Om heel eerlijk te zijn. Ik vindt het goed dat als er niemand naar de tv kijkt waarom zou je hem dan aanlaten. En dat het licht nog brand (ga er vanuit dat je dat bedoelde) tja is toch lief kom je niet in het donker thuis. Wat eten betreft. Die vrouw wil gewoon goed voor je zorgen omdat jij haar een dak hebt aangeboden. En wat taal betreft zou idd proberen om het te vertalen, zodat zij jouw begrijpt en jij haar. Succes!!
Ze had gister een gesprek bij de woningcorporatie om urgentie aan te vragen, maar ja dat doen ze niet zo makkelijk. Misschien helpt het dat haar dokter zich er ook mee bemoeid. We zullen het binnenkort horen.
Waarschijnlijk ben ik ook gewoon een vervelende klier, maar ja het is mijn huis dus ik mag een vervelende klier zijn Nee even serieus, ik vind het gewoon moeilijk dat zij er nu altijd is en alles overneemt. Ze doet net of we samenwonen terwijl ik gewoon vind dat ze alleen een kamer bij me heeft. Ga je eigen leven leven en bemoei je niet overal mee. Zoiets als studenten, die hebben een eigen kamer en een eigen leven, hun eigen huishoudtaak (alhoewel, studenten en huishouden) en af en toe komt dat eens bij elkaar. Zij ziet dat dus duidelijk anders. Nou ja ik ga lekker mijn bed in, morgen weer een lange dag.
Ik denk dat het in haar cultuur heel anders gaat. En dat ze zich daarom misschien wat opdringt. Wij, Nederlanders zijn nogal op ons zelf. Vaak zijn buitenlandse mensen veel meer gericht op samen zijn. en vergeet niet dat ze ook niet goed nederlands praat en dat ze zich daarom misschien wel wat opdringt. Zodat ze toch niet zo alleen is. Probeer het van haar kant positief te zien. Ik denk eerder dat ze dingen lief bedoeld zoals dat koken voor je.
Ik weet wel dat ze het lief bedoelt en dat ze haar best doet, maar moet ik dan de hele tijd over mijn eigen grenzen heen gaan? Ik vind het helemaal niet erg om me aan te passen, maar niet de hele tijd. Ik vind het ook irritant om haar de hele tijd te zeggen dat ze dingen niet moet doen. -Zoals, bv, zich met mijn hond bemoeien. Ik geef hem eten en geef hem wat extra lekkers, dan weet ik wat hij krijgt en hoeveel. -Dat ze minimaal een halve liter water in de waterkoker moet doen als ze gekookt water wil omdat dat op de koker staat en ik anders bang ben dat ie stuk gaat. En zo zijn er ook andere dingetjes. Ik voel me dan zo'n zeikerd. Plus die taalbarriere, dat maakt het allemaal niet makkelijk.
Hoi Draga, Bedankt voor je interesse Nou ze bemoeit zich nog met van alles behalve als het echt nodig is. Zo heb ik een hond die niet op mijn bank mag. Als ik weg ga zet ik er meestal een doos ofzo op, alleen vergeet ik dat weleens en dan pakt hij zijn kans, monster Laatst kwam ik beneden, zit die hond op mijn bank en zij zat erbij. Dus ik zeg "Ga eraf" Zegt ze "Lief hondje" Ja maar je weet dat dat lieve hondje niet op mijn bank mag, zucht. Ik hou mijn mond ook niet meer als iets me niet zint, lucht enorm op moet ik zeggen, ook al begrijpt ze me vaak niet. Volgens mij doet ze vaak ook alsof ze me niet begrijpt. Gister probeerde ik haar ook te helpen. Ik het vertaal programma erbij, zit ze me de hele tijd aan te kijken dat ze me niet begrijpt en ze werkte totaal niet mee. Dus op een gegeven moment zei ik dat ze het maar lekker zelf uit moest zoeken, dat ik haar probeer te helpen maar dat ze toch niet luistert. Nou toen begreep ze me opeens wel en hielp me haar te helpen. Vaak loopt ze ook weg als ik tegen haar praat. Eerst liet ik haar maar en vond het super aso, nu roep ik haar terug en zeg dat ik tegen haar praat. Ik heb al een paar keer de vraag gehad waarom ik haar er niet uitzet, maar dat kan ik niet. Watje!!! Ze kan nergens heen. Ik zing het maar uit de komende maanden. De eerste week van januari moet ze weg zijn. Ik tel de dagen af
Dat heb jij hele gezellige feestdagen voor de boeg zeg! Zie je daar niet tegen op? Of ga je de deur uit met die dagen? Liefs! Vind het trouwens wel super lief dat je het heb aangedurfd
Nee, ik zie niet tegen de kerstdagen op. Heel misschien is ze dan al weg, zou zomaar kunnen. *Duim, duim* Maar als ze er nog is dan is het ook goed, ik heb me er al bij neergelegd. Maak het toch wel gezellig. Boompje, lekker eten, filmpje kijken en tegen R zeggen dat ze zich er niet mee moet bemoeien
ik zat gister alles te lezen en dan vraag ik me echt iets af.... heeft die vrouw alleen jou of ook nog andere "vrienden/kennissen/bekenden"??? (tis net of ze zich de hele dag als jouw schaduw gedraagt) enne knap hoor van je dat je haar in huis hebt gehaald!!!
