Hmm ok, ik ga die tips allemaal opschrijven en meenemen! Dus je kan zoveel eraf krijgen? is best veel vind ik. Bij ikea kan je niet afdingen of wel?
Denk 't niet want dat kost al niks je kunt het altijd proberen. Ik denk ook niet dat hun keukens net zoveel over de kop gaan als bij een keukenboer maar ik kan me vergissen natuurlijk
haha nee dat is waar! maar wie weet. Ik denk dat we eens over de grens gaan kijken. Wat een keus allemaal pff
Onze buren hadden een keuken van de Keukenconcurrent. Ten eerste hadden ze alles verkeerd opgemeten, dus toen ze kwamen plaatsen, bleek de helft niet te passen, met het aanrecht hebben ze een stuk van de muur gestoten, het gasstel was een ander model dan ze besteld hadden, de magnetron deed het niet goed etc. Ze zijn nog wel 5 keer teruggekomen voor die keuken eindelijk er passend inzat. Nou ja, en toen begon de rest van het gelazer, want het is wat goedkoper materiaal en die fineerlaag op de kastjes, bleek niet tegen de hitte van de oven te kunnen, dus rond de oven bladderde er gewoon stukken af. Weet niet hoelang de rest het heeft gehouden, wij zijn ondertussen verhuisd, maar ik wist genoeg, daar hoef ik geen keuken van. Onze vorige keuken was van Brugman keukens en dan een ander merk wat ze ook verkopen, iets Duits, was ook prima en niet zo duur. De keuken die we nu hebben, zat er al in, maar wie weet dat de volgende keuken gewoon een Ikeakeuken wordt, ik heb goede ervaring met de garantie van Ikea als er dingen stuk gaan.
Met de Ikea in DLD moet je goed opletten onze keuken zou dus duurder uit zijn (deurtjes waren duurder). Tevens is het gas anders. Wij hebben een u keuken van de ikea inclusief vaatwasser, magnetron en koelkast inbouw alleen hebben we het kookstel los gekocht in Duitsland vanwege het gas. Wij waren 4400 kwijt.
Dat is inderdaad ook een goede tip @Jo79: dat is ook wat ik bedoel met die folielaag over de kastjes. Als je de goedkopere versies hebt, dan bladert dat eraf wanneer het warm wordt. Aangezien je tegenwoordig bijna geen oven meer apart hebt, is dat zonde van je keuken! Zou dan toch voor de wat duurdere kastjes gaan zonder folie / fineerlaag.
tsjah 60% is een goede afding norm hoor! Hier was de keuken bijna 20.000 euro volgens de boer......maar we hebben hem voor 9.000 en had nog minder gekunnen...
Ja, precies of een betere fineerlaag die bestendig is tegen hitte, het was ook niet onze keuken hoor, maar die van de buurvrouw, ze liet aan me zien hoe die kastjes er een jaartje later al uitzagen, echt vreselijk, het was verkleurd (bruinig geworden) en gewoon stukken fineer/folie die er afgebrokkeld waren. Wij waren zelf wel eens naar binnen gelopen bij de Keukenconcurrent om gewoon eens te kijken, maar daar werden we zo ontzettend bot te woord gestaan (moet zeggen dat ik die keukens ook niet echt mooi vond), dat we die zaak zowat zijn uitgerend.
