Nieuwe keuken!

Discussie in 'De lounge' gestart door Lad, 17 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    IKEA helemaal top. tot nu toe hardstikke tevreden! onze keuken, 3.30 bij 3.30 inclusief apparatuur en een geborstelde rvs aanrechtbladrand 4200 euro!

2. asje79

asje79 Actief lid

20 mei 2009
    203
    1
    18
    Wij hebben een keuken van Kvik, niet erg duur, zelf helemaal samen te stellen.
    De prijs weet ik zo niet meer, maar wel dat het ons meeviel en zo groot was ons budget ook niet :)

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik zou echt voor IKEA gaan!

4. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Wij wilden in eerste instantie ook een Ikea keuken, maar ik had behoefte aan goed advies. Ikea is natuurlijk geen keukenspeciaalzaak, en ik geen keukenontwerper. We zijn dan ook met stoom uit onze oren Ikea weer uitgevlucht en naar een echte keukenzaak gegaan. Wat een verademing!!! Uiteindelijk waren we dus ook nog een stuk goedkoper uit!

5. Anice

Anice Niet meer actief

Ik heb van een nichtje gehoord dat je bij de Ikea maar 2 uur de tijd krijgt om samen met de verkoper een keuken opstelling te ontwerpen. Weird.. De persoon in kwestie was er dus nog niet uit en de verkoper zij "u heeft nog 10 minuten" toen heeft ze maar snel wat gezegd in de trant van " doe hier maar een hoog kastje, daar een glazen deurtje enz... Alhoewel ze een leuke keuken heeft is ze toch niet helemaal tevreden met de opstelling. Weet trouwens niet of ze nog steeds deze regel hanteren. Ben trouwens vorige week voor het eerst van mijn leven bij de Ikea geweest :D

6. babs81

babs81 Bekend lid

9 aug 2011
    675
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga ook reageren

wij hebben voor 5000 een keuken als opstelling

1 wand met een apothekerskast 2 brede kasten waar allebij naast elkaar een magnetron en 1 oven in komt
    dan nog een kast waar de koel/vries in komt

in het midden hebben we 2x3 kasten met allemaal lades
    dus 3 aan de ene kant en 3 aan de andere kant

we hebben dit allemaal zonder apparatuur gekocht in hoogglans wit met brede ziveren grepen

het blad word dus een eiland op 2x 3 kastjes en word 170cm langer gemaakt zodat je met 9 man eraan kan zitten dus in totaal 3,50 als ik het goed heb!!!

dus excl blad en apparatuur 3000 euro

op internet hebben we apparatuur gekocht
    o.a borretti 5pits kookplaat , magnetron , oven vaatwasser, koel/vries etc
    voor 2000 euro

het blad nu dus nog.... maar wij gaan in ons nieuwe huis de vloer met betonverf doen en polijsen en aflakken ook hooglans

en maakt mijn man het blad dus zelf

via via maken ze de mal om dan beton in te gieten
    en dan is het een kwestie van 100/200 euro voor het blad dus!!!

7. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    2 uur de tijd om SAMEN een opstelling te ontwerpen?? Nou, bij "onze" Ikea deden ze dat al niet eens! Ik moest zelf met een klant-en-klaar ontwerp komen en dan zou een medewerken van de keukenafdeling daar aangeven of het allemaal oke was. Vond het zo vaag!!

8. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Wij zijn ook 'gillend' de keukenafdeling van ikea afgelopen...
    en ikea rekent een montagetarief van 75 euro per kastje en dan ook nog per apparaat een bedrag... terwijl de meeste montagebedrijven een tarief rekenen van 100 per strekkende meter.

Maar goed, wij hebben alle keukenwinkels in de stad afgelopen, offertes laten opmaken enz. Wij hadden maar een heel klein budget en we wilden alle apparaten etc erin.
    Waar we erg tevreden waren was bij Nijenhuis keukens. Werden daar echt goed geholpen maar ze konden onze droomkeuken (op dat moment dan :p) niet leveren voor de prijs die wij wilden.
    Wij hebben uiteindelijk onze keuken gekocht bij de keukenconcurrent.
    en daar zijn wij heel tevreden over.

