Ik heb sinds vrijdag een nieuwe kitten in huis de verkoopster had beloofd dat ze geen vlooien meer zou hebben (voor het aankoopbedrag mag je dat ook zeker verwachten) maar Ik heb dus wel paar levende gevonden de rest alleen maar dode ik vind het zo ranzig. Ik heb al een oudere kat die heeft ze gelukkig ook nooit gehad maar wel voor de zekerheid behandeld van de week met Frontline combo. De kitten schijnt maandag behandeld te zijn met stronghold. Maar gisteravond zat er nog een levende op der 2 Nu ga ik vandaag het hele huis aanpakken met stofzuigen en azijn. Mijn vraag is kan dit een plaag worden Als het een plaag wordt welke omgevingsspray kan ik dan gebruiken (heb een kleine van bijna 2) Kan ik alles wassen op 60 graden of is 40 graden met azijn voor normale kleren goed Moet ik alles opnieuw gaan wassen nu Ik heb 1 dode vlo op de grond gevonden voor de rest eigenlijk jog niks gezien behalve op de kitten na dan Maak ik me nu te druk of niet
Ja, je maakt je te druk. Kitten goed behandelen en goed kammen en dan komt het echt wel goed. Je hoeft dan echt niet direct je complete garderobe uit te wassen met een speciale behandeling.
Het kan zeker een plaag worden!! Wij hadden 2 honden als de ene klaar was had de ander het. Vreselijk !! Op een gegeven moment werden wij zelfs gebeten. Zou het meteen aanpakken. Ik had een spray bij de dierenwinkel gehaald weet alleen de naam er niet meer van. Me vloeren had ik gedweild met azijn en alles (manden etc) gewassen op minimaal 60 graden. Succes !!
Als de kitten het spul nu op/in zich heeft, zullen eventuele vlooien in huis op haar springen en dan doodgaan. Ze kunnen niet in leven blijven in de vloerbedekking oid. Wel kan het zijn dat er per ongeluk ergens toch eitjes zijn beland en dat deze over een maand of 2 nog uitkomen. Dus ik zou je kitten wel regelmatig behandelen tegen vlooien. Maar dat is sowieso verstandig. Bij onze hond werkte Frontline trouwens helemaal niet meer; wij hebben een orale pil gehaald bij de dierenarts en daar gingen ze wél dood aan...
Idd goed kammen, en het plekje waar ze waar ze vaak ligt uitwassen, uitstofzuigen en insprayen. En de andere kat ook blijven kammen om te controleren of ze daar toch zeker weg zijn.
Nee idd wil der ook niet gaan overdoseren ze is maandag met stronghold behandeld maar zag gister nog vlooien Ik zelf had geen vlooien in huis alleen de kitten Daarom vraag ik me af maak ik me nu te druk of niet. Ga sowieso goed schoonmaken Moet nog omgevings spray halen maar weet niet welke ivm de kleine
Zou me er niet te druk om maken. Het wordt echt niet zomaar een plaag. Gewoon de katten behandelen zoals aangeven staat op de verpakkingen. NIET te veel geven, en pas op met troep van de action en dergelijke winkels. Gewoon via de dierenarts spul kopen, hier moet je echt niet op gaan beknibbelen qua geld. Het is sowieso handig om langs de dierenarts te gaan. Weet niet hoe oud de kitten is, maar hij moet natuurlijk entingen krijgen en een algemene check up kan nooit kwaad bij zo'n klein ding. Verder zou ik hem dagelijks kammen en de vlooien dooddrukken of in water verdrinken. Succes en geniet vooral van je kitten!
ja doe ik ook voor de oudste kat had ik 2 grote verpakkingen frontline combo gehaald op internet staan verschillende ervaringen de één zweert erbij en de ander zegt dat het niet werkt voor de kitten ga ik sowieso ook stronghold halen bij de da omdat deze wel werkt zo te zien want vandaag in totaal 3 dode op de vloer gevonden en niks meer uit der vacht dus denk dat het wel werkt inmiddels beneden hele huis schoon gemaakt met pure azijn en gestofzuigd alles wat je maar kan stofzuigen en ga er gewoon mee door kleedjes van de kitten op 90 graden gewassen dus hopelijk wordt het geen plaag heb ze voor de rest ook niet gezien hier alleen op de kitten zelf een paar paar levend volgens mij wel half verlamd en de rest aantal doden
gewoon goed kammen en goed stofzuigen. als ze bij de fokster vlooien hebben dan is het logisch dat kitten ze nu ondanks de stronghold ook heeft. die liften gewoon mee en gaan pas dood als ze het kitten bijten. pas dan krijgen ze het spul binnen en leggen ze het loodje.
