Dit idd qua blad. Icm met hout en zwart (zwarte kraan, wasbak, greeplijsten en details) geeft dit een zeer robuust uiterlijk.
Wij hebben in onze nieuwe keuken nu voor een kunststof blad gekozen. Wij hadden in ons vorige huis een composiet blad en daar hebben wij dus de grootste problemen mee gehad, vooral in het begin. Composiet vlekt enorm, totdat het op een gegeven moment een soort van verzadigd lijkt. Je kon er geen nat glas opzetten, want dan liet het een kring achter die niet weg te poetsen viel. Dit duurde bij ons wel een jaar of 3. Nu hebben we ook uit budget overweginggekozen voor kunststof. Het 3e bestelde blad voor het eiland komt over 1,5 week. De eerste hadden ze verkeerd ingemeten, de 2e is krom en nu dus wachten op de 3e. Beide bladen (zowel composiet als kunststof) kwamen van Ikea (die ze weer uit Duitsland haalt vertelde de verkoper). Die misschien dus overslaan Qua afzuiging zou ik ook altijd voor een aansluiting naar buiten kiezen. De kraan, geen idee. Die moeten wij zelf ook nog uitzoeken.
Hier geen qooker flex maar een gewone en erg spijt van, de wasbak is te groot om goed schoon te maken zonder flex kraan. Qua afzuiging een plasma filter, prima tevreden over. Nooit last van damp of overmatige etensluchtjes. Qua blad natuursteent. Kunstof kun je geen hete pannen op zet, verbuigt vaak rond je vaatwasser en ik vind het een goedkope uitstraling hebben. Hier lang getwijfeld tussen beton of graniet maar uiteindelijk voor graniet gekozen. Dik blad en zelfde steen in dunne variant voor achterwand
Wij hebben een composiet werkblad. We hebben een showroomkeuken gekocht dus hadden geen keus bij deze keuken. Het vlekt snel, ik moet echt boenen met cif om 't netjes te krijgen. Ik dacht dat 't onverwoestbaar was maar 't schijnt vaker voor te komen. Eerst hadden we kunststof, deze keuken zat er al een poos in toen we hier kwamen wonen. Dat was wel echt lelijk geworden. Doffe plekken, indd bobbels en wat beschadigingen. Maar ook in kunststof zal je wel verschillen hebben Mijn ouders hebben al 15 jaar een natuurstenen blad, ziet er nog uit als nieuw. Als je t kan betalen zou ik daar voor gaan.
Wij hebben hier ons graniet aanrechtblad gekocht. https://keukenbladen.shop/ Snel geleverd, veel keus en net zo duur als composiet van Ikea. Bij andere zaken ook offertes opgevraagd, maar ze waren allemaal duurder. En ik vind graniet gewoon een mooie uitstraling hebben en heel handig. Het ziet er hier na bijna 6 jaar nog prachtig uit. Afzuiging hebben we naar buiten.
Dankjewel allemaal voor de reacties! Het blijft toch een dingetje.. We hebben nou toch besloten voor composiet te gaan, graniet is echt te prijzig helaas.. De Quooker wordt de flexkraan en de afzuiging gaat naar buiten toe. Hopelijk allemaal de juiste keuzes, maar man man wat is 't lastig allemaal!
Wij hebben voor ons nieuwe huis ook een nieuwe keuken moeten uitzoeken, wij zijn voor graniet gegaan, en wel een bora systeem. Wij hebben nu geen afzuigkap, en hebben dit nooit gemist. We hebben ook gekozen voor de quooker flex.
Wij ook voor een Bora systeem, alleen kun je kiezen voor recirculatie met koolstoffilter of met een buizenset maar buiten. Dat laatste hebben wij gekozen.
Klinkt als allemaal goede keuzes!! Het is ook lastig, zo’n grote uitgave voor zo’n lange periode bepalend. Wij hebben ook de quooker flex gekozen en composiet blad. Alleen de afzuiger doen wij wel aan de muur, omdat we toch iets van verlichting willen. We gaan dat dmv van een gestucte ombouw zoveel mogelijk weg werken. Naar buiten mag bij ons niet vanwege de 0 op de meter woning en de isolatiewaarde die dan wijzigt. Anders zou ik dat 100% doen.
Mijn zwager heeft de quooker flex en die was binnen een jaar kapot en vervangen. Wat precies weet ik niet maar ze hebben wel weer een flex. Ik vind hem vrij groot ogen. Wij hebben de 'standaard ' Bora en ik wil echt nooit meer anders. De Bora die erna komt daarvan zei de keukenman dat dit leuk is als je als hobby van koken houd. Wij hebben daarom de standaard gekozen want ik kook dagelijks maar tis geen hobby en vind het prijsverschil fors. Maar ik zou absoluut voor een bora gaan en geen ander merk. De filters zijn zo compact dat je ze makkelijk kunt meenemen in de vaatwasser
Wij hebben de quooker flex nu 2,5 jaar en nog totaal geen problemen. Je gebruikt dat flex deel in de praktijk ook echt niet 20x per dag. Even de bak uitspoelen, misschien 2/3 keer per dag? En dan reken ik voor ons gebruik echt nog ruim. Ben er nog steeds elke dag blij mee!
Wij hebben de quooker cube met flex, heel blij mee! Afvoer naar buiten, hoorde toch teveel gezeur over te weinig ventilatie als t binnen bleef. En een matte composiet grijze betonlook blad. Nog niet zo lang geleden was er hier ook een topic over keukenbladen v composiet. Itt sommige anderen hebben wij nul problemen met vlekken en kringen. En ik ben echt heel slordig dus er ligt vaak wel een plasje water of nat doekje een hele middag op t blad, geen probleem. Echt een loeihete pan erop kan niet, maar dat is bij veel bladen niet heel handig. Wij hebben onze keuken op maat laten maken door een meubelmaker, heel mooi maatwerk voor minder dan in keukenzaken (waar ik bij bijna alle zaken jeuk kreeg van de vervelende verkopers..) dus kan ik iedereen aanraden! Oja en kunststof werkblad vind ik ook niet mooi en cheap ogen. Succes met al je keuzes!