Nieuwe huisgenoot.

Discussie in 'De lounge' gestart door Jsvlinder, 30 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Ja, ik vraag wel geld hoor, ze kan hier niet gratis verblijven, zoveel geld heb ik ook niet. Ze gaat ook echt niet zuinig met energie om.

Ik denk dat ik morgen met haar mee ga, dan gaat ze naar een vriendin en die spreekt goed Nederlands. Dan kan die gaan vertalen want dat vertaalprogramma is ook niks. Zal dan een aantal regels opstellen en dan kan ze niet meer zeggen dat ze me niet echt begrepen heeft.

Ze zegt dat ze versleten schouders heeft en dat ze daarom niet kan schoonmaken omdat dat te zwaar is. Ze wil gaan inpakken in een fabriek, alsof dat niet te zwaar is. Nu heb ik net een vacature gevonden om fulltime kerstpakketten in te pakken. Dat zal ook wel weer te zwaar zijn, maar als ze hier wilt blijven moet ze gaan werken. Het is dan tot eind December, maar dan zien we wel weer verder.

Ze is nu weg, misschien is ze een andere buurvrouw vragen of ze daar mag. Die vrouw is alleen psychisch niet helemaal in orden, dus denk dat die nee gaat zeggen en geef haar eens ongelijk. Wilde dat ik ook nee had gezegt.

Of ze me gebruikt weet ik niet, maar al zou ik bij een ander in huis zitten zou ik echt niet zo eigenwijs en dominant doen en de mensen zoveel mogelijk met rust laten en me niet overal zo mee bemoeien.

Ik hoor dat mijn ventje wakker is. Ga hem de fles geven en dan een hele lange wandeling maken. Even een frisse neus halen en mijn hoofd leegmaken.

Bedankt allemaal voor jullie reacties en dat ik mijn ei kwijt kan:)

2. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    meid als het voor jou teveel word zeg je vandaag toch dat ze haar spullen kan gaan pakken! het is niet jouw verantwoordelijkheid hoor! dan zoekt ze maar wat anders.. en dan ineens kan ze wel alles regelen dat zul je zien! ik had de tasjes klaar gezet voor vertrek hoor...

3. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    nog niet gereageerd maar wel meegelezen!!
    ten eerste echt respect dat je dit voor haar gedaan hebt...
    maar zoals het overkomt, maakt ze echt misbruik van je...regelt niets, ze heeft dadelijk vast ook smoesjes....verstaat je niet, tenzij het echt nodig is...
    zoals ik je nu een beetje begrijp zit je er best doorheen....dus ik zou het niet eens een maand geven! gewoon zeggen dat ze binnen een week iets anders moet zoeken! je bent het leger des heils toch niet??? jij bent niet verantwoordelijk voor andermans geluk! ik vind dat je echt al heeel veel voor der gedaan hebt... dus je hoeft je absoluut niet schuldig te voelen.ze mag al blij zijn dat je zoveel gedaan hebt voor der!!!
    sterkte ermee!

4. Jsvlinder

Ik heb haar gisteren niet veel gezien, lekker rustig. Ben lekker op mijn slaapkamer gaan zitten en ben even tot rust gekomen.

Vanavond ga ik mee naar die vriendin en zal haar de regels laten vertalen. Verder zal ik ook zeggen dat ze op zoek moet naar een andere kamer omdat ik haar niet in huis wil tot febrauari.

Ik laat jullie weten hoe het gegaan is.

5. allena

allena Lid

16 okt 2010
    31
    0
    0
    NULL
    Brab
    Dat is de risico van iemand in je huis laten wonen ,ook tijdelijk
    ze is heel anders , je ook , ze is heel lief , je ook , maar 2 veschillende krakter botsen omdat in zelfde ruimte wonen
    net is net man en vrouw kunnen ook behoorlijk botsen ,maar verschil is dat een partner je kan knuffelen en zeggen schatje sorry ik hou van je blabla dan is het weer even goed:D

maar 2 vrouwen ,vriendinnen , of gewoon huisnenoot is dat toch anders
    ze voelt zich misschien ook erg ongemakkelijk en wilt het liefste vandaag weg , maar ze is jou weer dankbaar en wilt toch gezellig met jou hebben

moelijk hoor voor beide kanten .maar grenzen duidelijk aangeven is zeker wel goed ,anders worden de irritatie steeds erger

wel heel lief gebaar trouwens van jou , respect hoor ,maar bedenk ook wel dat je dat aangeboden hebt ,of toe gelaten hebt ,dus begriep voor haar , dat ze niet makkelijk heeft , en ook qua cultuur, levenstijl heel anders is ,ze moet zich veel aanpassen dat gaat ook niet in een week;)

6. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Ik vind het echt erg dat je in je eigen huis in je slaapkamer gaat zitten om tot rust te komen, dan is er toch eigenlijk wel een grens bereikt toch?
    veel succes in elk geval

7. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Ik heb je verhaal gelezen en ik wil toch even reageren. Ik denk dat je een beetje vergeet dat het JOUW huis is. Jij hebt het geprobeerd en zij laat dingen na. Ze zit wel lekker zo denk ik. Als ze er echt werk van had willen maken dan had ze wel een uittreksel opgestuurd naar de woningcoorperatie en dan had ze ieder baantje aangenomen dat ze tegen kwam. Je hebt haar geholpen omdat ze in nood verkeerde maar de situatie waar ze nu in verkeerd is geen nood meer maar een gevolg van haar eigen handelen of het nalaten daarvan. Geef haar nog maximaal een week en stuur haar dan gewoon weg. Jij bent haar niks verplicht en trekt je in je EIGEN huis maar terug in een kamer omwille van de rust. Zie je zelf niet hoe absurd dat is? Ik denk dat je kindje er ook geen moer aan heeft dat mama iedere dag frustraties heeft. Kies voor jezelf en laat haar het uitzoeken. Een week is een prima termijn voor haar om iets anders te zoeken. Je hebt al genoeg gedaan, kies voor jezelf want je bent al behulpzaam genoeg geweest. Sterkte!!

8. Jsvlinder

Nou, we hebben net het gesprek gehad. Ik heb alles eruitgegooid wat me dwars zat. Ik heb gezegd dat ze me meer met rust moet laten en zich niet overal mee moet bemoeien. (Even in een notendop) Ik geef haar nog 1 kans, ga er maar vanuit dat ze alles goed bedoelt heeft. Maar als ze zich weer eigenwijs en dominant gaat gedragen is het over, dat is heel goed vertaald dus ze kan niet meer zeggen dat ze me niet heeft begrepen.

We gaan het zien.

9. Jsvlinder

Allena, Petra en Michelle, jullie ook bedankt voor jullie reacties.

Deel Deze Pagina