Nieuwe keuken geleverd met verkeerde hoogte pootjes. Werk van maken?

Discussie in 'De lounge' gestart door tumtummetje, 9 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik persoonlijk vind dat je er mee akkoord bent gegaan op het moment van plaatsing. De monteur heeft het (mijn inziens) netjes proberen op te lossen. Vergeet niet dat monteurs tegenwoordig vaak zzp-ers zijn die puur op opdrachtbasis werken voor een bedrijf (en dus voor allerlei bedrijven keukens plaatsen). Ik ben echter iemand die van de goede intentie uitgaat van de monteur ;).

Ik snap je gevoel hier wel in en je kan altijd opbellen naar het bedrijf, maar nogmaals ik had het op dat moment gedaan.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Dat je je onder druk gezet voelde snap ik...die monteurtypes kunnen vaak op een bepaalde manier uit de hoek komen.
    Voor de volgende keer: ik heb mijzelf aangeleerd om me niks meer wijs te laten maken en op het moment dat er hier iemand is ik eerst met mijn man bel zodat we samen even kunnen nadenken en overleggen.

Verder zou ik er niet helemaal gerust op zijn...zoals genoemd: wat als het verschuift, wateroverlast?
    Daarbij heb je niet gekregen waar je voor betaald hebt. Dus ik zou zeker met het bedrijf contact opnemen en de situatie uitleggen. Laat hen maar met een compensatievoorstel komen.

3. Juffrouwminoes

Juffrouwminoes Fanatiek lid

21 jan 2016
    1.478
    820
    113
    Daar gaat het toch helemaal niet om..

Men besteld iets men betaald er veel geld voor ... en dan moet het toch zijn zoals je besteld en betaald hebt ..

Als je naar de kapper gaat en je wilt je haren blond maar je krijgt ze bruin omdat er niet genoeg blinde verf was ga je er toch ook niet mee akkoord.. ik snap niet dat mensen zo gemakkelijk kunnen zijn ..

het gaat om mega veel geld .. en dan zo laks reageren onder druk gezet of niet het moet gewoon zijn zoals men besteld ..

4. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Je had op het moment dat de monteur er was stappen moeten ondernemen. Niet daarna.
    ik snap best dat je toen met je rug tegen de muur stond, maar die monteur waarschijnlijk ook. Van hem wordt verwacht dat hij die keuken plaatst op dat moment. Het zijn idd vaak ZZP-ers en die hebben op zo''n dag niet nog even een andere klus staan die ze dan gaan doen. Vandaar dat ze dan nogal kort/bot reageren.

Ik heb t even aan m'n man nagevraagd (zet voor z'n eigen bedrijf ook vaak keukens) en volgens hem kan het absoluut geen kwaad hoe het opgelost is.

5. mutsje83

mutsje83 Lid

1 jul 2012
    71
    28
    18
    NULL
    NULL
    Het maakt toch niet uit? De hogere stelpoten waren voor de monteur veel fijner geweest. Dan had hij minder moeite hoeven doen om de keuken goed te stellen. Nu heeft hij het volgens mij keurig opgelost en het resultaat is precies zoals het moet zijn (zodra je hogere plint geleverd is) Jij hebt je mooie hoge keuken en heb totaal geen last van de lagere stelpoten.
    Ik zou het lekker zo laten.

6. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    lekker denigrerend..

7. Nummerzoveel

Nummerzoveel Actief lid

9 apr 2016
    289
    1
    18
    Zeker als het een ingehuurde partij is die voor het bedrijf waar jij je keuken gekocht hebt de keukens plaatst, zou ik het toch laten weten aan ze. Misschien willen zij zelf ook wel helemaal niet dat op deze manier hun keuken geplaatst wordt.

Daarbij, mensen die zeggen; je bent er mee akkoord gegaan dus je kunt er achteraf niet meer over beginnen, zo werkt het niet helemaal. Jij bent niet de expert op dit gebied en laat niet elke week een nieuwe keuken plaatsen. Je kunt gerust achteraf bij de keukenzaak nagaan of dit de beste oplossing was. Ze horen dit ook helemaal niet aan de klant te vragen. Het is hun taak de keuken naar behoren te installeren. Als klant vind ik niet dat jij mee hoeft te denken in oplossingen, jij hebt daar namelijk helemaal geen kijk op en de expertise niet in. Stel dat jij niet thuis was geweest, wat hadden ze dan gedaan?

