Onze zoon van bijna 14 maanden maakt er zijn hobby van om 'snachts 2 x wakker te worden. Vaste tijden om 1 uur en om 5 uur. Om 1 uur krijgt hij dan een aai over zn bol en zn speentje en dan gaat hij snel weer slapen. Om 5 uur is een heel ander verhaal. Dan ligt hij te huilen. troosten, beetje drinken, speentje niks is dan goed. Bij ons in bed slapen is ook geen succes dus vannacht hem laten huilen (vind ik erg moeilijk) Heeft iemand tips hoe we dit kunnen aanpakken? We willen graag eens een nacht doorslapen... Hij krijgt ook tandjes, maar ik heb het gevoel dat meer een gewoonte is /wordt dan dat hij pijn heeft van zn tanden... Alle tips zijn welkom!
Hier nog eentje dezelfde tijden ook nog het helpt alleen als hij om 5 uur een papfles krijgt.... Ik heb hem ook laten huilen, dat hielp niet.. Gewenning ben bang van wel, hij slaapt dan wel weer tot 08:00 uur... Was vandaag bij het cb en arts zij zei ook dat het de leeftijd is... Hij is nu iets meer dan 14 maanden ook...... Ik 'moet' hem meer calorieen geven overdag zodat hij niet meer wakker zal worden om de fles al eet hij volgens mij genoeg, maar het is het proberen waard denk ik....... Het gaat over zeggen ze....... Suc6! !
Hier een meid van bijna 1 jaar die nu gelukkig maar 1 keer wakker wordt rond 5 uur. Ik geef haar dan gewoon de fles en dan slaapt ze door tm 8 uur..... Dit vind ik het fijnst want zo heb ik geen strijd met haar en slaapt ze gewoon in dr eigen bed..... Maar hier werd ze idd ook vaker wakker maar nu met paracetamol slaapt ze door ( snel afkloppen want elke keer als ik het zeg gaat het weer mis lol) mn dochter heeft last van 6 doorkomende tandjes en verkoudheid!!!
Rond die leeftijd was het hier helaas ook drama met slapen, met 18 maanden ging ze goed slapen en was ik helemaal opgelucht: kon ik de laatste 2 maanden van mn zwangerschap nog even normaal slapen! Gewenning zou wel kunnen ja, maar een hobby om om 5 uur te gaan huilen vind ik een beetje ongelukkig gekozen... Hij slaapt ook veel liever een nachtje door als zich zo ongelukkig voelen dat ie moet huilen lijkt me?
bedankt voor jullie reacties! afgelopen nacht ging het prima. Heb het dekentje met laken vervangen voor een dekbedje. Hij sliep heerlijk en is niet wakker geweest. Met gewenning bedoelde ik het drinken wat we hem dan 's nachts geven, niet dat hij voor de lol gaat huilen.... Ben benieuwd hoe het de komende nachten gaat. Overdag heeft hij weinig last van zn gebroken nachten gelukkig en is het een super vrolijk mannetje.