Hallo, de verpleegster van de fertiliteitsafdeling zei dat als de waarden na een positieve bloedtest nog aan de lage kant zijn ik extra utrogestan zou moeten slikken bovenop de vaginale dosis. Heeft iemand dit nog gehoord ? Vond het zo raar, die vieze bolletjes inslikken. Zou hetzelfde doosje zijn, geen aangepaste versie om oraal te nemen.
Ik vroeg toevallig vorige week hoe het zat ivm de melding dat het rijgedrag beinvloed kon worden. Aangezien je ze 2 weken moet gebruiken vond ik dit nogal lang. Als uitleg kreeg ik toen dat ze in eerste instantie bedoeld zijn om oraal in te nemen. Dit stond ook in de bijsluiter (sorry niet gelezen) Hierdoor mag je er dus gelukkig wel mee autorijden. Maar oraal kan dus wel.
Nu 3x per daag. Die extra oraal te nemen is enkel als de waarden na de eerste bloeduitslag twijfelachtig zijn
Ja dat klopt ook! Je kan ze ook wel oraal innemen. Maar zowel vaginaal als oraal innemen heb ik nog niet eerder gehoord. Het is het een of het ander en de voorkeur gaat uit naar vaginaal omdat het daar gelijk "op zijn plek zit" en dus sneller wordt opgenomen door je lichaam dan wanneer je ze oraal inneemt. Ook zou vaginaal inbrengen beter werken dan oraal.
Oh daar ben ik niet mee bekend. Ik hoor wel altijd dat vaginaal de voorkeur heeft omdat dat beter wordt opgenomen in het lichaam en minder bijwerkingen geeft (want het gaat niet langs je maag/darm kanaal omdat het heel lokaal wordt opgenomen).
Hmm vreemd hoor, zou eerder zeggen dat je bv 200mg capsules inbrengt (iig als je nu 100 gebruikt) Maar initieel zijn ze voor oraal! Gebruik! Maar je hebt dan idd meer te maken met de bijwerkingen zoals in de bijsluiter
Het kan inderdaad ook oraal, maar ik heb in de MMM-wereld nog nooit gehoord dat iemand dat moest doen.. Ik word trouwens al misselijk bij de gedachte dat al die troep die het veroorzaakt na vaginaal inbrengen, in je maag terechtkomt..
Hahaha dat was ook mijn idee vindt het zo al een plakboel, als het dan nog in mijn maag zo zou zijn brr..
Ik heb zo oraal moeten gebruiken. Is blijkbaar gebruikelijk in belgie zo. De bijwerkingen, Tjah. Weet niet wat het vaginaal doet maar ik was zo moe! Veel moeër dan nu ik zwanger ben. Ook altijd heel veel pijn rond de baarmoeder als ik in men 2 weken hormonen zat. Vond het verschrikkelijk maar heeft wel een goed resultaat gehad na een paar maanden