Ik lees ook over oven op ooghoogte. Kijk hierbij uit als je niet zo groot bent. Als de ovendeur niet ingeschoven kan worden, kun je zo slecht bij de ovenschaal oid. Wij hebben een losse grote oven en een combimagnetron. Magnetron vinden we toch wel heel handig. Als je kinderen hebt, warm je misschien ook meer kliekjes op, en denk ook aan flesjes voor melk e.d.
Wij hadden 60 en nu 90 en je kunt echt wel meer pannen kwijt. Op 60 kun je eigenlijk niet 2 grote koekenpannen kwijt, niet naast elkaar en niet achter elkaar. Wij kunnen nu makkelijk 2 naast elkaar plaatsen en daarachter nog een middelgrote kookpan. Je bent ook wat flexibeler met een inductie dan met gas, dat scheelde bij ons ook.
Sorry, maar ik begrijp eigenlijk niet dat je door blijft gaan om je punt te maken. Jouw mening is duidelijk toch. Komt erg drammerig over. Bovendien is dit helemaal niet de vraag van TS.
Ja echt! Maar volgens mij kan ik wel de met speciale platen het raam voor een deel dichten aan zowel de voorkant als aan de achterkant. Het werd even kort genoemd als optie maar wilde ik niet voor gaan omdat ik dan ook licht in huis inlever. Maar misschien de moeite waard om in te verdiepen
Hoeveel werkblad heb je dan als je gaat voor een groter formaat kookplaat? Licht inleveren zou ik als laatste optie kiezen denk ik.
Hmmm ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt.. dat was een slimme optie geweest. Is denk de beste optie. Ik ben heel benieuwd hoe dat er uit ziet. Ik dacht ook aan dit. Stukje werkblad aan de achterkant maar weet niet of dat mooi is
Ja ontzettend mee eens! Ik schreef ook bewust op pakhoogte, dat is iets lager dan ooghoogte. Heel belangrijk! Zeker als je grotere dingen in de oven schuift. Ik heb zelf een hide&slide deur bij de grote oven straks, ben benieuwd hoe dat bevalt. Maar omdat ik graag brood bak en dat altijd zo ingewikkeld uithalen is voor me, hoop ik dat dit de oplossing gaat zijn.
Ah ja, dat is dan geen goede optie. Wat ik hier eerder al voorbij zag komen... ik zou denk ik op rechts één hoge kast laten vallen en dan twee lage er naast zetten voor wat extra werkblad.
Op basis van deze foto denk ik dat het best mooi kan zijn. Ik zou idd kijken of je op zo’n manier iets meer ruimte kan creëren.
Wij kunnen met gemak een wok en een koekenpan naast elkaar kwijt. We hebben wel gelet dat de pitten gunstig geplaatst waren. We hebben inductie, dus wel enige speling mogelijk. Maar die 30 cm werkblad was voor ons zo belangrijk, dat wilde ik echt niet minder hebben.
wat heb jij een prachtige mooie rustige keuken zeg! Waar komt die van jou vandaan!? Merk je echt veel verschil met de 60 a 90 cm kookplaat? Want nu ben ik idd wel vaak beetje klooien als ik uitgebreid sta te koken haha. wow ons keuken is dat wel heeel duur! Welk merk apparatuur heb jij? Wij hebben AEG als apratuur. Wel een Quooker, geen inbouw afzuigkap 1 oven Wat we aan werkblad overhouden is lastig te zeggen Maar ons gehele werkblad is 60 cm breed en 3 meter lang en daar zit dan nog een inductieplaat van 60 cm, en wastafel. Op de foto kan je het beetje zien
Ja dat zou ik ook doen als ik die laatste foto's zie. Denk zelfs 2 hoge kasten laten vallen en dan daar extra werkruimte maken.
Wij hebben overigens de pannen in 2 laden staan, van elk 60 cm breed. Het lijkt me dat je dan beter orde kunt houden dan alles in een brede la van 1m20. Maar heel onze keuken is ingedeeld in elementen van 60 cm breed, dat zorgde voor rust. Wij wilden overigens absoluut geen besteklade ín de bovenste la. Altijd 2 laden open maken terwijl je bijv aan het koken bent, dat leek mij zo onhandig, ook wat ik bij anderen heb gezien. Maar die zijn er weer blij mee, dus smaak. Kijk voor jezelf wat je wilt en laat het iig niet standaard intekenen. Een goede keukenboer zal bij alles vragen wat je wilt en ook het laten zien in de showroom.
Dank je! Ik heb trouwens 80 cm kookplaat zie ik net, dus wellicht dat dat een optie nog is? Ik merk wel veel verschil, maar wij zijn met 5, waarvan 3 grote eters, dus dat scheelt ook nog. Wij hebben alle apparatuur van Siemens en de keuken hebben we bij Kvik gekocht.
Oh ik vind 120cm heel handig. Eventueel kun je ook een lade verdeler gebruiken trouwens. Bij ons moest die afmeting sowieso ivm de afmeting van de kookplaat en de afzuiging is ingebouwd in de bovenste lade zeg maar. Daarom hebben wij de besteklade ook naast onze kookplaat en dat mis ik ook echt niet onder de kookplaat idd.