Ja, ze kent wel mensen, maar er echt mee omgaan dat doet ze niet. Niemand wilde haar in huis, nu snap ik waarom niet Ze is veel thuis, ik helaas ook. Zit nog in de ziektewet wegens mijn bekken. Ze is wel op zoek naar werk, maar er is niet veel. Vandaag was ik trouwens weg en had een doos op mijn bank gezet, kom ik terug had ze gestofzuigd en de doos van de bank gehaald en niet teruggezet. Lag mijn hond weer op mijn bank. Ik denk dat ik een oude handdoek ga zoeken en die op haar bank ga leggen zodat hij daar lekker kan slapen. Kijken of ze dat leuk vindt. Nu ligt hij niet op haar bank want haar bank is van nepleer en die van mij van stof, dus veel warmer. Ach zo heb ik nog honderd voorbeelden. Ik probeer me er maar niet meer druk om te maken. Ik probeer de positieve dingen er maar uit te halen.
GV de GV de GVD!!!!!!!:x:x:x:x:x:x:x:x:x Ik bel vanmorgen de woningcorporatie op om te vragen wanneer R kan weten of ze urgentie krijgt of niet. Zegt die vrouw dat het pas in Januari besproken gaat worden. R moest een uittreksel van het bevolkingregister naar de woningcorporatie sturen dan zou haar urgentie deze donderdag al behandeld worden, maar R heeft dat ding nooit opgestuurd. Die vrouw van de WC heeft het meerdere malen gevraagd en R zei dat ze het begreep wat die vrouw zei, nou niet dus. Nu kan het, als ze urgentie krijgt, tot Februari duren voor ze een woning krijgt. Maar het is dus niet zeker OF ze urgentie krijgt. Nou ik heb geen zin om met dat mens te zitten tot Februari, ECHT NIET!!!!!!! Nou ging ik kijken voor kamers. Stond een leuk klein appartementje te huur een paar dorpen verder voor 300 euro. Nou dat was niet goed want er rijdt daar geen bus s'avonds laat, dit i.v.m. werk. Dus ik kijk naar andere kamers, op van alles had ze wat aan te merken. Die valt niet onder de gemeente van inschrijving, dus is ze bang dat ze geen urgentie krijgt, die is te duur, daar komt de bus niet. Ik heb gezegt dat ze hier niet kan blijven tot februari, dat ik dat niet trek. Geloof me dat ze dat wel begrepen heeft!!! Werk is er ook al niet voor der dus zit ze zich lekker de hele dag met van alles te bemoeien. Ik ga binnenkort echt uit mijn slof schieten. Wat ik gister zei, dat ik me niet druk probeer te maken, nou vergeet dat maar. Ik kan proberen wat ik wil het komt toch steeds terug. Ik zit er even helemaal doorheen!!!
Dit loopt dus uit de hand voor jou en voor de dame die bij je woont. Hoezo een appartementje voor 300 is perfect niet duur!! Volgens mij heeft ze gewoon geen keuze.... al is het maar tijdelijk voor haar. Met de fiets en benenwagen kan ze ook een hoop doen. Hoezo geen werk, er is toch vast wel ergens schoonmaakwerk te vinden voor in de avonduren of zo. Ik krijg een beetje de indruk dat madam het wel lekker vind zo bij jou!!
ik zou haar gewoon een ultimatem stellen, en dat is binnen een maand weg zijn en anders maar ergens anders heen of het leger des heils... je bent toch geen opvanghuis... denk dat ze een loopje met je neemt en denkt ik zit hier wel goed dus heb geen haast... het is jouw huis en dan moet je zelf ook wat regels invoeren. zij blijft in dr eigen kamer en hoort je niet lastig te vallen door steeds maar aanwezig te zijn... ik heb dit vroeger ook gedaan voor mijn aller beste vriendin die dakloos was. wij hadden een aantal regels en dat was ieder de ruimte en privacy gunnen. ieder een deel van het huishouden. en ieder zn eigen dingen blijven doen apart van de ander. en samen zoeken naar vervangende woonruimte... ze heeft ongeveer 5 mnd bij me gewoond toen ze wat anders kreeg. nu is dat wel heel anders omdat ze echt mijn maatje was/is. dus had ik er veel voor over om haar weer op de rit te krijgen. maar zomaar een vreemde in huis halen zou ik alleen doen als er vooruitzicht was op de situatie. nu moet jij schijnbaar alles regelen anders krijg je haar nooit weg... vind het knap van je! maar denk ook aan jezelf! en laat vooral niet met je sollen!
Eerlijk gezegt was ik hier al een beetje bang voor. Hoe goed ken je haar nu eigenlijk? Betaald ze jou wel voor haar verblijf? Ik denk echt dat je haar een ultimatum moet stellen....voor 1 januari eruit! Had ze maar niet zo laks moeten zijn...en haar papieren moeten regelen.
ik krijg een beetje het gevoel dat er misbruik van je gemaakt wordt. Betaald ze iets voor kost en inwoning? Echt super lief wat je gedaan hebt maar op een gegeven moment is de koek op. Er is ook nog iets zoals eigen verantwoordelijkheid. En een appartement van 300,- te duur....? Ik weet natuurlijk niet waar dat is maar het is denk ik Mazzel dat je uberhaupt zoiets kunt vinden. Ik zou er denk ik al veel eerder klaar mee zijn geweest. Petje af hoor meid!!
Pfff... ík raak al gefrustreerd en ik hoef haar niet eens in huis te hebben Wij hebben de zus van mijn man in huis, voor 4/5 weken, maar die komt om ons te helpen met de baby en onze oudste dochter. En die doet juist heel erg haar best om ons niet voor de voeten te lopen enzo. En zelfs dán vind ik het soms al vervelend dat ze er is Gewoon omdat je iemand in je huis hebt die er niet 'hoort'. Moet je nagaan hoe erg het is om zo'n vrouw als jouw buurvrouw in huis te hebben
Ik denk dat dat zelfs makkelijker is dan je eigen familie in huis. Je eigen familie wil je toch te vriend houden en zul je denk ik meer van slikken dan van een buitenstaander.