Hallo allemaal, Onze kleine is nu 4 weken oud en ik heb na de bevalling last gekregen van mijn schaambeen, van lies tot lies. Ook die pezen die in je lies naar je bovenbeen gaan. Het ging nog wel, maar sinds twee nachten wordt ik wakker van een teveel aan pijn eraan. En ik slaap al met een kussen tussen mijn benen. Wordt dan wel in dezelfde positie wakker na enkele uren. Dit is toch nog geen bekkeninstabiliteit zeker? Maandagavond start de nagym, onder begeleiding van een fysiotherapeute. Daar ga ik het ook eens aankaarten. Mijn conditie verbeterd nu ook niets, ook al loop in binnenshuis voldoende. Ben nog niet buiten gaan wandelen door de slechte conditie en die pijn aan mijn schaambeen.
Heb geen antwoord maar lees even mee. Heb zelf ook last van die pees of spier vanuit je lies door binnenkant bovenbeen. Verneem het met lopen en wanneer ik uit bed stap of mn bovenbenen aanspan.
Knap vervelend hè.... het rare is eigenlijk dat ik er overdag minder last van heb dan hoe ik nu 's nachts wakker wordt. Denk maar eens dat ik ga proberen te slapen op mijn rug. Als ik op mijn buik ga slapen word ik zeker op mijn zij wakker zonder kussen en dat voelt ook niet prettig. Heb wel nog een tip gekregen over 10 min zitten, staan en lopen afwisselen. Maar dat is echt niet te doen.
Lastig hoor.. Ik had tijdens de zwangerschap erg veel last van bekkeninstabiliteit.. Dat zat bij mij voornamelijk aan de zijkanten, en in mijn onderrug, en straalde uit naar mijn bovenbenen. Dochter had schoudertje vast zitten achter schaambeen, dus daar is flink aan getrokken tijdens de bevalling.. Mijn BI zoals tijdens de zwangerschap was binnen een week over, maar ik heb nu nog steeds last van mijn schaambeen. Gaat soms tijden goed en dan ineens bij verkeerde beweging.. *AU* Vaak als ik mijn benen over elkaar sla als ik zit, of als ik in bed verkeerd beweeg.. Het gaat gelukkig langzaam beter maar kan dus nog wel even duren voordat dat helemaal hersteld is..
Poe ja.... bij mijn vorige bevalling had ik een zwaar gekneusd stuitje en dat heeft ook maanden geduurd voor het over was. We hebben er eigenlijk nogal onder te lijden zeg!
Ik had bi tijdens de zwamgerschap. Eerst in stuitje. Toen schaambeen. En trok door naar mn been. Nu 5 maanden na de bevalling nog steeds last van.
Ik ben na de bevalling bij fysio daarvoor geweest. Moest mijn krachten daar vanuit 0 opbouwen. Eerst veel op een bal gezeten en oefeningen gedaan en daarna op apparaten de kracht weer opgebouwd.
Ik heb maandag de eerste nagym gehad... zwaar! Hoorde toen ook dat ik een diastase van 3 vingers onder mijn navel heb en dat dit de oorzaak van de pijn aan mijn schaambeen is, het is daardoor verzwakt. Na het zoeken van expertise op dit gebied kwam ik erachter dat er in NL amper wat beschikbaar is, maar dat er in Amerika dus wel wetenschappelijke informatie is inclusief trainingsprogramma. Hier een link naar het topic http://www.zwangerschapspagina.nl/na-de-bevalling/501970-nieuwe-informatie-diastase.html