nieuwe keuken, ervaringen gezocht met Duitsland of Nederland

Discussie in 'De lounge' gestart door meintje, 2 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Keuken kampioen. Wij vinden dat we een goede deal hadden, maar als ik DDucky's keuken bekijk, begin ik te twijfelen:(

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Mijn schoonvader had een keuken van Superkeukens, was daar ook wel tevreden over.

3. Amare

Amare Niet meer actief

Superkeuken, zeer tevreden!

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Nee dit moest niet. Wel hebben we zelf alle gasleidingen, waterleidingen en elektra vernieuwd, dit kostte 300 euro in totaal plus infrezen en aanleggen van nieuwe stopcontacten.

Keuken hebben we er zelf uitgetrapt, binnen 5 uur was alles eruit.

Wij hebben een hoekkeuken.
    Zijn ook nog naar Superkeukens geweest, waren daar 7000 euro kwijt excl plaatsen (a 680 euro, achterlijk) voor dezelfde keuken maar dan met allemaal Etna of Pelgrim apparatuur. De keuken is 2.40 bij 2.40.

Siemens konden ze wel leveren maar tegen achterlijke prijzen. De prijzen die wij hebben betaald waren:

Vaatwasser: 430 euro
    Afzuigkap: 500
    Kookplaat gas op glas 5 pits wokbrander 540 euro.

Bij Superkeukens was dit, voor dezelfde apparatuur, niet schrikken:

Vaatwasser: 599 euro
    Afzuigkap: 879
    Kookplaat gas op glas 5 pits wokbrander 839 euro.

5. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Vanwege standaardmaten hier een IKEA keuken met zelf bij elkaar gezochte apparatuur. Goedkoper kan bijna niet. Kost natuurlijk wel wat meer moeite, want voor de service (tekeningen e.d.) betaal je bij een keukenzaak natuurlijk wel. We hebben een paar keukenzaken bezocht, maar toen de verkopers begonnen te wauwelen over dat aan hun deurtjes wel kinderen konden hangen, zijn we gauw weer vertrokken. Wat een BS. Als je geen eikenhouten keuken wilt, is de kwaliteit van het hout overal ongeveer hetzelfde.

En een bijkomend voordeel van IKEA: de kans dat ze failliet gaan en je dus bij problemen met lege handen staat, is niet heel erg groot.

6. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Dank je :) (denk ik?)

7. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    scheelt een hoop zeg!
    Thnx voor je reactie! Ben namelijk op zoek naar een nieuw huis en daarbij kan ik deze info goed gebruiken.

8. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Praxis inclusief keuken apparatuur 1800 nu acht jaar geleden en nog tevreden.

9. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Bedankt voor de tips weer.

Prachtige keuken Dducky, echt heel mooi!

Ik twijfel deels aan het wel of niet vernieuwen. Ik heb gezien dat het vervangen van de panelen van de deuren inderdaad ook een optie is en dan zouden we niet de hele keuken hoeven te verbouwen (wandtegels, plafond e.d.). Dit is dan ook een stuk voordeliger.
    Maar bestaande problemen worden daarmee helaas niet opgelost:
    - te weinig opbergruimte
    - verouderde apparatuur
    - ondertussen slechterwordende afwerking van kitnaden e.d.
    - te klein gasstel
    - heb nu enkel een klein combimagnetronnetje... etc.

Erg moeilijk hoor, had gehoopt dat het eenvoudiger zou zijn.

10. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Maarrrrr...... dan moet je wel bij een goed bedrijf zijn. Onze keukenboer ging, na door iedereen te zijn aangeraden als een fantastisch bedrijf, met de aanbetaling en een halve onafgemaakte keuken met de noorderzon ervandoor....

11. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    De kwaliteit is er ook naar.... keukens van Poco gaan geen 15 jaar mee. En dan ben je uiteindelijk duurder uit.

12. manytroubles

manytroubles Actief lid

9 dec 2006
    357
    0
    0
    Wij hebben vandaag een keuken laten tekenen bij Ikea. We hebben een lange, rechte keuken. Prijs viel ons ontzetten mee. Hebben wel een vaatwasser, grote koelkast en een vriezer van de Ikea maar gaan apart een vrijstaand fornuis met afzuigkap kopen. De koelkast en vaatwasser kopen we trouwens bij Ikea in Duitsland. Daar zijn de apparaten 100 euro per stuk goedkoper. Was wel te spreken over de service bij de Ikea. We gaan de keuken zelf plaatsen. We zijn nu ongeveer 5000 euro kwijt voor de keuken, exclusief fornuis en afzuigkap.

13. nijntje1

nijntje1 Bekend lid

25 apr 2010
    951
    0
    16
    Limburg
    Wij hebben ook een keuken van superkeuken. We hebben een eiland en stenen blad en we hebben toen ook een offerte laten maken bij een andere een die was voor dezelfde keuken 9000 euro duurder (en bij superkeuken maar 8000 inclusief alle apparatuur)

14. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
  15. mama09

mama09 Fanatiek lid

21 jul 2009
    1.225
    1
    36
    NULL
    NULL

Mooie keuken DDucky. Je vertelde dat jullie niet meteen akkoord zijn gegaan met de prijs. Mag ik vragen hoeveel jullie er ongeveer vanaf hebben gekregen met onderhandelen?

16. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Ik denk dat je een keuken het beste in Duitsland kunt kopen. Als je in Duitsland een huis gaat huren zit de keuken vaak niet inbegrepen. Er wordt van je verwacht dat je zelf een keuken voor in het huurhuis gaat kopen. De keukens zijn hierdoor veel goedkoper dan in Nederland.
    Toen wij in Duitsland gingen wonen hadden we gelukkig een woning met ingebouwde keuken gekozen, ik vind het maar niks om zelf een keuken te moeten kopen ;)

Deel Deze Pagina