoluut niet, dus laat het voorlopig nog maar even en probeer het zo af en toe eens.

we zijn op advies van de kinderarts met HA begonnen na de borstvoeding omdat er aan papa's kant veel exczeem in de familie zit en we willen over een maandje overstappen naar Standaard 2, dit ook weer op advies van CB anders blijven we van voeding wisselen en dat is ook niet goed.

grtjs
    mirella

Deel Deze Pagina