nieuwe kleding wassen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Miss T, 7 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Gewoon mee met de rest van de was. Behalve spijkerbroeken, die geven nogal eens af in de was als ze nieuw zijn, dus die was ik de eerste 2 keren apart op een kort programma.
    Hier verkleurd de was ook niet gelukkig.

2. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Hier ook zo. Ik doe wel bij elke 30 graden was een kleurendoekje. Vaak doe ik zelf witte en gekleurde was door elkaar, nooit problemen mee op deze manier.

3. Deliana

Deliana Niet meer actief

Kort programma op 30 graden.

Je kan het beste gewoon aan de wasinstructie op het label houden, door het in water te zetten loop je juist de kans dat kleuren uitlopen.

4. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.399
    5.305
    113
    Ik vind dat zo vies, nieuwe kleren niet uitwassen! Sowieso zitten er soms schadelijke stoffen op, maar ik vind het vooral erg vies ruiken, verder zijn ze door heel veel handen gegaan en misschien door niet te frisse mensen gepast. Hoezo smetvrees ;).
    Ik was nieuwe dingen trouwens met de gewone was mee met een kleurdoekje. Beddegoed gaat eerst apart op een kort programma en dan nog een keer met de normale was mee, omdat anders de nieuwe geur er niet uitgaat doordat het zo groot is. Ik doe ook niet te veel nieuwe dingen tegelijk met de normale was, vanwege de geur en evt afgeven van de kleuren (zo'n doekje werkt wel redelijk, maar het moet niet te gek worden).

5. Logan

Logan Niet meer actief

Je wil niet weten hoe veel vieze mensen kleren passen. Ik heb een bijbaantje gehad in een kledingwinkel en sindsdien gaat alles wat ik nieuw heb eerst in de was. Er zijn ook zat winkels waar het persoon die dag kleding uit de winkel aantrekt en savonds zo terug hangt. Nou lekker fris hoor, een zomerjurkje aandoen waar de zweetdruppels van de verkoopster nog in zitten :).

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    Alles wat nieuw is was ik voordat we het dragen op 30 graden, korte was met scheutje azijn

7. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.246
    2.364
    113
    Vrouw
    Ik was alle nieuwe kleding van de kinderen eerst gewoon mee, juist zodat ik weet of het krimpt.. Ik koop veel op de groei en heb het een aantal keer gehad dat iets nog nieuw in de kast lag, erbij gepakt toen het paste en na 1x wassen te klein...
    nu was ik het dus eerst een keer voor ik het wegleg..

8. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.130
    5.050
    113
    Vrouw
    Ik gooi het gewoon bij de rest van de was ;).

9. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Haha ik voelde me al heel onwetend 😂 Ik doe ook niks :)

10. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Jeetje wat besteden jullie er allemaal veel aandacht aan! Bij mij gaat het met de gewone was mee (waarschijnlijk is het zelfs dan al gedragen) en alleen kleding waar van ik bang ben dat het kan afgeven gaat even een emmer met warm water in. Aan het water in de emmer zie ik dan wel of het nog een keer nodig is ;)

11. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Gewoon met de normale was mee, evt met een color catcher. Heel soms gaat iets eerst apart.

12. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoe doen jullie het met nieuwe winterjas? Ik wasde die vorig jaar meteen, maar nu twijvel ik of ik dat wel moet doen!!

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Winterjassen was ik niet. Schijnen elke keer minder warm te worden, dus die was ik zo min mogelijk.

14. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik ga nieuwe kleding echt niet eerst wassen. Het gaat gewoon aan, en als het vies is wordt het gewassen met de rest van de was. Een wasje draaien met alleen nieuwe kleding zou ik ook zonde van het wasprogramma vinden. Dan kost het veel energie voor een paar kledingstukken.

Ik was bewust altijd met een volle trommel. Overigens heb ik nog nooit gehad dat iets doorgelopen of gekrompen is. Bij nieuwe kleding waarbij ik denk dat het wel eens zou kunnen afgeven, gaat er een colour catcher doekje bij. Altijd goed gegaan :)

De enige keer dat ik wel nieuwe kleding heb gewassen is voor de kraamtijd. Omdat het bij pasgeboren babies wordt aangeraden. Dan was ik ook met neutral.

15. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.154
    3.184
    113
    Ik was gewoon mee met de was waar het bij hoort. Als het een echt donkere spijkerbroek is spoel ik hem eerst uit in bad om te zien of het erg afgeeft.

16. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

17. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Die was ik niet eerst, dat schijnt niet goed te zijn.

18. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Winterjassen was ik ook nooit na aankoop. Die was ik pas wanneer hij vuil is.

19. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Wat een gedoe allemaal :)
    Ik doe het gewoon bij de normale was en dat is nog nooit fout gegaan.

20. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Nieuwe spijkerbroeken doe ik samen wassen met oudere spijkerbroeken zodat de oudjes wat kleur opnemen van de nieuwe :p
    Nieuwe kleding sorteer ik uit op de kleur en gaat dan met de rest van de was mee. Rode kleding was ik de eerste keer wel uit, ml wilt graag witte sokken wit houden :p

Deel Deze Pagina