Ik moet ff mijn eitje kwijt hoor dames. Ik heb van de maanden oktober november nog een bedrag tegoed van de sociale dienst. Mijn ex had namelijk toen geen werk en kwam toen in de Wet WIJ dat is speciaal voor jongeren tot 27 jaar. En als je samenwoont dan zit je daar dus samen in. Maar omdat mijn ex en ik dus in die periode uit elkaar zijn gegaan is het bedrag wat wij zouden krijgen gesplitst en krijgen we beiden de helft. Nou is het niet veel ik geloof iets van 200 euro of misschien iets meer, maar goed ik moest nog wat gegevens opsturen en dan zou het 20 maart uitbetaald worden. Nou heb ondertussen nog steeds niks. Nu heb ik de contactpersoon al verschillende keren aan de lijn gehad en die gaf een dikke week geleden aan dat er iets mis was gegaan met de betalingen bij de Sociale zaken. Nou heb ik gister weer gebeld omdat het toch wel erg lang duurt en ik het geld best wel kan gebruiken. Ze werken daar met een terugbel verzoek en ze geven dus door dat je gebeld hebt en dan bellen ze jou diezelfde dag of de volgende dag nog terug. Nou ben nog niet gebeld en begin nou toch wel een beetje pissig te worden... Iemand nog meer ervaring met de Sociale dienst???
nee en zo te lezen gelukkig niet. Hoop dast je het geld snel krijgt! Misschien niet een heel groot bedrag maar toch mooi meegenomen toch?
Nee. Geen ervaringen mee? Naam noteren en eventueel schriftelijk of per email laten bevestigen. Doe ik ook altijd. .haha, wel ver gezocht maar zo nergens meer last van gehad.
Ik zit ook in de bijstand en ook die wet wij, bij mij is er gelukkig nog niks misgegaan, maar ik ben er altijd wel enorm bang voor dat er iets mis gaat oid en dat ik dan niks krijg. Welke soos zit je (zie dat je in friesland woont) je mag evn ook pben
Mijn man werkt bij de sociale dienst. Hij zegt zelf dat het allemaal erg bureaucratisch is. Als hij iets veranderd, moet het vervolgens weer door de administratie veranderd worden en dan moet het nog uitbetaald worden. Ik kan me voorstellen dat het erug frusterend is als je op je geld zit te wachten!
Breek me de bek niet open over de sociale dienst. Zij zijn er mede schuldig aan dat ik 5 jaar depressie op mn naam mag schrijven. ELKE maand hadden ze wel weer een of andere brief over dat ik iets verzwegen had of dat ik mn huis ging verkopen en dus geen uitkering meet hoefde te krijgen en deze dus stop gezet werd, etc etc etc. En dan denk je nou en? Je schrijft een brief terug en klaar is het, toch? Maar in die tijd had ik dus n scheiding, de dood van mn ex, de diagnose PDD-NOS van mn zoon en alle ellende er achteraan van nieuwe school etc voor hem, n verhuizing en n zelfmoord poging van n vriendin achter de kiezen. En telkens als het een opgelost was kwamen ze weer met t volgende. Ik had n dagtaak aan spullen regelen voor de sociale dienst. En wat ik ook inleverde ze waren het kwijt of beweerden dat ik t nooit ingeleverd had (en ontvangst bevestigingen deden ze toen nog niet aan). Dingen die ze notabene ZELF aangevraagd hadden voor mij daar beweerden ze van dat ik het niet opgegeven had dat ik t aan gevraagd had. En maar dreigen met korten, stopzetten en terug betalen van alles. Elke maand opnieuw. GOD wat was ik blij dat ik daar uit was zeg!
Ze hebben mij ooit drie (!) maanden zonder inkomen laten zitten, omdat er iets mis ging met de aanvraag. Zit je daar zwanger en zonder geld..... Ik had toen ik nog in de bijstand zat meer te besteden dan nu, maar ik zou nooit meer terug willen!!
Nou inmiddels ben ik gebeld door mijn contactpersoon en nou kwam ze met het volgende verhaal. In oktober zijn we al uitbetaald voor een gedeelte... Dit is echter op het rekeningnummer van mijn ex gebeurd. We waren toen nog wel bij elkaar, maar heb niks van dit geld gezien omdat het toen dus al slecht ging tussen ons. Het gedeelte wat daarna nog verrekend is is in december nog op zijn rekening gestort. Dit bedrag had eigenlijk gesplitst moeten worden, maar dat moet ik dus zelf met mijn ex regelen. Nou daar heb ik absoluut geen contact meer mee dus dat wordt niks. Nou ging het om een veel kleiner bedrag dan ik dacht. Er bleef namelijk 75 euro over voor mij. Nou laat maar zitten hoor. Maar ik noem dit dus echt blij maken met een dooie mus! Ik hoop daar echt nooit meer mee te maken te krijgen!!! Bedankt voor alle reacties! Liefs
Getverderie word helemaal bang van deze verhalen! dat er bij het aanvragen wat fout gaat gebeurd wel vaker. maar brieven van korten geen uitkering etc..jeetje mijn ergste nachtmerrie hoor zou dr ook graag uitwillen maarja moet toch ergens geld vandaan halen