Nieuwe keuken

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 11 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prjbt

prjbt Niet meer actief

Dit is de huidige keuken. Niet onze smaak maar nog veel te goed om al te vervangen.

Over een paar jaar gaan we de hele woonkamer verbouwen en dan mag de keuken ook vernieuwd al zal hij waarschijnlijk dan nog niet af zijn...

Overigens ben ik wel heel blij met de bovenkasten. Zou niet weten wat ik zonder die ruimte zou moeten!

tuc vindt dit leuk.
  2. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.813
    2.502
    113
    Vrouw
    Onze keuken is een U, 3x3x3 met vaatwasser, koelkast, vriezer, oven en magnetron, gas op glas en afzuigkap, 10 jaar geleden gekocht bij Ikea.
    Totale prijs voor de hoogglas witte keuken 4100 euro hahaha

Inmiddels gaan we dit jaar nog voor een ander blad en koken op inductie, dan neem ik ook gelijk een nieuwe wasbak. Verder is alles nog prima (oven hebben we 2jr geleden vernieuwd).
    Ik weet dat we binnen 2 jaar gaan verhuizen dus ik ga geen dure keuken erin zetten (en hij ziet er nog goed uit)

tuc vindt dit leuk.
  3. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.399
    5.305
    113
    Even een vraagje: achter het fornuis, is dat speciale verf en hoe bevalt dat? En heb je de wand nog steeds kaal verder? De keukenzaak heeft er bij ons een schap ingetekend (het stuk keuken waar de kookplaat zit, zit soort van in een omlijsting, beetje zoals bij jullie de bovenkant, waar bij ons dan ook, net als bij jou, de afzuigkap in weggewerkt wordt), maar ik vind dat denk ik toch niet zo mooi, maar omdat je er bij ons wel echt tegenaan gaat kijken, weet ik niet of ik het te kaal ga vinden als we het gewoon leeg laten. Bij jou vind ik het niet kaal ogen, maar is ook weer heel anders in zo’n hoekopstelling.

Sorry @tuc voor de offtopic, misschien start ik nog wel een eigen keukentopic, ligt er een beetje aan hoe erg ik blijf twijfelen over details :roflmao:

Maar even on topic, ik zou zeker wel voor bovenkastjes gaan in jouw geval, niets zo erg als te weinig bergruimte. Je hebt daar tegenwoordig ook wel mooie oplossingen voor.

tuc vindt dit leuk.
  4. tuc

tuc Niet meer actief

Geeft niks, ik lees rustig mee:)

MamavanLieverd vindt dit leuk.
  5. tuc

tuc Niet meer actief

Die kastjes zijn helemaal mijn smaak en wat ik in mn hoofd heb. Ik zou dan wel een houtlook blad willen.

6. prjbt

prjbt Niet meer actief

Wij hebben dit huis van mensen van in de 70 gekocht dat zie je idd behoorlijk aan het blad.

Een houtlook blad zou de keuken veel vlotter maken. We hebben alleen nogal veel blad (denk totale lengte 6,30m) dus even vervangen is alsnog best een duur grapje

tuc vindt dit leuk.
  7. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Je bedoelt gewoon de muur achter de kookplaat? Die is nog net zo kaal als op de foto ja:D
    Het is afneembare muurverf. Ik ben er redelijk tevreden over maar moet wel eerlijk zeggen dat het zeg maar 90% afwasbaar is maar dat er ook wel een paar kleine spetters zijn die ik er haast niet af krijg. Ik had er bij aanschaf niet eens over nagedacht dat er ook iets achter kon en dat heeft de verkoper ons ook niet verteld, beetje raar wel:o:

MamavanLieverd vindt dit leuk.
  8. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.220
    12.232
    113
    Hier ook goede ervaring met Budgetplan. Alles klopte in 1x!

9. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Wij hoeven nog geen nieuwe keuken. Maar zijn wel alvast een beetje aan het oriënteren. Dus handig topic dit. Overigens heb in geluk met een keukenmonteur in huis. Die is als monteur zijnde niet te spreken over de keukens van Ikea. Wel grappig om te lezen dat tot nu toe de meeste niet hun keukens bij Mandemakersgroep hebben gekocht en dit dus ook niet aanbevelen. Dan zitten de meeste klanten van DMG dus niet hier op zp.

Ik heb wel nog een tip als je op kosten wil besparen. Je keuken zwart door een keukenmonteur laten zetten. Scheelt erg veel in installatie en arbeidskosten.

10. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.785
    3.911
    113
    DMG is nogal groot dus ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die hun keuken daar wel hebben gekocht zonder dat ze het weten ;).

11. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Haha dat denk ik ook.

Als mijn vriend geen keukenmonteur zou zijn, dan zou ik sowieso niet snel voor Brugman kiezen. Daar heb ik echt veel slechte ervaringen over gehoord.
    Ook is de communicatie, planning en klantenservice bij de kleinere keukenzaken gewoon veel beter op orde heb ik het idee.

12. Aries

Aries Niet meer actief

Gaat jullie afzuiging dan met recirculatie? Ik wil de kookplaat eigenlijk op een andere plek, maar dan lijkt recirculatie de enige optie en daar hoor ik hele wisselende dingen over.

13. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.785
    3.911
    113
    Recirculatie ja. Had overigens bij ons ook naar buiten gekund maar we krijgen een 0 op de meter woning dus het leek ons niet handig om dan een gat in de muur te maken.

14. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Dat je wel twee gootstenen hebt, maar niet je halve aanrecht kwijt bent. Ik heb nu een enkele gootsteen en mis het om een tweede te hebben, maar de ruimte is te klein voor echt twee wasbakken. Het is grappig dat er meerdere dames aangeven het helemaal niet praktisch te vinden, ik ben heel blij dat mijn volgende huis een 1,5 gootsteen heeft.

citroenrasp vindt dit leuk.
  15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    Kun je ook uitleggen waarom? Ik zie nl. ook het nut van 2 gootstenen niet

16. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Als ik de sla of dergelijke uit spoel in de gootsteen laat ik het vaak nog een tijdje in de vergiet staan. Als ik dan de pan met aardappelen wil afgieten moet ik de nog uitlekkende sla op het aanrecht zetten om te voorkomen dat ik het kokende water er overheen giet. Of als ik een handafwas doe bij de wijn of bierglazen dan kan ik de andere gootsteen gebruiken om wat restjes weg te gieten of even om te spoelen voor ik het glas in het afwaswater doe.

citroenrasp en Luna86 vinden dit leuk.
  17. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.649
    22.085
    113
    Hier ook 1 van de 2 gootstenen als ik iets wil afgieten en de ander staat dan bv wel eens wat afwas in (we hebben geen vaatwasser). En tijdens afwassen de vuile vaat in de 1 en de schone in de ander (waar ik het vervolgens kan naspoelen). 2 spoelbakken vind ik echt wel superhandig en heb er gelukkig ook wel de ruimte voor. Maar zo'n halve zou ik denk ik niet echt van toegevoegde waarde vinden, zou dan liever extra aanrechtruimte willen.

18. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.525
    866
    113
    Vrouw
    Zo leuk een nieuwe keuken! Wat wij zelf heel fijn vinden is zoveel mogelijk lades!
    Wij hebben 1.5 jaar geleden een keuken ontworpen samen met mijn zwager en hij heeft hem ook gemaakt.
    Net voor de zomer hebben we onverwachts ons huis verkocht en een ander huis gekocht.
    Nu hebben we weer een ontwerp liggen voor de nieuwe woonkeuken. Wordt heel iets anders maar weer zoveel mogelijk lades, inductie kookplaat met ingebouwde afzuiging, combi oven en een hete lucht oven. Grote koelkast en vaatwasser. Prijzen kan ik wel zeggen maar is niet realistisch.

19. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Wij hebben ons vorige huis een showroom keuken geplaatst voor €5000 inclusief montage. Het was best een grote hoekkeuken met Siemens apparatuur. En met granieten blad, niet glanzend maar dof en niet helemaal glad. Dat was een ideaal keukenblad. Dit bij een kleine zelfstandige keukenboer in de buurt. Als een keuken niet helemaal past maken ze zo een kastje bij.
    Mijn huidige huis heeft een hele lelijke keuken, echt nog tegeltjes met fruit erop haha. Maar het werkt nog, daar is ook alles mee gezegd. Ons probleem is echt dat als we in dit huis de keuken doen, dan vallen we van het een in het ander, dus we wachten tot de kinderen iets groter zijn en we een grote verbouwing aandurven.

20. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.649
    22.085
    113
    Dat heeft m'n schoonmoeder ook. Schoonzus heeft van die bruin met witgele jaren 70 tegels :roflmao: Als ik dat bedenk dan vallen mijn rode tegels nog mee misschien...

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina