Wie bakt er hier zijn eigen brood en heeft tips mbt een goed recept? Wil zelf brood gaan bakken en heb nog geen broodbakmachine.
Je kan ook gewoon in de oven bakken hè.. Hoef je niet persé een broodbakmachine aan te schaffen. Wie weet bevalt het je niet en zit je weer met een apparaat extra. Misschien vindt je zelfgebakken brood wel lekker, maar vindt je het kneden en rijzen teveel. Dan kan je alsnog een broodbakmachine aanschaffen. Ik heb veel info van de site van Levine gehaald:Uit de keuken van Levine: Broodbaktips
Ik haal mijn producten altijd bij de molen hier in de buurt. Erg lekker en een goede basis is belangrijk. Ik bak in de broodmachine, maar soms gebruik ik deze alleen voor het kneden en rijzen en bak ik af in de oven. Dan gooi ik er vaak lekkere kruiden, uitjes, kaas, tomaatjes etc doorheen.
Ik maak altijd mijn eigen brood, heerlijk. Zal het ff opschrijven, weet de ingredienten bijna niet meer in het Nederlands.. 500 gram witte broodmeel 7 gram gist een scheut olijfolie 150 ml water 1/2 theelepel tafelzout Gewoon alle droge troep eerst mixen en daarna voorzichtig het water en olijfolie erbij. Goed kneden zodat alle lucht eruit is. Bal van maken en op een ingevette ovenplaat leggen, plastic folie insmeren met een beetje olijfolie, over het brood heen leggen en 45 minuutjes op een warme plek laten 'groeien' (daar ga ik al, weet het Nederlandse woord al niet meer). Ik doe hem dan 35 minuten in een voorverwarmde oven op standje 5. Ook lekker met een beetje kaneel of zongedroogde tomaatjes, je kan vanalles proberen. Ik ben echt een ramp in de keuken maar dit is het enige wat ik kan, vriend doet normaal het koken haha.
Ik vind zelf bakken (zonder broodbakmachine dus!) veel meer voldoening geven! Het is ook niet zo heel veel werk vind ik zelf, het duurt alleen even Het enige wat me tegenstaat aan zelfgebakken brood, is dat het snel oud wordt, iemand toevallig tips?
Ik gebruik deze trouwens altijd: Witbrood recept: zelf brood bakken recepten, wit brood Meestal de breekbrood variant
Dames, hoe bewaren jullie het brood? Kopen grote jullie zakken, zijn die eigenlijk tekoop? Ik heb vandaag voor het eerst zelf bood gemaakt, heerlijk! Nu wil ik 1x in de week gaan bakken en dan alles invriezen, maar hoe kan ik het het beste bewaren? Zowel als in de vriezer als er buiten.