Hoe lang totdat het eerste tandje helemaal door is?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door adi, 18 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

Onze kleine man krijgt momenteel zijn eerste tand. We kunnen al een scherp puntje voelen, maar je kunt het nog niet zien.
    Hij heeft echter al 3 dagen vreselijke pijn, vooral snachts. Hij durft zijn mond dan niet dicht te doen, slaapt met de mond open en durft niet te drinken. Echt heel zielig. Ik heb hem al een paar keer een zetpilletje gegeven tegen de pijn en koorts.

Ik vraag me af hoe lang het duurt totdat het tandje echt door is en niet meer zeer doet? Hoe was dat bij jullie babys?

We geven hem momenteel VSM druppeltjes en Dentinox.
    Zijn er nog meer tips tegen pijn of bepaalde middeltjes?

We zijn bijna ten einde raad :(

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

als je al een scherp puntje voelt gaat het vast binnen een paar dagen al beter, dat is hier vaak wel zo!

3. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    een bijtring werkt echt ook prima , ik merkte bij daan sochtends dat ie ineens pijn had in ze mondje, en savonds had ie het eerste puntje al doorgebeten de dag er na helemaal.

4. adi

adi Niet meer actief

Bedankt voor de antwoorden!

Hier is het dus echt al 4 dagen alleen het puntje voelbaar, het lijkt niet verder te groeien (of het gaat heeeel langzaam), en hij verrekt van de pijn. Ik stond echt op de punt om HUP te bellen. Maar ja, ik kan moeilijk bellen en zeggen dat de kleine pijn heeft van de doorkomende tand.
    Ik vraag me alleen af of het 'normaal' is dat ie er zoveel last van heeft? Het kan ook de schrik zijn omdat het zn eerste tand is, want hij stopt vaak zijn vinger in de mond en dan gilt ie het uit (komt waarschijnlijk met de vinger op die scherpe rand terecht)..

Pfff.. Bijtring wil die niet. Iemand nog andere tips?

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Koud fruit geven als tussendoortje?
    Finn vind het als hij last heeft van zn tanden heeeeeeeerlijk om dat te eten...hij doet er dan 3 keer zo lang over als normaal! (bijv. een koude peer/meloen/druiven)

6. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Een koud nat washandje? Dat vind mijn zoontje altijd prettig. Ook tandvlees masseren kan verlichting geven (als je in zijn mondje mag komen).

7. EmyD

EmyD Niet meer actief

Hier duurt het maanden voordat een tand helemaal door is. Ze heeft er veel last van, maar als het eerste puntje door is dan gaat het beter. Hier komen er wel steeds een stuk of 4 tegelijk, misschien bij jouw zoontje ook? Heb je em al een zetpilletje gegeven?

8. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Washandje vind ik wel een goede tip, ga ik hier ook maar gebruiken, zit ook midden in de tandenperikelen ;)
    Fruit helpt bij mij niet want hij wilt niks eten...koude yoghurt wel voor een hapje of drie en dan is dat ook weer over...

Zal tanden poetsen helpen? Heb het vandaag niet gedaan omdat hij last heeft maar miss helpt het juist wel?

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hier duurde het een paar dagen, en nu (2 weken later) is net het tweede tandje door maar met veel minder moeite! Julia was er ook helemaal ziek van. Huilen, hoge koorts, niks willen :( De tweede tand was er juist plotseling opeens! Hier was de pijn wel over zodra ik het kon zien. Ik zag in haar mondje eerst een klein "gaatje" in het tandvlees en de dag erna een klein puntje en 2 dagen daarna was het hele randje door.

Hier hielp Dentinox ook wel aardig en een zetpil om toch te slapen. Het kost helaas gewoon tijd...

10. adi

adi Niet meer actief

Gentle, zo is het hier ook een beetje verlopen. Sinds gister gaat het gelukkig wat beter. Hij heeft er wel een beetje last van, maar geen echte pijn meer. Heeft vannacht zowat wat geslapen.

Alleen mogen we abosluut niet aan zn mondje komen, als ie een vinger ziet doet ie echt zijn lippen op slot ;)
    Ik ga dan de meeste gekke bekken trekken zodat ie zijn mond open doet en ik erin ga kijken, maar dan legt ie zijn tong over het tandvlees :(

Ik heb dus geen idee hoe het eruit ziet sinds gisteren, maar ben al blij dat ie er minder last van heeft.

Heb trouwens een rare tip gekregen van een kennis:
    Zij heeft een soort talisman bij de klooster gehaald die door de nonnen wordt gemaakt tegen tandenpijn. Is een zakje met iets van schapenwol erin. Je moet het dan constant bij het kind dragen. Haar dochter had daarna nooit last meer van haar tanden.
    Ik ben totaal niet bijgelovig, maar ben nu in staat alles te proberen ;) Baat het niet, schaadt het niet ;)

Deel Deze Pagina