ja ligt eraan hoe de weg is. Ik ben op zich niet zo bang in de sneeuw, ken mn auto goed. Als er veel verkeer over gegaan is, is de weg zo schoon.
Dat ligt eraan wat de reden is om de weg op te gaan....Als het even kan zou ik het niet doen, maar goed, soms kom je er niet onderuit.
Ja ik zou het wel doen maar ik moet wel als ik moet werken (thuiszorg in buitengebied) Nog nooit een ongeluk gehad en de laatste 2 jaar heeft er toch veel sneeuw gelegen. Gewoon goed op letten...
Als het echt perse noodzakelijk is en moet, dan wel ja. Maar dan ben ik wel zo'n persoon die met een slakkengang gaat rijden . Ik rijd niet graag met dit weer namelijk. Zo'n weg met bomen aan weerszijden vind ik helemaal eng als het glad is. Zie mezelf al tegen zo'n boom aan glijden... Ik zit nu 25 km van huis af en moet vanmiddag ook weer terug naar huis over die besneeuwde en gladde wegen met mijn zomerbandjes. Gelukkig is de snelweg meestal wel goed schoon. Heb het er al over gehad met mijn vriend dat ik aankomende winter toch echt winterbanden onder mijn auto wil. Al is het alleen maar, omdat Aiden ook vaak bij mij in de auto zit.
Niet Zonder reden zonder winterbanden! Anders haf het me niet kunnen schelen! En vanavond wil je denk ik er niet eens uit ze verwachten zware spits
Ik vraag dit omdat mijn zoontje vanavond voor een weekend naar zijn vader gaat. Hem kennende gaat hij afzeggen vanwegen het weer. Hij woont 2 minuten rijden bij mij vandaan, maar woont op een kamer. En die heeft hij zo vol gebouwd dat er geen ledikantje meer bij kan (of campingbedje). De weekenden dat mijn zoontje er is gaat hij dus naar zijn zus die dus op 45 kminuten hiervandaan woont. Hij moet vanuit hier eerst zijn andere zoontje ophalen en is van daaruit 1 uur onderweg naar zijn zus. Nou vind ik dus zelf dat hij verstandig genoeg rijd om wel te gaan en ik zou dus ook niet blij zijn als hij afzegt. Mede ook omdat hij dus weigert ruimte te maken in zijn eigen kamer voor ons zoontje (voor zijn andere zoontje staat er wel een bed).
even wat reacties: Het sneeuw blijft toch aardig liggen hoor, ook op de snelwegen (ben net binnen) en er zijn al lánge files o.a. door kettingbotsingen. Als het moet zou ik wel gaan hoor - het hangt inderdaad nogal van de reden af. Maar voor 45 minuten rijden, zou ik wél 2 uur rijden incalculeren!
Als ik echt zou moeten wel. Ik jouw geval zou ik zelf mijn zoontje liever thuis houden. Ik ga nu niet mijn zoontje in de auto tenzij het echt nodig is.
Ik zou ook liever mijn zoontje thuis houden. Je voelt je toch niet fijn vanavond als je weet dat je zoontje met dit weer een tijd in een auto zit??
Valt me nog allersinds mee. Ex belde net om af te bellen. Maar komt hem dan wel morgen ophalen.. Zijn andere zoontje haalt hij wel op want die kan wel bij hem slapen. Maar morgenochtend rijden ze naar zijn zus.
weet je wat ik altijd vind? Dat het met veel sneeuw juist veiliger is!! iedereen past zijn snelheid aan.... en mensen letten extra goed op.