Wij hebben inderdaad ook afneembare verf op de achterwand. Werkt goed. Hebben enkel een glazen plaat achter het kookgedeelte.
Ik vind de combimagnetron op ooghoogte dus echt verschrikkelijk. Moet altijd op een stoel of iets klimmen als ik mijn volle ovenschaal er zonder kiepen of verbranden uit wil halen. Het is wel weer veiliger als er kleintjes rondlopen. Wij hebben wel bovenkastjes en daar ben ik superblij mee, zou de ruimte niet kunnen missen. Ik ben heel blij met de lades onder de kookplaat en het kruidenkastje boven de afzuiger!
Je heb trouwend een oven op ooghoogte waarvan je de deur open glijdt onder de oven. Ik vond hem te duur, maar die optie is er dus
Achter het kookgedeelte zou ik ook zo'n speciale verf er voor gebruiken. Oogt fijn rustig, tegels vind ik toch snel druk worden. Wat betreft de quooker en flexibele kraan, die bestaan volgens mij niet samen inderdaad. Maar ik zou dan voor twee kranen gaan denk ik. Is altijd nog minder ruimte op je aanrecht dan een waterkoker .
Tegenwoordig schijnt er een flexibele quooker te zijn https://keukentotaalshop.nl/quookerr-pro3-vaq-e-flex-chroom?gclid=CIqhjY2uq9QCFVQo0wodMh0EXg
Wij hebben het eerste gedeelte van de nieuwe keuken nu staan... zo fijn! We hebben een grote keuken en geen kastjes boven. We hebben veel lades met verschillende formaten en lades in lades, echt ideaal! Daarnaast is er op de achterwand een opstaande rand en achter het kookgedeelte hebben we t door laten trekken. En die speciale verf hebben we ook. We hebben een super grote spoelbak met kraan die uitgetrokken kan worden, dat is ook wel nodig. En van gas naar inductie... ik dacht dat wordt wennen maar ik vind t zo fijn! En zo veel sneller!
Echt met stip op nummer 1 de Bora! Inductie met geintregeerd afzuigsysteem. Op youtube kun je filmpjes zien. En een quooker echt ook zo fijn!
Ik ben heel erg blij met onze keuken. De stijl (strak en modern) past goed bij onze nieuwbouwwoning en we hebben zeker geen spijt van de keuzes die we hebben gemaakt mbt de apparatuur zoals een Quooker, een inductieplaat, een koffiemachine, een stoomoven en een vaatwasser. Stuk voor stuk apparaten die we dagelijks gebruiken en die ik je zeker kan aanraden. Ook met de dubbele wasbak (met uittrekbare kraan) ben ik erg blij. Mocht je voor inductie kiezen, let er dan op dat ze de glazen plaat niet OP maar IN het werkblad plaatsen, zodat de inductieplaat erin verzonken ligt. Behalve dat dat mooier is, is het ook praktischer met schoonmaken. Zelf zou ik nooit kiezen voor een L-vormige keuken. Aan een zijde kijk je dan altijd tegen een muur aan. Ik heb mijn werkblad liever naar buiten of naar de kamer gericht. Dan heb je wat te kijken tijdens het koken/snijden/etc. Bovendien heb je bij een L-vorm altijd zo'n onpraktisch hoekkastje, al dan niet met draaiplateau. Daarom kozen wij voor 2 'schier' eilanden, zie foto's (haal ik later weg ivm mogelijke herkenbaarheid). Een 'echt' kookeiland vind ik nog leuker, maar helaas liet de (beperkte) ruimte van onze keuken dat niet toe. Groot voordeel van een (schier)eiland is ook dat je veel bergruimte hebt in de kastjes/lades er onder. Ook hebben we bewust gekozen voor een keuken zonder bovenkastjes. Het ziet er zo veel ruimtelijker uit. Overigens hebben we uberhaupt geen kastjes, alleen lades. Je vroeg nog naar alternatieven voor wandtegels. Zoals je op de foto's kunt zien, hebben wij horizontale platen tegen de muur. Deze zijn van hetzelfde materiaal als de werkbladen. Ze zijn makkelijk schoon te maken en in allerlei kleuren verkrijgbaar. Tot slot zou ik je nog willen adviseren om de keuken in Duitsland te kopen en niet in Nederland. Ook al woon je niet dicht bij de Duitse grens, het loont echt de moeite. De service is erg goed en de prijzen zijn een stuk lager dan in Nederland. Bij ons scheelde het zo'n 9.000 euro (inclusief apparatuur). Het bedrijf waar wij de keuken hebben gekocht (Ekelhof in Nordhorn) heeft medewerkers in dienst die perfect Nederlands spreken en dagelijks rijden ze met meerdere vrachtwagens door heel Nederland om keukens te plaatsen. Per jaar plaatsen ze duizenden keukens in Nederland. Dat zegt toch wel wat. Succes met jullie keuze!
