Nieuwe kleertjes wassen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lilya, 23 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik ga dalijk in mn verlof alles wassen. Inderdaad voor de verfstoffen en andere chemische rotzooi in de kleding EN omdat iedereen er al mn zn vinders aan heeft gezeten. Hoeveel setjes kleding heb je zelf niet al vastgehad die je toch niet hebt gekocht...
    En lang niet iedereen wast zn handen na t piesen dus...

2. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    ik was ook altijd alles van tevoren hoor! van mezelf, en van de baby helemaal!
    je wilt niet weten hoeveel mensen er al aangezeten hebben voordat jij het koopt :confused:

en t is een kleine moeite toch?
    ik heb alles van de baby gewassen met ariel sensitive en ik heb ook wasverzachter sensitive gebruikt, zonder wasververzachter vind ik t zo hard. tis nu heerlijk zacht en fris allemaal :D

3. Konijn

Konijn Niet meer actief

Even los van het feit dat je natuurlijk alles moet wassen wat je wilt wassen, maar wat kan een kind feitelijk krijgen van niet van te voren gewassen nieuwe kleertjes? Dat is me namelijk niet duidelijk... Wat kan het gevolg zijn van verfstoffen en mensen die aan de kleertjes hebben gezeten? Wat kan er met mijn kindje gebeuren als ik de nieuwe dingen niet was?

Moet straks alle bezoek ook eerst zijn handen wassen voor ze het kindje vast mogen houden?

En moet je knuffels en dergelijke dan ook wassen van te voren en hoe doe je dat dan? Kun je die gewoon in de wasmachine gooien?

En zijn de stoffen in het wasmiddel niet gevaarlijk, want die kunnen behoorlijk agressief zijn? Moet je alles in azijn wassen (maar dat stinkt zo) dan of is er iets speciaals voor?

Sorry voor de vele vragen, maar ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer... :oops:

4. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    sommige kleding komt uit china en zijn met bepaalde stoffen behandeld daar kunnen sommige kindjes heel erg op reageren.
    dus ik heb zo iets...wassen die handel anders ben je nog verder van huis.
    je hoeft de kleding niet te wassen met speciaal wasmiddel...pas doen als je kindje daar wel op reageert...ik was de kleding van angelina met het zelfde wasmiddel als die van mij (dash)...zonder wasverzachter...weet eigenlijk niet waarom dat niet mag?
    beddengoed allemaal wassen...is dan ook minder stijf ;)
    knuffels heb ik niet gewassen...alleen de tutpopjes die ze in d'r mond stop ;)
    hydrofieldoeken wel wassen...drogen ze beter af...zelfde als theedoeken.
    handen wassen...was onze kraamzorgster zeer happig op...doe het nu nog steeds ;)
    je kleintje heeft jou bacteriën al mee gekregen in je buik...ook die van je partner maar die van de kraamvisite nog niet...handen wassen dus.
    gaat na verloop van tijd er wel een beetje van af ;)

5. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Zeker de eerste 6 weken moet het bezoek ook de handen wassen. Via de handen kan namelijk het rs/virus worden overgebracht. Het lijkt overdreven, maar hier werden we door zowel de kraamzorg als het CB op gewezen.

6. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0

Jazeker!

7. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    @prinses....tegelijk geschreven ;)

8. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Weet iemand dit? Is het beter om geen wasverzachter te gebruiken?

9. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Als jullie beide niet allergisch zijn zal je kleine waarschijnlijk (niet zeker) ok minder snel reageren op producten als wasverzachter. Ik ben zelf helaas al vor veel dingen allergisch dus ik beperk me tot neutral. Ik heb natuurlijk wel stille hoop dat onze kleine de niet allergische huid heeft van mijn vriend maar vor de zekerheid :)

10. Willow

Willow Actief lid

31 jul 2007
    339
    0
    0
    ik was ook alles

naast dat het hygienischer is, krimpen de kleertjes meestal ook nog ietsie bij het voor het eerst wassen.
    Als je ze niet eerst wast, lijken de kleertjes dus groter. En ga je ze dan uiteindelijk ook aan doen, zijn ze al snel te klein.

Wasverzachter gebruik ik niet.

11. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
  12. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    indd de eerste 6 weken het kraambezoek en natuurlijk jezlf ook de handen wassen

ik had een had unicure pompje in de badkamer staan en op de comode had ik een pompje met die desinfecterende handwas staan zodat ze altijd schone handen hadden

Deel Deze Pagina