Er zit trouwens wel degelijk een verschil in het fineer op de keukenkastjes. en niet alle kastjes worden van mdf gemaakt... (die van ikea wel trouwens) maar bruynzeel (nederlandse fabrikant trouwens) die heeft deurtjes met van een soort spaanplaat, maar daarop zit een dikke laag kunststof.

maar goed de tips die ik voor je heb:

- zeg nooit dat je 7000 max te besteden hebt, er komen namelijk altijd nog weer extra kosten kijken (sloop oude keuken, omleggen van de leidingen, knelkoppelingetje hier, misschien een andere vloer, de verlichting etc) hou het op bijv 6000 euro en geef ook niet toe dat je meer te besteden hebt (dit proberen ze nl altijd) dan kan je altijd evt wel iets omhoog gaan in prijs nadat je thuis nog eens even de offertes hebt bekeken ;))
    * neem een plattegrond mee van je keuken met de afmetingen en waar de aansluitingen van gas, water en stroom zitten.
    * kijk eerst rustig samen rond, zodra je een keukenwinkel binnenstapt hebt je meteen een verkoper aan je broek. Zeg dat je eerst rond wil kijken en dat jullie daarna graag een offerte willen laten opmaken.
    * onderteken niks (al hebben wij dat nooit hoeven doen trouwens)
    * nu is ene mooie tijd om een keuken te kopen trouwens, het is uitverkoop... (of iig een offerte te laten maken)
    * een keuken met een kunststofafwerking gaat met kinderen langer mee dan een gelakte keuken.
    * bezoek zoveel mogelijk keukenwinkels, je leert dan vanzelf alle ins en outs van de keukens
    * ik ben trouwens wel heel tevreden over mijn rvs achterplaat... als je hem elke dag schoonmaakt met een microvezeldoekje heb je er geen last van (helaas is manlief wat minder schoonmakerig terwijl hij meestal kookt en de boel onderspettert...)
    * je kan altijd nog dingen veranderen als je bijv een geschikte keuken hebt gevonden en daar een offerte op hebt laten maken. Bijv toch een grotere koelkast of een rand om je aanrecht etc
    * alle keukenboeren kunnen in principe dezelfde keukens leveren... Zelfs de keukenconcurrent kan je een bruynzeelkeuken leveren als je dat zou willen...

tsja, het blijft toch rondkijken en offertes laten opmaken, daar hebben wij het meest van geleerd. Wij hebben maar een klein keukentje waar wel alles in moest (2.40X2.20). maar we zijn er tevreden mee. Wij hebben het trouwens zelf geplaatst (moet alleen nog steeds een kitrandje aanbrengen...)

9. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Zo echt?? Dus al ik een keuken van 8000 euro zie kan ik hem voor 3500 kopen ofzo?

10. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Mooie keuken zj84 en Napoleon bedankt voor de tips! Ga dit weekend weer eens kijken. Had inderdaad gehoord dat het tegen het eind van het jaar een goede tijd is voor een keuken te kopen.

11. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ligt eraan..als het een vaste keuken opstelling is inde showroom....dus als je die zo koopt zonder iets aan te passen. Dan lijkt me dat moeilijker...maar niet geprobeerd is altijd mis!

Als je dingen aanpast...dan weer wel! Want dan kan je andere materialen nemen enz...en als hun dan hoger uit komen....kan je afdingen! ;)

De wereld is met de strante mens...of hoe je het ook schrijft of zegt...:p

12. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    wij zijn anders heel erg goed en kundig geholpen! verkoopster gaf hele goede adviezen waardoor we een nog mooiere keuken hebben gekregen! kan niks anders zeggen dan top.

13. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Oven heeft het inmiddels ook al begeven, moet er maar wat vaart achter gaan zetten :)

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

snap zoiezo geen mensen die van te voren helemaal niet er maanden over nadenken hoe ze het precies willen hebben, 1000 keer uittekenen e.d. dat is de voorpret en zo leuk maar ook zo wijs, je laat je namelijk altijd wat aansmeren als je dat niet doet..

15. MHMW

MHMW Niet meer actief

Met jullie budget zou ik geen keuken kopen bij de Ikea. Voor dat bedrag heb je meer kwaliteit! Wij hebben hier in het dorp een exclusieve keukenzaak zitten en hebben daar onze keuken ook gekocht. Zeer goeie service en een prachtige keuken!

16. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Wij gaan ook deze kleur keuken plaatsen in onze aanbouw straks.
    Wilde eerst hoogglans maar toen ik deze zag was ik verkocht:D

17. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    ja dat is een mooie keuken! Heeft iemand ervaring met keukens kopen via een veiling?

18. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    ons wondertje de keuken bevalt ook echt heel erg goed. Viezigheid etc zie je helemaal niet echt ideaal :D

Deel Deze Pagina