nieuwe kleding eerst apart wassen?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaChantal, 14 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

hoe was jij het de eerste keer?

1. ik was het 1e x apart

2. ik doe het bij de gewone was erbij

3. anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nee, nooit. Nogal zonde om elke keer zo'n lege wasmachine te draaien.

2. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    1e keer gaat t apart in de was hier. Maar meer omdat ik dat nieuwe dan mooi wil houden haha, niet zozeer dat ik bang ben dat het afgeeft ;)

3. Linda86

Linda86 VIP lid

dit dus! Ik ben echt supermakkelijk met was, ik scheid alleen op kleur: licht of donker, en er is nog nooit wat mis gegaan.

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik was het met de hand voor de eerste keer. Sommige kledingstukken geven behoorlijk af.

5. Brusje10

Brusje10 Actief lid

10 jun 2013
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gooi het de eerste keer bij de handdoeken. Dan kan ik meteen zien of het afgeeft en als dat zo is, zijn het alleen maar handdoeken die daar 'last' van hebben.

6. Islah

Islah Niet meer actief

Dat sommigen dat doen zeg, een hele wasbeurt voor één kledingstuk? Of begrijp ik 'apart wassen' verkeerd?
    Ik doe sowieso niet altijd wat uit op wat er op het labeltje staat. Ok, een wollen trui waarop staat dat het met fijnwasmiddel moet lijkt me nog wel logisch maar ik heb het meer over dingen die niet hoger dan op 30 graden gewassen mogen worden... Die gaan hier soms zelfs met de hete was mee hihi. En verder dingen als 'donkere kleuren apart wassen'; ondanks dat ik meestal de zwarte was apart doe zitten er ook geregeld zwarte zaken tussen de overige kleuren en er is nog nooit iets ergs gebeurd. Bij sterk vermoeden van afgeven was ik het wel even apart met de hand ofzo. Daarna kan het gewoon bij de rest van de was.

7. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Ik heb een expres programma van 20 minuten daar was ik het de eerste keer op.

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.571
    3.068
    113
    Ik doe elk kledingstuk nu ook op 20 min was

Maar heb nu een aantal dingen liggen en ook een berg gewone was.
    Misschien de "veilige" dingen toch maar er gewoon bij doen :)

9. Koon

Koon Niet meer actief

Hier precies hetzelfde.
    Zal een machine aanzetten voor 1 shirt...

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Nieuwe Donkere kleding gooi ik bij donkere kleding en Rest gewoon op de stapel

11. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik was het met de gewone was mee. Maar ik was alles op kleur dus zwart wit rood etc etc

12. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ik doe het alleen met hele felle kleuren, de eerste keer apart wassen. Meestal dan gewoon in een bak heet water, op de hand.

13. rums

rums Niet meer actief

Ik was het ook apart met de hand en als laatst met wat azijn erdoor.

14. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.249
    683
    113
    Ligteraan of het heel fel is, anders gewoon met de normale was.. wat ik wel heel vaak doe, ik zweer bij die dingen is zo'n color catcher doekje erbij doen! echt ideaal! kleuren komen op dat doekje ipv andere kledingstukken! alleen bij hele felle was durf ik het toch niet erbij te doen, dan maar even apart!

15. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.747
    1.073
    113
    Ik was het gewoon met de kleur waar het hij hoort mee. Wel doe ik er dan zo'n color catcher bij voor het geval het nog afgeeft. Ideaal!

16. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

De eerste x leg ik dat in een emmer met koud water. En dan gaat het mee de was in.

17. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik doe dat ook hoor! Alleen wel een kort programma zodat ik niet teveel energie verspil haha.

18. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Alleen van die donkere spijkerbroeken die af geven die was ik 3x met de hand daarna mee met de bonte was :)
    Maar andere nieuwe kleren uitgezonderd van wol gaat direct de wasmachine in :)

19. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Meestal was ik ze gewoon met de hoop mee.

Alleen als het iets fragiels is, dan wordt het apart gewassen. Of met een paar andere stukken die ook apart moeten.
    Ik heb daar een snel-programma voor van een kwartier op mijn wasmachine :).

20. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Nee, gooi het gewoon bij de rest van de was.
    Mijn man wil wel dat ik het apart doe, die is bang dat het afgeeft maar heb dat nog nooit meegemaakt. En ik vind het onzin om voor 1 of een paar dingen de wasmachine aan te zetten.

Deel Deze Pagina