Hallo, Vanaf welke leeftijd moet een kind kunnen staan? Onze dochter van 16 maanden trekt zich nog niet op tot staan. Ze heeft het vorige maand 1 keer geprobeerd en daarna eigenlijk nooit meer. Ik maak me niet al teveel zorgen, maar vraag me wel af of ik hier iets mee moet of niet. We stimuleren haar om te gaan staan, maar doen dit niet te vaak. Ik wil er ook geen druk op leggen. Ze kruipt hier rond op blote voetjes, ik heb gelezen dat dat het beste is kwa grip en goed gebruik van de voetjes. Wat denken jullie? Moet ik hier iets mee of moet ik gewoon geduld hebben
Oké geen ervaring mee zo laat zoontje is nu 9 maanden en trekt zich op in de box en aan de bank Je hoort wel is dat ze pas met 18 maanden lopen. Elke kind is anders
Regelmatig kinderen meegemaakt op het kinderdagverblijf die pas met 15,16,17 maanden of later gingen staan en lopen. Die kinderen zijn vaak met andere dingen bezig. Ik zie het altijd zo: om de zoveel tijd gaan er wat winkeltjes open waar je kindje kan gaan "shoppen" en de een shopt bij het ene winkeltje en de andere bij een ander winkeltje.
Mijne is dan 9 maanden maar kruipen doet die niet wel voortrekken komt die ook overal hahah Denk dat kruipen word overgeslagen en meteen gaat lopen zo was me oudste ook
Vind t zelf wel erg laat. Onze dochter trekt zich op tot staan, die is bijna 9mnd. Dochter van mijn sz was 16 mnd met loslopen en dat werd al als heel laat gezien. Ieder kindje is natuurlijk anders maar lijkt ze t niet te kunnen of niet te willen? Zou t zelf wel wat proberen te stimuleren met speelgoed ofzo. Is wat anders dan forceren hoor zegt t CB er nog wat van?
Ik had ook zo'n laatbloeier! Nu 18 maanden en loopt sinds een maandje pas goed. Zelfde als optrekken en staan. Denk zo ongeveer met 16,17 maanden. Ineens gaat het dan hard. Maak je niet teveel zorgen. Kan ze wel goed op de benen staan als je haar optrekt met handen? Ze heeft nu vast interessantere dingen die ze ontwikkelt. In een maandje kunnen ze en gaan optrekken, staan en eerste pasjes zetten! Het gaat zo snel! Ik maakte me ook altijd zorgen. Maar het komt, als ze eraan toe zijn!
Hier nooit gedacht maar opeens stond ze is overal later mee maar had het gaan staan toch niet helemaal aan zien komen. Het was er opeens
Mijn zoontje is 18 maanden en loopt nog niet zelf. Aan de hand stapt hij prima. Ik weet niet precies wanneer hij zichzelf ging optrekken, maar hij doet alles laat 😳 Als je je zorgen maakt dan zou ik een afspraak maken bij het cb of een kinderfysio.
Lies1611, Vasthouden aan haar handjes gaat nog niet. We houden haar wel vast rond haar middel en stappen dan door de kamer, dit lukt een paar stapjes. Veera, CB heeft er nog niks van gezegd. Laatste keer was ze 14 maanden toen we daar waren. Er is toen ook niet naar gevraagd. We stimuleren wel een beetje, maar als ze bijv. ergens niet bij kan en dus moet gaan staan om er bij te kunnen, dan gaat ze gewoon iets anders doen Ik vind het zelf ook vrij laat, maar als ik de post van Johanne dan lees dan komt het blijkbaar vaker voor. Misschien toch eens CB bellen morgen, kijken wat die ervan vinden.
ons meisje is bijna 17 maanden, was ook erg laat hoor met alles, lopen doet ze alleen met loopkar, of als we haar vasthouden, maar zelf los lopen doet ze niet hoor! ja rond de tafel en bank maar dan wel met zich vasthouden. zou me niet al te druk maken hoor! die van ons praat wel heel snel! dus denk dat ze daar gewoon meer mee bezig is dan lopen.