FF een tip: ga gewoon niet over op die mega flessen van een kwart liter, dat is totaal onnatuurlijk voor een baby, ook wat grotere baby's. Laat staan voor een kind met reflux. En begrijp al niet waar dat goed voor zou zijn..
oh sorry, had ik je verkeerd begrepen. dacht dat je voor de nacht de pap had gegeven om het uit te testen, was verder niet betweterig bedoeld off topic: ik zag laatst een foto van je zoontje dat hij met zo lief keek met zijn oogjes, vond dat zo'n schattige foto! volgens mij is hij echt een knuffelkindje
hebben het nu om 7 uur gegeven ook om te kijken of hij het aan kan ivm luiheid qua drinken maar vanaf morgen krijgt hij het lekker als eerste voeding en dan om 11 uur papje en dan als hij zelf aangeeft dat hij weer honger heeft Ja het is een heerlijk knuffelkind, het liefste zit hij heerlijk de hele dag bij je en brabbeld aan 1 stuk door!! De foto dat hij met zijn oogjes omhoog kijkt?? Ja dat was zijn mama ik ben moe blik Hij heeft nu net de fles op (toch maar 5 voedingen geprobeerd maar 90 cc gedronken) en nu ligt hij lekker te knuffelen bij papa op zijn borst. Daar ligt hij het allerliefste geen last van bobbels die niet opzij gaan voor hem
Volgens mij doe je het allemaal super! En dat gepuzzel hou je toch nog wel even Heb je net n "ritme" dan gooit je kind het wel weer om Wou alleen even zeggen dat ook ik 250cc enorm groot vind. Zoveel kan ik niet drinken zonder misselijk te worden of buikpijn te krijgen. Laat staan zo'n kleintje. Snap dat het nu nog niet doorgevoerd word, maar zou daar als het in zicht komt nog eens goed overna denken en een alternatief zoeken. Verder wens ik je veel succes!!
Jammer dat ik de foto gemist heb Lukt het allemaal een beetje met het nieuwe schema? Ik vroeg me alleen nog af waarom je fruit gaat geven nu. Ik dacht dat hij zo hongerig was dat er iets extra's nodig was maar hij komt nu niet eens meer aan de 1000 cc toch? Mocht hij niet over de max. hoeveelheid heengaan, hoef je hem ook geen bijvoeding te geven toch? Dan voedt melk namelijk veel beter en hebben de darmpjes nog even rust. Misschien zit ik er helemaal naast maar ik wilde je het toch nog even meegeven
Hij zat zonder bijvoeding op 1000 cc en had vaak dan nog honger en dorst en hij kwam elke keer om de 2 uur voor een nieuwe fles. Moesten dat dan proberen te rekken tot 2 1/2 uur a 3 uur (normaal hoort er 4 uur tussen de fles te zitten) Gister had hij met een papfles en een fruithapje zat hij op 950 cc nog. Vanmorgen kwam G al om 5 uur!!! arghhhh had ook last van dat hij moest poepen (is bij hem sowieso al een verhaal apart) Dus fles gegeven met forlax en meneer was alles weer kwijt Vanmorgen een papfles gegeven en nu ligt hij al een uur te slapen, geloof me unicum!! normaal slaapt hij hooguit 2 tot 3 uurtjes op de dag. Zal nog even de foto plaatsen haal hem wel zo weg hoor want mijn man staat er ook op
Wat een schatje zeg! Hij heeft een goede moeder Het blijft altijd zoeken naar de juiste manier en hoeveelheid, dat vond ik best lastig soms. Ze kunnen zelf nog niet praten helaas Geniet van je kindje, ze zijn zo bijzonder..
Ja het is een schatje!! Vandaag sperziebonen gegeven maar hij lijkt op zijn moeder.... geen succes kwart van het potje op en toen wilde hij zijn mond niet meer open doen... nou dan weten we dat ook weer toch
Nou vindt het nog veel hoor, meteen een kwart potje! En je kan het na 1x echt nog niet zeggen dat hij het niet lekker vindt..Kindjes moeten vaak 10-15x iets proeven voordat ze de smaak gaan waarderen! Wat betreft zijn AR-voeding: had je niet eerst de forte + JBPM kunnen proberen? (nu een beetje mosterd na de maaltijd, maar persoonlijk had ik dat gedaan) En inderdaad die grote flessen van 250cc -> niet doen, nergens goed voor! Tot 6 maanden kun je zo doorgaan zoals je nu doet met rustig aan steeds wat nieuwe smaken introduceren (paar dagen na elkaar hetzelfde voor evt reactie op te merken) met daarbij 5 flessen van 180/6. Richting de 6 maanden kun je wel gaan minderen, dat ie uiteindelijk op 4 flessen van 180/6 uit komt bij 6 maanden om naar de opvolgmelk te gaan. Snap dat je vertrouwd op de KA (gelukkig maar!), maar uiteindelijk hebben ze niet zo heel veel verstand van babyvoeding..helaas! Blijf goed kijken naar je kindje en probeer niet teveel tegelijk te introduceren....
Ik geef nu 2 dagen achter elkaar hetzelfde en dan begin ik weer aan iets anders hij heeft nu 2x peer gehad en 1x sperziebonen (juist omdat ik hoorde dat sperziebonen niet echt zoet zijn dat gegeven) Helaas heb je qua potjes niet echt heel veel verschillende smaken dus ik wil proberen als ik dit allemaal heb gedaan het nog 1x herhalen en dan mijn kookboek erbij te leggen (500 gerechten voor baby's, peuters en kleuters) en dan nieuwe smaken weer toevoegen en variƫren. Misschien ga ik dan koken ook een keer leuk vinden Die flesjes van 250 cc ga ik nu en wellicht nooit niet doen. hij krijgt nu 5x 200 cc en moet zeggen dat hij dat ook nog wel nodig heeft erbij hoor. De JPM werd bij G veel te snel dik hebben we geprobeerd maar met stand 3 krijgt hij het nog niet weg dus dan maar met AR die voeding word minder snel dik.
Weet het niet hoor, heb er persoonlijk nooit gebruik van gemaakt, maar is het dan niet een kwestie van minder schepjes erdoor doen??
Er staat op 2 tot 3 schepjes en ik deed er 1 schepje in. G is een hele trage drinker Hij kan zo een halfuur over 1 fles doen De flesjes met AR geven we nu ook in 2-en in 1 fles 90 cc en dan 3 schepjes toevoegen, G klaar met ene flesje dan pas andere flesje klaar maken anders laat hij elke keer 50 cc over omdat het dan te dik word