Ik was elk nieuw kledingstuk de 1e x apart Mn moeder verklaard me voor gek dat ik dat doe Wat doen jullie? En is het eigenlijk wel nodig om het apart te wassen?
Ligt een beetje aan de kleur! Als het een kleur is die snel afgeeft doe ik het apart of met de zwarte was mee Hele lichte kleurtjes of wit doe ik gewoon met de normale was mee.
Nee ik doe dat bijna nooit. Ik had laatst een knalfuchsia blousje gekocht en die heb ik ivm de kleur wel apart gewassen de eerste keer. Bij "normale" kleuren doe ik dat niet.
Ik gooi het gewoon bij de reguliere was; wel op kleur gesorteerd, zonder spijkerbroeken (die doe ik apart) en ook de handdoeken/beddengoed gaan bij elkaar. Ik heb hier verschillende types was. Handdoeken/beddengoed, bovenkleding en 'zachte broeken' zwart, bovenkleding en 'zachte broeken' licht, spijkerbroeken en daarnaast 1x per zoveel tijd kleedjes, de badmat, wcmat, alle poetsdoeken, sponsjes (niet de wegwerpsoort natuurlijk) etc. bij elkaar. En als ik héééél erg mijn best doe, kan ik een halve trommel alleen met wit wasgoed vullen, maar dat gooi ik meestal bij de lichte bovenkleding, want ik hou niet van halve trommels.
Ik was het de 1e keer apart mer azijn. Heb een keer een aantal handoeken doe echt heel erg afgaven die heb ik veel vaker apart gewassen. Het scheelt dat het bijna een trommel vol was.
In principe bij de gewone was (wel rekening houdende met de kleur) en bij eventueel gevaar voor veel afgeven doe ik het op de hand: ga niet 1 kledingstuk in de wasmachine doen.
Ik doe dat ook. Maar als ik bijvoorbeeld twee grijze shirts nieuw heb, was ik die samen. Ben altijd zo bang dat het afgeeft op mijn andere was.
licht eraan, meestal met wasgoed met een soortgelijke kleur. als het geen felle kleur is doe ik er zo'n doekje bij die de kleur opvangt.
Gaat hier met de gewone was mee. Tenzij ik veel nieuwe dingen heb, dan doe ik wel een was met alleen nieuwe kleding.
Met de gewone was mee. Als ik genoeg in 1 kleur heb dan hou ik daar wel rekening mee. Verder doe ik er altijd 1 of 2 colourcatchers bij.
hele felle kleur doe ik de eerste keren op de hand en verder hop zo bij de rest of bij handdoeken of zwart.
Ik zet alles eerst een nacht in een emner met azijn. Dit houd de kleur vast, waardoor het niet meer afgeeft. Het behoud de kleuren. Daarna gaat het mee met de gewone was.
Ik gebruik vaan die doekjes die de kleuren opvangen, dat werkt super. Ik was dus alles met de gewone was mee.