sorry, maar ik heb daar garantie op bij de keuken concurrent..als de keuken nog geen jaar oud is! Hier na 2 jaar liet een schroef van een klapdeurtje los...ik gebeld, volgende dag kwamen ze nieuw deurtje erop zetten!! Super service juist tegenovergestelde van wat jullie zeggen..... Je hebt toch minstens 5 jaar garantie??? staat bij ons wel in ons contract hoor...op aparatuur 2 jaar en wij hebben iets bij betaald van 200 euro en dan 5 jaar garantie...zelfs op een kapot lampje in de koelkast!! Op de kraan zelfs hebben we garantie gekregen...die ging lekken en ik werd netjes aan de telefoon te woord gestaan hoe ik dat zelf heel gemakkelijk op kon lossen....(moest iets aan worden gedraaid onder in kastje).....was een bekend probleem. En als het niet lukte zou er gratis een monteur naar komen kijken! (terwijl de kraan niet in de garantie zit hihihi)
goed beschouwd heb je maar een paar ketens die keukens maken. ( ik heb het niet over verkopen) er zijn heel veel keukenboeren als je gaat zoeken van min of meer dezelfde groep. in duitsland zit inderdaad een mega mega mega fabriek waaruit heel erg veel keukens komen voor verschillende ketens waaronder ( ik meen ook ) ikea. ze kunnen goedkoper leveren omdat ze zo mega mega mega zijn en heel veel voorraad hebben. bij de fabriek waar mijn vriend werkt gaan keukens van 4 merken ( 1 engels merk) en een merkloos type de deuren uit. goed beschouwd is het allemaal van hetzelfde materiaal (mdf meestal), dezelfde lijm en dezelfde folie. die verhaaltjes die hier opgehangen worden over goedkope folie laat eerder los zijn bull....( er is geen goedkope of dure folie) het is allemaal geplakt met dezelfde lijm namelijk. de vorm die erin zit wordt gesfreesd, daarna worden ze in lijm gespoten,daarna komt de folie erop en gaan ze in een machine die de boel erop walst/smelt. het maakt niet uit voor wie of welk merk dat is, de prodecure is allemaal eender, sterker nog dezelfde mensen doen dat en soms zelfs door elkaar..je hebt ze ook gelakt ( vaak hoogglans) die zijn wel duurder en worden in een ander deel van de fabriek gemaakt, maar is meestal ook gewoon weer dezelfde mdf.kortom alleen de afwerking is anders en de prijs is anders en het naamplaatje uiteraard, de werkwijze dus niet. ik heb het dan dus puur over de kastjes, de meeste prijsverschillen komen met de afwerkingsdingen en het merk wat je wilt hebben. het maakt eigenlijk niet zo heel veel uit of je naar jantje, pietje, of klaasje gaat, qua kwaliteit. de prijs daarin tegen kan wel behoorlijk verschillen.
plaats de oven en magnetron boven elkaar super handig, oven niet te laag plaatsen Atag is een goed merk
Wij hebben een keuken van Marktplaats, een u-keuken, met zo'n heel mooi (nepstenen, weet effe het goede naampje niet hihi) blad, vaatwasser, vriezer, koelkast, afzuigkap en combimagnetron zaten er in voor 1000 euro (was nog geen 4 jaar oud) even een slechte foto van nog midden in de verbouwing maar t geeft een idee
wij hadden deze keuken uit ook laten uitrekenen bij Bruynzeel (dat is het merk van de keuken) om te kijken of we hem nieuw redelijk voordelig konden krijgen en toen moest ie bijna 10.000 euro kosten!!
misschien handig om te weten, maar de keukens van Ikea zijn gewoon Symatic keukens, alleen de stickertjes worden in de fabriek anders geplakt. Weet ik weer van een monteur die daar heeft gewerkt. Wij hebben zelf een hacker keuken is de goedkopere variant van systemat. Dus ipv echt hout wat met kinderen niet echt handig is, is dit kei hard kunststof, maar ziet er wel heel mooi uit. Echt een aanrader is een composieten werkblad, trekt niets in. Had er knalrode haarverf op laten liggen (witblad) en de volgende dag (had er een nacht op gelegen) was het al bijna helemaal weg getrokken en na een week zag je er niets meer van.
ziet er mooi uit en idd een composieten blad (daar kon ik net niet opkomen) echt ideaal ik wil nooit meer anders!!
Ja, wij hebben ook een häcker keuken!! De Häcker .Uno om precies te zijn. Zijn er hartstikke blij mee en ziet er veeeeel duurder uit dan dat hij in werkelijkheid was ! Maar jullie hebben ook een mooie keuken ZJ84! Volgens mij hebben wij precies dezelfde vloertegels in onze keuken! Dit is die van ons: ImageShack(TM) slideshow Kostte in totaal EUR 5400,- maar dan wel inclusief een granietenblad van 2000 euro . Ook werd de keuken gratis gemonteerd en kregen wij er een Nespresso machine bij twv 425 euro. Echt een aanrader om in Duitsland te gaan kijken voor een keuken, dat scheelt zoveel!
ziet er ook heel mooi uit migga, voordat geld is het ons helaas niet gelukt, maar ons werkblad was al dat bedrag is bij elkaar 10 meter en de plaat achter het fornuis is ook 120x70 dus dan schiet het aardig op.