Zoiets gaat niet zomaar over. Zeker bij kittens dragen het vaak met zich mee hoord erbij. Wat op de kitten springt zal doodgaan, ik zou wel de omgevinf behandelen enkel zou ik dan voor beaphar dimethicare spray gebruiken deze is niet schadelijk is dus zonder chemicalen. Mocht je nou echt nog wat voor de kitten wille doen heb je nog vlo kill, dood in 30 min alle vlooien die op de kitten zit. En anders heb je ook nog dimethicare druppels die mag icm de vlooiendruppels is op basis van geur dus jaagt de vlooien ook weg
Geen omgeving spray gebruiken hoor, dit mag niet in ruimten met kleine kinderen en waar voedsel gebruikt wordt. Je loopt het risico dat je kindje het aan dr handjes krijgt en binnen krijgt. Een vlo in huis is geen probleem als je ook een kat hebt die ontvlooid is. De vlo springt dan op de kat en gaat dood. Een vlo in huis is pas een probleem als je geen kat in huis hebt die je kan behandelen.
oké ik wist idd niet welke erbij gegeven konden worden vanavond nog 3 dode vlooien eraf gehaald dank jullie wel voor de tips ik hou het idd goed in de gaten en veel stofzuigen en ik dacht ook zo van het liften denk dat het maar die paar zijn geweest die nog op der zijn gesprongen voordat ze mee ging want ik heb hier nog nooit vlooien gehad weet het daarom ook niet zo goed wat ik allemaal kan doen want de oudste kat die heeft ze nog nooit gehad ook niet in zijn nest want hem heb ik al sinds zijn geboorte maar goed ik hou het allemaal goed in de gaten en ga kijken naar die zonder chemicaliën had ook naar ecostyle zitten kijken maar twijfel omdat ik zie hier in huis gelukkig niks
het kitten is nu nog klein, dus je kunt hem of haar ook wassen en goed in de shampoo zetten. let wel even op dat je een ring van pure shampoo dan ( als een soort halsbandje) om de nek heen legt, zodat als je het lijfje wast de ( paar die ze nog heeft) niet veilig naar het koppie rennen om daar de wasbeurt te overleven.. Verder: Frontline: werkt al jaren NIET meer. De combo variant doet nog iets, de gewone variant compleet niets. Dat dat nog steeds verkocht wordt is domweg een schande. Vlooien zijn resistent. Omgevingsspray kunt je via internet ook kopen. Spuit dan niet je hele huis, maar vooral NADEN en KIEREN... dus lang plinten etc... Stofzuigen: gooi je zak weg na het zuigen. Veder als het nu 1 of 2 is en het kitten is behandeld dan valt het mee. Maar.. de vlooien op het kitten kunnen er wel afspringen en eitjes leggen. Ontvlooi dus over 4 weken nog een keer.
ja idd dat dacht ik dus ookal van als ze eraf springen en eitjes leggen dus ga zeker op tijd behandelen iets eerder denk ik zelfs ook ivm ontwormen heb daarom ook vandaag zoveel mogelijk ingespoten met pure azijn dat van frontline lees ik idd nu ook op internet dat t niet werkt ed ik heb gelukkig de combo variant had een grote verpakking gekocht dus baal nu wel maar goed had er weinig verstand van is inmiddels wel wat meer daarom wist ik dat ook niet van frontline vind ik wel jammer maar goed snap ook niet waarom het nog verkocht wordt had nog een vraag kunnen die eitjes en of larven ook op speelgoed gaan zitten ik was al zoveel mogelijk nu ik hoop maar dat dit alles was en dat ze geen eitjes meer hebben kunnen leggen de levende leken wel sloom maar ja ik weet niet hoe actief ze normaal zijn maar volgens mij wel stuk actiever door dat ze slimmer waren naar mijn mening hoop ik dat ze geen eitjes meer hebben kunnen leggen
nee hoor. die eitjes leggen ze echt alleen op goede verstopplekjes.. kieren en naden. edit: een vlo is normaal snel en kan meters springen..
Oké gelukkig dan maar dan waren de vlooien al wel half dood gelukkig Was al bang dat ik echt alles moest gaan ontsmetten in 1 keer en dan meerdere keren Heb nu ook vlooienbanden tussen de bank gestopt Maar zat net te denken als er eitjes hier tussen het plaklaminaat zou liggen en later wel uit komt maar de katten zijn behandeld dan stopt het uiteindelijk toch de cyclus En als ze hier zouden zijn zou je ze toch ook moeten zien springen of lopen?
Nog een vraag ik heb een stuk vlooienbanden in de stofzuigerzak gedaan maar er zit ook een hepafilter in moet ik die nunook vervangen want hij zit er pas in eigenlijk En ze zijn niet super goedkoop die hepafilters. Maar als het nodig is dan doe ik het natuurljk. Of overdrijf ik nu weer ?