Als wij ooit gaan verhuizen, dan wordt het zeker een 6 pitter! Ik houd ontzettend van koken en op gas, tsja.. Dat kookt voor mij toch echt het fijnst! Nu inductie, maar de beleving is heel anders Enige minpunt (voor mij): poetswerk
Hier ook het advies inductie. Ik ben zoooo blij met m'n schone glimmende kookplaat. Ik had zo'n hekel aan het gasfornuis schoonmaken, al dat gepriegel. Nu is het een doekje erover en klaar.
Oh, ik vind gas juist weer prettiger en meer controle hebben. Ik zie ook nooit een chef op iets anders dan gas koken eigenlijk. Ik zou dus voor gas gaan maar ik ben in de minderheid hier.
Ik geloof dat dat wel meevalt met die professionals https://www.ad.nl/koken-en-eten/hollandse-topkoks-zijn-al-van-het-gas-af~ae0947e6/ En ik heb 20 warmtestanden en een warmhoudfunctie op mijn kookplaat, terwijl ik bij gas altijd aan die knop moest draaien en op basis van de hoogte van de vlam moest beoordelen of hij hoog genoeg was. Nu weet ik precies wanneer ik welke stand moet hebben. En daarnaast nog een timer en kookwekker (met of zonder af laten slaan van de kookplaat). Maar ik snap wel dat dat persoonlijk kan zijn
Of het te doen is zonder de halve keuken te moeten slopen. Omdat er dus een ander stopcontact bij moet.
Wij zullen vanuit de meterkast onder de vloer door de kruipruimte heen moeten met een nieuwe aansluiting. Best even een klusje, maar de kruipruimte is voldoende groot. Nu installeren wij wel een nieuwe keuken, maar als we dat in de bestaande hadden moeten doen, hadden we waarschijnlijk de aansluiting in het gootsteenkastje gemaakt, omdat die geen achterkant er in heeft zitten. Dan hadden we dus vanuit de kruipruimte moeten boren en dan zou deze vanuit de vloer naar boven komen. Is je meterkast wel al geschikt?
Weet ik niet! we hebben een huis op het oog waar we de gaskookplaat zouden willen vervangen. De keuken kan nog heel wat jaren mee. In ons huidige huis hebben we de gehele begane grond verbouwd een paar jaar geleden, inclusief nieuwe meterkast en nieuwe keuken. Dat is makkelijk!
Ik denk dat elke situatie weer opnieuw bekeken moet worden. Je kunt natuurlijk even in de groepenkast gluren als je zou gaan kijken. Soms zijn deze namelijk wel al voorbereid. Dan hoef je er alleen maar iets bij te klikken.
Deze hebben we: https://www.coolblue.nl/product/733030/bosch-pxv875dc1e.html?ref=309797&cmt=c_a,cp_781614124,a_58195655018,t_kwd-306435708635,n_g,d_t&gclid=CjwKCAiAwJTjBRBhEiwA56V7qxTkdSQOfz-bqcAd-G-dc0Kti3_oB7xDBG3AjcxDb65Rpwuq6nhaIRoCCSsQAvD_BwE
Krachtstroom hoeft niet hoor. Hebben wij ook niet want dat moet je zelfs aanvragen bij je stroomleverancier. Een elektricien kan een aparte groep maken. Vroeger was Krachtstroom wel nodig, nu niet meer. Wij hebben het een aantal jaren geleden aan laten sluiten en waren €80 kwijt
Tja ik als kookliefhebber ben echt gehecht aan mijn 6 pits gasfornuis. Dus ik zou gaan voor gas (overigens houd ik ook niet van veranderingen ) Maar ik lees veel van @Adje die kan volgens mij ook heel goed koken en die kiest inductie. Dus dit is een volledig onzinnig advies denk ik!
Ik heb zelf gas en vind dat veel fijner. Maarja het is maar net wat je gewend bent denk ik. Als ik ooit de kans heb om iets te veranderen wil ik een groter gasfornuis (6 pits) en een wokbrander.