8. tuc

tuc Niet meer actief

hoezo denigrerend, eerder werd het hier ook al gezegd. Zijn mensen die een bepaald vak hebben, maar 90% vindt ook dat zij dat het beste doen. Heb er verschillende over de vloer gehad, maar zodra je vragen stelt of moeilijk doet is het zuchten en steunen en weten zij veel beter hoe het opgelost moet worden.

Nu zie ik dus de andere kant nu ik iemand gevonden heb die niet voor een bepaald bedrijf of merk werkt. Hij heeft een eenmanszaakje in het repareren van witgoed. Hij vraagt niet per uur, maar voor de onderdelen en de effectieve tijd die hij kwijt is aan het repareren, dus niet de volledige tijd dat hij hier geweest is.
    Als ik voorheen iets vroeg terwijl een monteur bezig was dan: " ja vrouwke...ingewikkeld verhaal bla bla bla"
    Deze meneer legt alles keurig uit in simpele taal, want ik heb er de ballen verstand van. Hij neemt echt de tijd om uit te leggen hoe of wat en wat de verschillende opties zijn.

9. Nummerzoveel

Nummerzoveel Actief lid

9 apr 2016
    289
    1
    18
    Ik ben het wel met je eens hoor tuc. Wij hebben net een verbouwing achter de rug, het hele huis is van onder tot boven aangepakt. Je hebt er mensen tussen zitten die dingen uithalen in je huis waarvan je ze niet voor mogelijk hield. En waag het eens er iets van te zeggen..Gelukkig heb je er ook echte vakmensen bij zitten die prachtig werk leveren. Je moet echt tegen de juiste mensen aanlopen. Ik ga er in ieder geval niet meer van uit dat iedereen zijn vak even goed verstaat, dat heb ik helaas wel geleerd.

10. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Ik zou sowieso zwart op wit willen dat zij deze oplossing nu hebben geminteerd ipv pootjes van 20cm en dat als dat leidt tot bv schade, zij verantwoordelijk zijn. Het werd gepresenteerd als prima oplossing, dus dan mag je ook verwachten dat het net zo goed is als pootjes en het bv niet gaat rotten en daardoor verzakken ofzo.
    Als zij dat niet zwart op wit willen zetten - soort garantiebewijs dus - zou ik ze vragen toch de pootjes er onder te komen zetten.

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Hier ook die ervaring hoor. Natuurlijk zijn ze niet allemaal zo, maar het 'ik weet het beter'-houding herken ik heeeel goed van werk hier in huis. Ik laat me ook echt niet meer gek maken; verkeerde pootjes en daardoor niet de keuken kunnen plaatsen? Tja, je regelt maar gewoon de goede pootjes, want daar betaal ik voor. Het is hun fout dat ze met verkeerde pootjes komen, niet mijn fout dat ik wil waar ik voor betaal.

Hier was laatst een monteur voor een nieuwe vaatwasser en die zag ook dat de vorige monteur echt maar wat deed, gewoon makkelijk werk zeg maar, ipv monteren zoals het hoort. Echt een vakman, hij monteerde de vaatwasser en heeft toen nog allemaal dingetjes beter vastgezet (oven, magnetron etc).

12. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Dit herken ik dus ook. Zodra je kritisch bent, wordt je bestempeld als vervelend. Soms ben ik gewoon niet tevreden, en dan vraag ik ze ook: als dit je eigen huis zou zijn, zou je dan ook tevreden zijn, met het resultaat? Nou vaak geven ze je dan wel gelijk...

on topic: Ik zou eigenlijk meteen het bedrijf gebeld hebben en gevraagd hebben hoe we het gaan oplossen. Pas bij overeenstemming met het bedrijf, mag de monteur beginnen. Nu ben je al akkoord gegaan. Wel zou ik kijken of de pootjes, waar je voor betaald hebt, apart op je factuur staat. Dan zou ik dat geld terug vragen.

