Op buik slapen, en mama niet slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door DaphneB, 11 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DaphneB

DaphneB Bekend lid

25 jul 2011
    585
    68
    28
    Hi dames,

Ons mannetje is volop aan het rollen van zijn rug naar buik. Nu ook in zijn ledikantje.
    Meneertje wil graag op zijn buik in slaap vallen... :) maar dit zit mij totaal niet lekker en doe bijna geen oog meer dicht.

Hij is 5 maanden oud en kan op zich wel goed zijn nekje draaien en omhoog doen maar toch heb ik heel sterk het gevoel het kan maar 1 keer fout gaan.

Het is geen optie om hem terug te rollen want dan rolt hij net zo hard weer terug op zijn buik.

Wat moeten we hier nou mee??? :(

Ben totaaaaal niet van de aerosleep maar zit nu toch wel stiekem te kijken omdat ik het anders even niet weet. Ik slaap zo onrustig.

Wie herkent dit?

2. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Ik vraag me af, wat is er dan mis met een aerosleep? Ik heb m ook op dr bedje liggen. Werkt super. Heb t zelf uitgeprobeerd door mn hoofd op t matras te drukken.
    En daarnaast, ala je weet dat je kindje goed zn hoofdje kan draaien enzo. Vanwaar dan deze paniek??? Ons meisje rolt ook. Maar ik weet dat ze een sterke nek heeft. Dat in combi met de aerosleep maakt dat ik me geen zorgen maak.

3. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Gewoon laten liggen als hij het prettig vind. Hier ging zoontje vanaf die tijd ook steeds vaker op zijn buik slapen en nu ligt hij bijna altijd op zijn buik. Rond de 6 maanden kon onze zoon weer terug draaien en bepaalde hij zelf hoe hij in bed lag.

4. Cupcake2013

Cupcake2013 Niet meer actief

Ze sliep hier met 4 weken op haar buik..

De eerste nachten vond ik dat best spannend maar op.een andere manier sliep ze niet.
    Vertrouw op je kindje !
    Hier slaapt ze nog op haar buik en nooit zn ding gebruikt voor onder het matras

5. misa

misa Niet meer actief

Meid het komt goed! Als het advies buikslapen was en rugslapen zou gevaarlijk zijn, dan zouden we dat allemaal ook geloven en daarnaar handelen. Wiegendood is onverklaarbaar, verstikking is duidelijk. En aerosleep is niet bewezen. Een baby die kan omrollen is sterk genoeg in de nek.
    Ik hoop dat je snel vertrouwen krijgt om je kindje lekker te laten rollen en liggen zoals hij wil.

6. Jasia

Jasia Actief lid

1 jul 2013
    189
    7
    18
    Mijn dochtertje sliep ook vanaf vijf weken op haar buik en doet nu niets anders. Als ze sterk genoeg in het nekje zijn, is het niet erg. Ik heb me ook veel ingelezen en advies gevraagd. Waar ze bang voor zijn is dat de baby zo moe is en niet zijn hoofdje omdraait op het moment dat de baby geen adem meer kan krijgen. Maar nogmaals, met een sterk nekje denk ik dat dit reuze meevalt!

Probeer het anders eerst bij de middag slaapjes overdag en kijk eens hoevaak je kleintje het hoofdje omdraait.

7. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Ons meisje slaapt sinds week 4 op haar buikje, ze is nu zeven maanden, kan alle kanten op draien, kruipen en klauteren, maar slaapt nog steeds op haar buik. Heb geen aerosleep. Heb je al eens meer over wiegendood gelezen? Alleen het buikslapen is de grootste factor niet, buikslapen in een slecht geventileerde ruimte met ouders die roken, dicht ledikantje etc etc.

8. jayenriv

jayenriv Niet meer actief

hier ook een vroege buikslaper, hij sliep al met 3 weken op zijn buik, kon zijn hoofdje wel opzij draaien, maar nog niet helemaal optillen. daarom sliep hij alleen in de middag op zijn buik en s'nachts op zijn rug, maar dat vond hij maar niks. Met 4 weken kon hij zijn hoofd optillen, dat was wel geruststellend en sindsdien slaapt hij alleen maar op zijn buik, zonder aerosleep. mijn andere kids hebben ook zonder aerosleep geslapen. toen ik bij babydump een matras ging kopen, zeiden ze dat een aero beter was, ik vroeg toen een normaal matras heb mijn neus erin gedrukt en zei, nou hier kan ik precies hetzelfde door ademen krijg gewoon lucht.....wiegendood heeft idd zoals meerdere hier zeggen, met meerdere factoren te maken.

je mannetje kan ook al rollen van rug naar buik, als je hem iedere keer terug zou zetten, gaat ie vanzelf weer op zijn buik liggen. probeer het anders idd eerst alleen in de middag en kijk dan verder. vertrouw je gevoel...

9. Keepsmiling03

Keepsmiling03 Niet meer actief

mijn zoontje slaapt al maanden op zijn buik, anders sliep hij niet of heel kort.
    Was ook even wennen voor mij omdat ik dat ook eng vond,maar gaat prima zo.

Hij kan zijn nekje al optillen zeg je,dus zou hem zo laten en dan met zo min mogelijk doekjes etc in bed.
    En goed instoppen of een slaapzak aan.

10. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Als je er zelf echt zo slecht van slaapt, heb je nog een optie... Een matje wat je op bed hebt liggen, wat de ademhaling registreert en alarm laat afgaan als er geen ademhaling wordt waargenomen.

Ik weet niet hoe het heet, en weet ook niet of het nog wekt voor je, want als ze e ht gaan rollen door het bed heen, kunnen ze ook van het matje afrollen.. Zo heb ik het begrepen van degene die dit een tijdje terug voor haar kindje had..

11. Rosa2

Rosa2 Lid

3 mrt 2011
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben toen de tijd om die reden oa een baby sense gekocht! Is een alarm systeem. Een plankje onder het matras die beweging en ademhaling voelt. Zodra dit langer dan 30 sec wegblijft gaat er een alarm af.

Ze is nu bijna 2 en hij is nog nooit zomaar afgegaan! Het geeft mij veel rust! Snap heel goed dat sommige dit overdreven vinden... Vonden ouders, schoonouders en zussen enz ook! En is het stiekem ook wel... Maar het geeft mij een goede nachtrust zonder zorgen!

Deel Deze Pagina