Kwa achterwand vind ik een glazen plaat met print/foto er op altijd prachtig. Google maar eens! Bovenkasten zou ik zelf niet nemen omdat ik het simpelweg de keuken meteen kleiner vind lijken. Besteed ook even aandacht aan de verlichting in je keuken! Als je spots in het plafond wil dan zal deze vaak een stukje verlaagd moeten worden. Wij willen binnenkort ook de keuken laten doen en ik word zelf ook blij van alle tips die hier in staan
quooker heeft nu de quooker flex, met flexibele slang. Ik ben er erg blij mee, je kunt heel makkelijk bij alle hoekjes van de wasbak komen en ook de wanden van de wasbak makkelijk schoon spoelen. Daarnaast zweer ik bij een losse oven en een combi oven. We hebben nu sinds eind feb een nieuwe keuken en heb al heel vaak beide gelijktijdig gebruikt.
Mooi hoor! Die verf zit er goed uit, dat is zeker een optie voor ons. Ik had er zelf ook al naar gekeken, maar mijn man geloofde niet dat het echt werkte . Ow superhandig zeg! Die komt op het lijstje! Daar heb ik inderdaad ook naar zitten kijken, maar ik ben er nog steeds niet uit of we gas of inductie willen. Ik neig nog steeds naar gas, maar als het inductie word is de Bora zeker een kanshebber. Thanks, ik had de foto's gisteren nog gezien, echt heel gaaf! Die platen zijn ook echt heel mooi bij jullie, dat ga ik even onthouden. Even kijken of dat bij ons ook mogelijk is. Helaas zitten wij wel vast aan een L-vorm. Ik wilde liever ook iets met een eiland, maar wij hebben een lange smalle ruimte met aan een kant helemaal ramen. De ruimte is maar 2.40 breed, dus echt te smal voor een eiland om er nog goed langsaf te kunnen lopen enzo. Naar Duitsland gaan we van het weekend toevallig, goeie tip! Ik had al van meer mensen begrepen dat dat kan lonen, dus ik ben heel benieuwd. Ow die verlichting is een goeie tip, daar had ik nog niet eens over na gedacht. Normaal zit dat natuurlijk onder de bovenkastjes, maar die wil ik echt niet. Ik ga d'r eens naar kijken! Jaaa, dat wil ik ook heel graag! Lijkt me zo handig!
Onze oven zit eerder op buik/borsthoogte dan ooghoogte. Ik zie dus goed of het al gaar is en hoef niet te bukken of te strekken om er iets uit te halen. Heel prettig vind ik zelf. Graniet aanrecht, koken op gas, bevalt mij ook nog steeds het beste na elektrisch en inductie gehad te hebben. Veel lades. Het aanrecht is ook wat hoger dan standaard, veel mensen hebben hun werkblad te laag.
Ik zou voor elektrisch gaan. En in de toekomst proberen je huis gasvrij te maken. De kookplaat reageert ook heel snel. Sneller dan gas.
Wij hebben ook een hoge keuken! Zo fijn! En we hebben nu dus inductie, het is veel sneller dan gas, je bespaart meer en t schoonmaken scheelt zo veel! Wij hebben 1 combi magnetron, speciaal gedaan want we hebben ook een grote airfryer die we veel gebruiken. Daarnaast hebben wij wel een l keuken omdat dit juist heel gaaf is bij ons. We zitten in de keuken op een bankje, super gezellig. Horen we ook altijd van mensen die komen. In de oude keuken hadden we een carouselkast voor de pannen, maar dat is echt een drama, vinden wij dan. We hebben nu veel lades en een diepe kast.