Ik zou ze ook nog even een mail sturen met daarin de geboden oplossing en dat dit volgens de monteur de beste oplossing is, maar mocht er schade door ontstaan of de keuken doorzakken of iets dergelijks, dat zij verantwoordelijk zijn voor de schade en deze dienen te vergoeden. Indien ze er niet akkoord mee gaan, dat ze alsnog de juiste pootjes mogen komen plaatsen.

13. pety01

pety01 Actief lid

3 mrt 2011
    434
    219
    43
    NULL
    NULL
    Heb je wel een goeie plint ervoor?

Even ter verdediging van de monteur,die klossen van hout kunnen geen kwaad. Als je een overstroming hebt dan heb je een veel groter probleem dan de houten klossen onder de pootjes. :D

En even voor de mensen die zich gekleineerd voelen door monteurs. Absoluut geen monteur meer inschakelen, maar alles zelf doen.

14. rums

rums Niet meer actief

Wij hebben ook net een nieuwe keuken. Maar deze monteur is een zzp'er. Hij krijgt de spullen ook aangeleverd en moet de keuken installeren. Verder weet hij het ook verder niet. Dus dan moet je contact opnemen met het bedrijf en niet met degene die komt installeren.

15. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

En dit is wat Tuc bedoelt. Deze instelling hebben een aantal monteurs/vaklieden ;)

Ik ben iemand die veel vraagt, niet omdat ik denk dat hun het niet kunnen (want als ik het kan had ik het echt wel zelf gedaan). Ik vraag het omdat ik nieuwsgierig ben, waarom moet dat zo, waarom gebruik jij dit en niet dat? Ik heb veel monteurs/vaklieden gehad die het juist leuk vonden dat ik intresse toonde in hun vak. Sommige lieten mij zelfs meehelpen. Een enkele reageert idd bot. Tja dan reageer ik het zelfde doei.

Overigens heb ik daardoor niet vaar iemand meer nodig wat ik kan het nu allemaal zelf:D

16. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ontopic, ik zou zeker even het bedrijf benaderen.

17. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Ik zie het probleem niet. Je keuken staat op de gewenste hoogte. Keurig gezet door de monteur. Plint ervoor en klaar. Mijn vaatwasser staat op houten balkjes. Al jaren. Geen probleem hoor.
    Tja financiƫle compensatie....wat verwacht je dan? Een tientje per poot retour? Die man is misschien wel 2 ur langer bezig geweest om je keuken met die balkjes goed te stellen. Dat is net zo duur.
    Natuurlijk wil je dat je keuken goed en stevig staat. Dat doet hij. Klaar toch?

En dan met een vergelijking komen van bij de kapper blond haar vragen en met bruin de deur uitlopen slaat nergens op. Ze heeft toch de keuken die ze wil? Ze hoefde toch niet akkoord te gaan met een ander frontje ofzo.

Ik zou het lekker zo laten.

18. pety01

pety01 Actief lid

3 mrt 2011
    434
    219
    43
    NULL
    NULL
    :D Als je het zelf niet kunt ben je aangewezen op vaklui. Daar zul je echt vertrouwen in moeten hebben en niet gelijk een vooroordeel omdat je een slechte ervaring hebt.

Ik denk dat we allemaal wel eens in de situatie zijn geweest vanuit ons werk dat het niet helemaal liep zoals je zelf ook graag zou willen, dus roei je met de riemen die je hebt en dat was in dit geval een klos onder de poten. Hier spreekt wat mij betreft vakmanschap uit en ook klantvriendelijkheid. Heel veilig en legitiem, maar inderdaad niet precies wat is afgesproken.
    Ik vind dat deze monteur dit heel netjes en adequaat heeft opgelost en kon op deze manier ook door met de montage van de keuken.
    Deze meneer had ook kunnen zeggen, tja verkeerde pootjes, moeten we maar even op de goeie wachten.
    Was hier nu waarschijnlijk op het forum gezet dat het zo belachelijk is dat je zo lang moet wachten omdat de verkeerde pootjes geleverd worden, kon die man niet iets met klosjes ofzo doen.
    Kortom, altijd fout situatie dus.

En laten we eerlijk zijn, er komt een monteur langs, geen sociaal werker.

Deel Deze Pagina