1e keer gaat t apart in de was hier. Maar meer omdat ik dat nieuwe dan mooi wil houden haha, niet zozeer dat ik bang ben dat het afgeeft
dit dus! Ik ben echt supermakkelijk met was, ik scheid alleen op kleur: licht of donker, en er is nog nooit wat mis gegaan.
Ik gooi het de eerste keer bij de handdoeken. Dan kan ik meteen zien of het afgeeft en als dat zo is, zijn het alleen maar handdoeken die daar 'last' van hebben.
Dat sommigen dat doen zeg, een hele wasbeurt voor één kledingstuk? Of begrijp ik 'apart wassen' verkeerd? Ik doe sowieso niet altijd wat uit op wat er op het labeltje staat. Ok, een wollen trui waarop staat dat het met fijnwasmiddel moet lijkt me nog wel logisch maar ik heb het meer over dingen die niet hoger dan op 30 graden gewassen mogen worden... Die gaan hier soms zelfs met de hete was mee hihi. En verder dingen als 'donkere kleuren apart wassen'; ondanks dat ik meestal de zwarte was apart doe zitten er ook geregeld zwarte zaken tussen de overige kleuren en er is nog nooit iets ergs gebeurd. Bij sterk vermoeden van afgeven was ik het wel even apart met de hand ofzo. Daarna kan het gewoon bij de rest van de was.
Ik doe elk kledingstuk nu ook op 20 min was Maar heb nu een aantal dingen liggen en ook een berg gewone was. Misschien de "veilige" dingen toch maar er gewoon bij doen
Ik doe het alleen met hele felle kleuren, de eerste keer apart wassen. Meestal dan gewoon in een bak heet water, op de hand.
Ligteraan of het heel fel is, anders gewoon met de normale was.. wat ik wel heel vaak doe, ik zweer bij die dingen is zo'n color catcher doekje erbij doen! echt ideaal! kleuren komen op dat doekje ipv andere kledingstukken! alleen bij hele felle was durf ik het toch niet erbij te doen, dan maar even apart!
Ik was het gewoon met de kleur waar het hij hoort mee. Wel doe ik er dan zo'n color catcher bij voor het geval het nog afgeeft. Ideaal!
Alleen van die donkere spijkerbroeken die af geven die was ik 3x met de hand daarna mee met de bonte was Maar andere nieuwe kleren uitgezonderd van wol gaat direct de wasmachine in
Meestal was ik ze gewoon met de hoop mee. Alleen als het iets fragiels is, dan wordt het apart gewassen. Of met een paar andere stukken die ook apart moeten. Ik heb daar een snel-programma voor van een kwartier op mijn wasmachine .
Nee, gooi het gewoon bij de rest van de was. Mijn man wil wel dat ik het apart doe, die is bang dat het afgeeft maar heb dat nog nooit meegemaakt. En ik vind het onzin om voor 1 of een paar dingen de wasmachine aan te zetten.