Nieuwe keuken in hypotheek verwerken, kan dat??

Discussie in 'De lounge' gestart door AnnieF, 1 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Wij kochten vorige jaar ons huis, die was 153000 euro, onze hypotheek is 176000 euro, incl 6000 euro bouwdepot. Onze keuken was 4500 incl alles.
    en onze k.k. viel veel lager uit dan begroot dus hadden we nog een extraatje over (die je wel nodig hebt voor nog een spijkertje hier, een krammetje daar enz)

2. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    @lovewinnie, maar dat zit je dus al in het huis, is dus geen nieuwe aankoop zegmaar.

en dan vraag ik mij af... de hypotheekverstrekkers rekenen bij het berekenen van de hypotheek altijd 12% kk dus dat zou dus al niet meer kunnen...

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ja klopt. Wij moesten de rest bijleggen. Was niet heel veel gelukkig. Vaak hielt je wel een beetje over want je bent ongeveer 10% kwijt. Naast dit kun je niet meer lenen, staat vast in de wet. Banken mogen zelfs niet meer geven. Je krijgt dus sowieso een apparte hypotheek/lening. Het is bijna niet meer mogelijk te kopen zonder eigen geld

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wij hebben net een huis gekocht en hier toch een bouwdepot bij kunnen lenen..

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Hadden jullie eigen inleg? Of is de bouw waarde vermeerderend?

6. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ja hoor, dat kan via het bouwdepot.
    Wij hebben een depot van 30.000 euro en knappen daar het hele huis van op. Eigenlijk alles gestript, incl de muren boven, dus alles word nieuw.
    Van kozijnen tot deuren en van muren tot behang, allemaal uit het bouwdepot.
    Ook een grote dakkapel komt er op het dak, een nieuwe heg in de tuin etc.. Zolang het maar meerwaarde creeert voor het huis en vast zit aan het huis of aan de bijbehorende grond.

Bij ons zat het zo, ze kijken eerst naar je aankoopbedrag.
    Dan moet je een lijst maken, met wat je precies wilt gaan doen en hoeveel dit gaat kosten.
    De bank stuurt dan een makelaar langs het huis die een taxatieraport opmaakt. Als daar uitkomt dat jou huis na die verbouwing en investering ook echt zoveel waard is als: de koopsom + geld vh bouwdepot, dan word het goedgekeurd.
    Zo is het bij ons iig gegaan.

Reken er wel op dat je een hoop dingen voor zult moeten schieten en daarna pas de bon op kan sturen en dus kan declareren. Succes!

7. Tamale

Tamale Niet meer actief

Dit is niet helemaal waar. Een keuken zoals ts benoemt uit de jaren 30, en die vervang je door een nieuwe keuken. Dan kan iemand het wel niet mooiv inden. Maar het is wel degelijk spul en van deze tijd, dus waardevermeerderend zal het altijd zijn in zulke gevallen.

Ik neem toch aan dat wanneer je een huis koopt met een hele oude lelijke keuken, dit zeker in de verkoopprijs is meegenomen. Dat haal je er op die manier weer uit.

8. Tamale

Tamale Niet meer actief

Dit snap ik niet helemaal?
    Wij hoefden niks bij te leggen en een bouwdepot is vanaf het begin geen enkel probleem geweest. Eind december is alles in werking gezet en zijn nu dus aan het verbouwen. Is dus nog wel recent ..

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Ik zou het in deze tijd niet doen. Een keuken kost je al gauw minstens 5000 euro. De kans dat je huis 5000 euro meer waard wordt door alleen een nieuwe keuken is vrij klein en het moet ook nog maar naar de smaak zijn van nieuwe mensen. Zou persoonlijk dan liever een jaartje sparen en dan een nieuwe keuken erin stoppen.
    Ik weet natuurlijk niet waar je woont, maar hier zijn de huizen niet bepaald meer waard geworden. Wij hebben net een nieuwe keuken, nieuwe wc en de boel ontzettend opgeknapt, maar laatst vertelde een bevriende makelaar dat mochten we het nu te koop zetten we er waarschijnlijk minder voor gaan krijgen dan wij ervoor hebben betaald.
    Daarom zou ik er mee uitkijken, dat geld moet je dan wel ophoesten bij evt. verkoop.

10. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

De meeste hypotheekverstrekkers doen dit niet meer. Mijn collega heeft net een huis gekocht en kon bij bijna geen enkele bank extra lenen en bij de banken waar het wel kon was de rente meteen zo hoog en dat is dan wel erg zonde!

Het ligt natuurlijk wel anders als je een huis verkoopt en daar overwaarde op hebt. Dit wordt gezien als eigen geld en daardoor heb je dus meer ruimte.

11. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ts, als ik jou was zou ik gewoon naar een hypotheekverstrekker/contactpersoon gaan om daar informatie op te vragen en die kijkt naar jullie situatie! Je ziet hier zoveel verschillende dingen...

Suus: Maar wanneer hebben jullie dat huis gekocht? Zeker in een betere tijd? Dan is het logisch dat je er geen meerwaarde uit haalt. Maar de meeste huizenprijzen zijn zo laag , dat je met gemak meerwaarde creeert door een oud huis op te knappen.

12. Tamale

Tamale Niet meer actief

Wij hebben zelfs een schuld van het vorige huis en geen enkele cent mee genomen.. Toch konden we bovenop de hypotheek een depot van 30.000 krijgen. Dus dat is heel verschillend denk ik.

13. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Wij zitten ook midden in verbouwing en ook een bouwdepot van 15.000. Ook een nieuwe keuken erin. Veel zelf opgeknapt en dus bonnetjes opsturen.

14. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier dus ook. Restschuld van vorige koopwoning dus geen eigen geld, ook niets dat echt de waarde verhoogd, maar zonder problemen een bouwdepot, wel eens kleintje hoor, bijna alles was al nieuw hier. Gewoon bij rabobank trouwens, dus het is ook niet zo dat je dan bij vage geldverstrekkers uitkomt ofzo.

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    kan,maar waarom? betaal je 30 jaar lang voor een keuken,m beetje zonde. Gewoon sparen en dan kopen.

16. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Ik zou er zelf voor sparen, en een zon laag mogelijke hypotheek nemen, idd zonde, al die rente die je betaald

17. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Inderdaad, ik heb de rest van het topic niet gelezen, maar toen ik het onderwerp zag staan dacht ik: 'kán... maar je betaalt je keuken dan wel 10x terug'...

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik denk maar: dan maar 3 of 4 jaar sparen en een keuken kopen, dan 30 jaar lang betalen voor een keuken die je na 10 jaar waarschijnlijk weer wilt vervangen.

19. Tamale

Tamale Niet meer actief

5000 euro is zo'n kleine investering in een hypotheek, dat merk je nauwelijks in het maandbedrag.

20. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nee, dat niet, maar een keuken van 5000 euro tegen een gemiddelde rente van 6% kost dan wel 14.000 euro uitgesmeerd over 30 jaar ... dure keuken ....

Deel Deze Pagina