Hoe oud is ze? Ze ziet er uit als een wandelend lijk. Haar uiterlijk en lichaam promoten alles behalve het rauwe eten. Het schrikt af, ze ziet er uit als een bewoner van auschwitz.
Zit toch weer even te kijken. Goeroe die verkondigt dat alle gewrichtsontsteking over is wanneer je met moeder aarde in contact komt door anderhalf uur met blote voeten door het gras te lopen. Ach zit, mijn vriendin die supergezond eet zit voor niets in een rolstoel.....
Ongelooflijk. Dat ventje moet 15 zijn? ! Geef hem max 10 jaar oud... komt ook absoluut niet over als een 15jarige. Is heel wat tekort gekomen als je t mij vraagt. Snap niet zo goed waarom hij niet als elke puber in opstand komt en alles doet wat God verboden heeft (lees:zn ma). En zelfs de hond moet het ontgelden met zn oorontsteking en daardoor meerdere dagen geen eten te krijgen. Echt waar is dat mens mee bezig?
Deze docu is uit 2012. Heb hem tegen beter weten in toch weer gekeken en mezelf zitten opvreten. Stom mens die denkt dat ze het beter weet dan twee kinderartsen samen en haar kind niet eens een tomaatje wil geven uit de sla grrrr. Inmiddels is het jongetje schijnbaar wel 1.77 geworden. Zie dit artikel: "De media waren niet onbevooroordeeld" - Mediaredactie
Interessant. Ik zie een vrouw die er over nadenkt wat ze haar kind voorschoteld. Voor de rest heeft ie toch een 'gewone' jeugd incl. een vriendin, skateboard, spelcomputer etc. Altijd maar weer die gemiddelden over lengte en gewicht. Het schijnt dat het gemiddelde van het gewicht van kinderen ook omhoog gaat doordat er meer kinderen met overgewicht kampen. Dus straks heb je kindjes met een gezond gewicht, maar volgens de curve hebben ze dan ondergewicht. Vond de vrouw trouwens wel aan de irritatiegrens zitten en die hond niet te eten geven vond ik misdadig. Al geef ik haar wel gelijk in dat veel honden veel te dik zijn. De waarheid ligt vast ergens in het midden.
Sorry gaat even wat mis met mijn toetsenbord. Ik wilde reageren maar hij slaat op hol, dus ik probeer het later even
Hmmz, ik heb een aantal jaar geleden "rauw" gezien en vond het toen ontzettend zielig voor het jongetje. Ik zie het nu anders en geloof dat er wel een kern van waarheid zit in haar manier van denken (wat eten betreft). Ik zie eigenlijk een kind dat er gezond uitziet en denk dat deze levenswijze gezonder is dan die van bepaalde kinderen die veel te veel fastfood krijgen (wordt dat ook aangepakt door jeugdzorg?) Wat niet wil zeggen dat enkel rauw eten per definitie gezond is. Ik vind de moeder wel erg kil in haar emotie, en vanuit alternatief perspectief zou zij wellicht juist wel verwarmend voedsel kunnen gebruiken. Wat de groei betreft, het is zo dat puberteit de laatste decennia steeds vroeger intreedt, ik kan me best voorstellen dat groeihormonen en xeno-oestrogenen daaraan bijdragen en als dat zo is, is dat kwalijk en begrijp ik dat sommige mensen naar een extreme "oplossing" neigen die door de maatschappij als "verwaarlozing" of "tekortdoen" wordt afgedaan. Food for thought is dit in ieder geval...
Wie zegt da dat die vrouw sowieso niet al heel dun was? Maargoed, wat zij doen is extreem, maar je kind dagelijks laten snoepen is misschien wel net zo ongezond en daar hoor je amper iemand over. In ieder geval niet op zo'n manier dat men vindt dat je je kind mishandelt. Het lijkt er sterk op dat deze vrouw lid van een sekte is, aan die ene bijeenkomst te zien.
De ondertoezichtstelling had te maken met thuisonderwijs zonder toestemming van een leerplichtambtenaar, niet met het rauwe eten.