Fiets!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Female, 19 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

Female Niet meer actief

Onze zoon wordt bijna 3 en waarschijnlijk willen we als cadeau een fiets voor hem kopen.
    Ik zoek tips/ ervaringen voor een fiets die niet teveel geld kost.

Zag op de site dat ze bij Hema ook kinderfietsen hebben, heeft iemand daar ervaring mee?

2. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    lees ff mee wij zagen deze fiets ook..heb hem ook in het echt gezien en zag er leuk uit

3. Hester

Hester Niet meer actief

Ons zoontje heeft sinds een paar weken een Loekie fietsje, 12 inch. Hij is 2 jaar en 9 maanden en fietste er zo op weg na eerst een klein half uurtje oefenen met de trappers; heel schattig! De fiets was 99 euro, dus niet erg duur en heel stevig en veilig.

4. Tink

Tink Niet meer actief

Hier ook een Loekie, 12". Rond de 3 fietsen ze daar zo op weg.

5. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    wij hadden ook een 12 inch eentje van de halfords rons de 100 euro zijn die dan.
    nu word ze vier en krijgt een 16 inch. omdat me oma er graag nog een wil geven aan dr (heeft hersenbleoding gehad en kan dus niks meer) hij gaat dan nog wel ff op zolder denk ik maar goed op een 12 kunnen ze het perfect leren. je kunt ook kijken op mp die fietsjes die zien er vaak nog goed uit omdat ze er niet lang op fietsen en niet vaak vallen omdat er zijwieltjes aanzitten.

6. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Goede vraag wij willen ook een fietsje kopen met sven zijn verjaardag.
    Je moet met drie jaar dus echt beginnen met 12" . Ik zag ergens
    van 2 t/m 4 jaar 12"
    van 3 t/m 5 jaar 16"
    volgens mij...
    Weet niet meer welk boekje dat was... toen dacht ik misschien kan ik beter gelijk een iets grotere kopen???

7. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    dit heb ik ook zien staan, nou ik heb Teun een fietsje van 16" laten proberen, hij kon er geneens opkomen omdat de stang te hoog was..moet dan echt met zijn been over het zadel en dat lukt niet, hij is niet 1 van de kortste...hij is nu 104 cm.... dus wij gaan eerst maar voor de 12" en dan zien we t.z.t wel weer......
    al ga ik hem er wel nog een keertje opzetten als we een fiets kopen hoor...ze hebben nu een leuke aanbieding bij de Hema, zien er ook nog leuk uit, en anders kijken we op mp.

8. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0

Ja denk dat ik het gewoon een keer moet passen...
    In de buurt rijden ze ook op de fietsjes misschien dat ik hem daar eens op zet...

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou idd passen ...

Verder is de loopfiets een groot succes bij mn neefje en nichtje! Ook vrij duur (van 60-ver over de 100 euro). Maar misschien ook tweedehands verkrijgbaar?

10. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Ik zou even gaan passen en kijken wat je kind het fijnste vind om op te zitten. De ene vindt een loopfiets leuker en de andere een gewone fiets.

11. Heb voor iris nu 3.5 jaar een 16 inch gekocht via marktplaats echt zo goed als nieuw voor 50 euro
    Iris is nog geen 1 meter en kan er perfect op en afstappen en fietsen de 12 inch werdt wat te kleine ging steeds met haar benen en alles omhoog zetten zadel en stuur was maar niks ..

12. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

De fietsen van de HEMA zijn super. Mijn buurmeisjes hebben ze ook gehad en zijn erg stevig en mooi! Je kunt ze zelf versieren met stickers die je erbij krijgt. Zelf hadden we een fiets gekocht bij de Halfords. Hier hebben ze erg leuke aparte fietsen. 2 jaar terug voo rmijn dochtertje een fiets voo rmijn dochtertje dara gekocht die stippel heet. Rood met witte stippen en en groene spartborden met op d ekettingkast kabouters. Erg leuk!!

13. Female

Female Niet meer actief

bedankt! de fiets vd hema is toch tot 2 mei in de aanbieding als ik het goed zag?
    Ik denk dat we meteen voor 16 inch gaan anders vind ik het wat zonde.
    En de hemafiets is nu 89 ipv 119. en dan ook nog eens 15 % korting?!
    Dat scheelt toch wel een hoop.
    Ga eens kijken morgen denk ik..

14. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    wees er snel bij zag dat ze hier bijna op waren
    en anders via internet bestellen....
    succes emt uitzoeken en veel plezier met fietsen

15. Female

Female Niet meer actief

ok dankje voor de tip ga morgen kijken!
    En via internet, dan gaat die 15% korting toch niet op??

16. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    zou ik niet durven zeggen, je kan het met een proefbestelling proberen....dan weet je het....

17. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Ik weet niet meer waar ik het zag maar op internet geldt die 15% korting niet...
    Hoop voor je dat ze ze nog hebben. Ik vind ze er leuk uitzien!

18. Female

Female Niet meer actief

Heb even naar Sittard gebeld en ze hebben er nog 3 :)

19. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Ik zou echt voor een 12 inch gaan hoor.
    Mijn dochter is 6 en heeft een 16 inch en mijn zoon van 8 een 20 inch. Zadel en stuur kan meestal ook nog een eind omhoog.

20. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mm ik vind vooral de hoogte lastig... ze is nogal klein dus te hoog is niet echt handig
    maar je wil ook niet te laag nemen.. want het zou leuk zijn als ze er nog eventjes op kon fietsen :)

ze is nu ong. 88cm groot zegmaar ;)

Deel Deze Pagina