Ik ben begonnen met 6,5 maand en zoon kreeg toen meteen een volkorenbroodkorst en even later een hele boterham met roomboter. Ging schoon op.
Beetje sabbelen op een korst oke, maar een hele boterham gaat em nog niet worden hoor. Maar fruit, groenten en brood introduceren allemaal tegelijkertijd? Hoe deed jij dat dan beatissimam?
Geprobeerd. Rapley. Ging meteen zo goed! Alsof hij nooit anders gedaan had! 's Ochtends fruit 's Middags boterham met roomboter 's Avonds groente. Met Rapley zijn dat geen hele hoeveelheden hoor, maar hij pakte alles en at het met smaak!
Onze kinderen kregen ook meteen brood. Nooit problemen gegeven. Vlees wat langzamer omdat kauwen op brood of groenten een stuk makkelijker is dan vlees wegwerken. De oudste at trouwens vlees met een maand of 9, de jongste vindt het niet zo lekker dus die eet nog bijna geen vlees of vis.
Wij doen ook wel Rapley, maar ben blij als er drie hapjes binnen blijven. Maar goed, nu ook nog maar twee weekjes actief bezig. Ik kan me herinneren dat pas met een maand of 9 er iets in kwam en bleef
In bleef, hoe bedoel je, wordt er gespuugd?? Vlees vond ik nogal onzinnig. Ik gaf een volkoremboterham met appelstroop en groene groente voor het ijzer en meer dan voldoende moedermelk voor de eiwitten. Vlees is zeer zwaar te verteren. Een vriendin van mij werkt op een kdv en herkent welke kindjes vlees krijgen, uuugh, zo'n stank zegt ze altijd!
Haha, ja dat kan behoorlijk stinken,... Maar er blijft nog niet zoveel in nee. Er wordt af en toe wat doorgeslikt, maar er valt ook weer veel uit z'n mondje. Hij kan het ook nog niet supergoed zelf vasthouden. Hij knijpt alles fijn . Was alweer vergeten wat een bende het geeft,....
Ja, da's onhandig, ik had geen knijper!! Gewoon blijven doen zoals je doet, laat zo'n stom cb maar l*llen!
Aparte richtlijn. Ik zou maar gewoon je eigen gevoel volgen. Richtlijnen veranderen voortdurend, en toch worden al die kinderen gewoon groot Gelukkig is ons CB niet dwingend in hun adviezen. Of ze merken aan mij datvik allergisch ben voor het woordje 'moet' . Ben benieuwd wat ze over een paar maandjes gaan adviseren. Ik ben in elk geval voorlopig van plan lekker de borst te blijven geven. Maar verheug me ook wel op de eerste fruithapjes. Lekker kliederen metvgepureerd fruit. Geeft leuke fotomomentjes Ben van plan dat in de zomer te gaan doen. Lekker zomer fruit de blender in en dan knoeien in de tuin. Baby is van december, dus reken maar uit.