Tot welk leeftijdsverschil duowagen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MG2009, 15 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Ik vroeg mij af tot welk leeftijdsverschil tussen de kids je een duowagen aanschaft? Wanneer is dat niet meer 'nodig'?

Ben niet zwanger hoor, maar ben gewoon ff benieuwd, want ik heb eigenlijk geen flauw benul.

2. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede vraag. Wil ik ook wel weten.

3. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ik denk dat dit handig is, totdat je peuter echt goed zelfstandig kan lopen en niet meer in een buggy hoeft. (weet alleen niet precies wanneer dat is)

Volgens de verkoper van onze duowagen kunnen ze er met gemak tot 3 jaar in. Misschien heb je daar iets aan.

(wij hebben alleen een leeftijdsverschil van een minuut, dus verder geen ervaring tussen verschillende leeftijden ;) )

4. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    youame is in sept 3 geworden en dice is 15 maand
    vind het nog echt wel handig youame kan niet al te ver lopen dan schreeuwd ze savond van kramp in der benen probeer der nu wel steeds iets langer te laten lopen maar neem dan wel de duowagen mee

en als ik alleen de buggy mee heb en beide kids en youame is moe zet ik haar voor me dat ze op de buggy staat zeg maar bij de handvat

5. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Hier is het verschil 2,2 jaar en ik vind het ideaal. Ik wandel veel en mijn dochter wil ook nog wel zitten. Als we bij de winkel zijn (of ergens anders waar we heen gaan) mag ze eruit en zelf lopen en ondertussen kan de jongste gewoon blijven slapen. Als ze echt moet lopen omdat ik geen plek voor haar heb, wil ze vaak niet meer ;)

6. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Toen de tweede geboren werd was Lex 2 jaar die zat dan voren en Ryan achter en tot dat de derde kwam heeft Lex erin gezeten dus tot 3,5 jaar en nu wordt hij vier en loopt hij naast de duowagen.

7. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    De oudste is bijna 3 en zit er nog vaak in.

8. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Mijn oudste heeft vanaf 2 en half eigenlijk niet meer in de kinderwagen gezeten. Alleen als we echt een dagje weg gingen ging er voor haar een buggy mee en in de stad is het tot een jaar of 3 ook wel handig anders ben je ze steeds kwijt :$
    Ik nam altijd een doek mee, als de oudste dan echt te moe was om te lopen (of vervelend ;) ) dan nam ik de jongste in de draagdoek en kon zij lekker zitten zonder dat je de hele tijd met zo'n dubbel ding hoeft te lopen.

Liefs Elea

9. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    De oudste is nu 2 jaar 3 maanden, de jongste 11 maanden. En ik ben zo blij dat we voor een duowagen zijn gegaan. Hij loopt er veel bij, maar soms ik het zo handig dat ik hem er even in kan stoppen zodat ik even niet achter hem aan hoef te rennen. Dat gaat nl. wat minder makkelijk met nog een kleintje erbij. Wij hebben wel een wagen die zo weer een single wagen is (phil & teds).

10. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Als iemand nog een duobuggy wil hebben en dicht bij mij in de buurt woont mag die van mij gratis komen ophalen...er zit oom een babynestje bij. Het is er eentje waar ze achtermekaar zitten

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva en de baby zullen straks ruim 2 jaar schelen. Maar voor Eva neem ik nu al nooit meer de buggy mee als we naar de stad gaan. Al een paar maanden. Dus hier komt er geen duobuggy. Ik wilde ook geen buggyboard kopen, maar we hebben het in een winkel geprobeerd en Eva vond het zó leuk dat we er toch maar 1 hebben gekocht ;). En misschien ook wel handig als ze treuzelt en ik ergens op tijd moet zijn (cb straks weer bijvoorbeeld).

12. Eltime

Eltime Actief lid

17 jul 2009
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook beide, duowagen en buggyboard. Hier vindt de oudste van bijna drie het plankje ook idd helemaal geweldig! Altijd makkelijk om onderin de wagen te leggen, mochten ze niet meer kunnen of willen lopen.
    Duowagen hebben we de eerste tijd vooral best wel vaak gebruikt, oudste was 17 maanden toen jongste kwam en liep toen nog niet. Moet wel zeggen dat oudste als sinds ze 2 is niet meer in de wagen of buggy zit.

13. pina123

pina123 Bekend lid

30 jun 2008
    598
    0
    0
    Mijn kindjes schelen straks 16 maanden ongeveer.
    Maar heb wel een duowagen aangeschaft. De kleine jongen loopt nog zo wankel.. en hij is ook moeilijk om te sturen, hij gaat zijn eigen gang!
    Dus die moet ik echt nog in de buggy houden!
    En de baby komt er eerst naast in een babynestje..
    Zie er ook wel wat tegenop, zo naar het CB enzo, want de buggy is best zwaar om hem steeds in en uit te slepen.. Ben benieuwd hoe het me vergaat!

Deel Deze Pagina