Kleuren voor volwassenen

Discussie in 'De lounge' gestart door praline, 24 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. praline

praline Niet meer actief

Zijn er hier liefhebbers van kleuren voor volwassenen? Welke boeken raden jullie aan? En welke kleurpotloden en/of stiften?

Ik doe het af en toe en gebruik dan kleurtjes van bruynzeel maar vind dat deze niet zo veel kleur afgeven. Als je via pinterest ofzo zoekt naar inspiratie zijn dat allemaal zo’n felle kleuren! Zouden zij stiften gebruiken of ligt dit aan de kwaliteit van kleurpotloden? Of aan mijn ontbrekende techniek :p?

2littlemonkeys vindt dit leuk.
  2. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ben ik ook wel benieuwd naar! Ik heb onlangs ook een kleurboek voor volwassenen aangeschaft en een partij stiften. Maar aan potloden moet ik nog beginnen, dus heel handig topic dit!

praline vindt dit leuk.
  3. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Hoi, ik kleur heel graag, vooral in de boeken van Johanna basford, hanna karlzon, kleuren doe ik met prismacolor premium, mogen overnemen van iemand, anders werd ‘t toch echt te duur, heb ook stabilo aquacolor, en de fineliners van stabilo, wil nog wel erg graag Faber castell potloden hebben, nog even doorsparen dus, heerlijke hobby vind ik.

Bijgevoegde bestanden:

Chocolat, Luuna, Marchella en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik ben ook een fanatiek kleurster, heerlijke ontspanning!

Ik gebruik kleurpotloden van caran d'ache, supracolor 2, en de blender en burnisher van derwent. Vooral die laatste zorgt voor hele intensieve kleuren!

Qua boeken heb ik:
    -hof van doorns en rozen
    -harry potter magical places
    -buffy the vampire slayer
    (Ik moet een verhaal hebben bij de plaat, anders vind ik het niet leuk :oops:)

5. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Ben ook aant twijfelen om die blender en burnisher te halen, werkt dat bij alle potloden? Ik heb prismacolor en blend nu alles met ‘n wit potlood haha

6. praline

praline Niet meer actief

Wat is een blender en burnisher :oops:?

7. In your eyes

Een blender gebruik je om kleuren mee te mengen, waardoor je meer diepte kunt creëren in de overloop tussen tinten.
    Een burnisher haalt de intensiteit van de kleuren naar boven, maar werkt ook de eventuele witte stukjes weg, maakt het wat egaler.
    Ik zou niet meer zonder kunnen!

Zal zo even kijken of ik wat foto's kan maken dat je het verschil ziet.

@Kimi1 een vriendin van mij heeft ook de prisma's en daar werkt het prima! Heb ze ook getest op bruynzeels (al vind ik die zelf niet fijn) en dat was ook geen probleem.

praline en Kimi1 vinden dit leuk.
  8. angel12

angel12 Bekend lid

28 okt 2014
    503
    79
    28
    Ik kleur ook graag. Ik ben nu bezig in de disney boeken hieronder, ff van internet geplukt. Erg leuk!
    Ik kleur met de stiften van Stabilo. Heel fijn om mee te kleuren.

Bijgevoegde bestanden:

praline vindt dit leuk.
  9. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.661
    2.575
    113
    Ik heb verschillende boeken maar ze liggen nog in de verhuisdoos. Ik heb qua potloden 2 sets, Faber castell en prismacolor. Mijn favoriet is prismacolor, ook ik gebruik een blender zou niet meer zonder kunnen.

10. In your eyes

Ik heb héel slecht licht en het is een velletje printpapier, dus in de boeken is het effect mooier, maar het geeft vast een idee ;)

Beige is 2 tinten, en voor de helft met de blender gedaan, het blauwe is voor de helft burnisher.
    Ik zal morgen betere foto's plaatsen, met daglicht!

Bijgevoegde bestanden:

praline vindt dit leuk.
  11. praline

praline Niet meer actief

Bedankt dit maakt het duidelijker voor me!

In your eyes vindt dit leuk.
  12. In your eyes

Ik heb er 2 gevonden op mijn telefoon, het bos (bruynzeel) in grotendeels blender, de zeemeermin (caran d'ache) burnisher.

13. Luuna

Luuna Bekend lid

23 mrt 2017
    763
    514
    93
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    Oh, heerlijk kleuren!!

Ik gebruik Derwent Coloursoft potloden. Iets goedkoper dan Faber-Castell castle en prisma, maar ook hele mooie kleuren! Heb de set van 72 kleuren, super blij mee.

En kwa boeken, er is zoveel. Johanna Basford (enchanted forest is favo!), Kerby Roses (oa imagimorphia), pop colour manga, Lisa mitrokin, MarsJa's wonderlijke wereld, en ga maar maar door!

Ik zit zelf ook bij een Facebook groep waarin heel veel gedeeld wordt. Secret Garden Gallery en Picasso's hobbyclub zijn daar voorbeelden van. Daar krijg je ook heel veel kleurtips en challenges om te doen enzo!

14. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.664
    2.110
    113
    Hoi!
    Ik kleur ook.
    Al een jaar of 2.
    Mijn favoriete boeken zijn van Johanna Basford of Hanna Karlzon.
    Ik gebruik 2 sets potloden.
    De Prismacolor premier en de Faber castell polychromos.
    Ze vullen elkaar erg mooi aan.
    Verder gebruik in Posca of Panpastel voor de achtergrond.

15. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.127
    405
    83
    Ik ben geloof ik de amateur der amateuren, maar af en toe vind ik het ook wel lekker om te kleuren. Gewoon met goedkope stiften :D heb een boek, maar kleur alleen nog maar postcards. Die zijn een mooi formaat om af te krijgen en ik kan ze daarna nog opsturen ook ;)

Chocolat, Domburg en Blijdorp vinden dit leuk.
  16. dotje1986

dotje1986 Fanatiek lid

25 apr 2007
    1.760
    195
    63
    Ik heb potloden van Bruynzeel en van Stabilo Aquacolor. Ook heb ik Stabilo 88. Qua kleurboeken heb ik van alles. Goedkope van de action, maar ook duurdere boeken. Vintage Pattern is mijn favoriete boek.

Bijgevoegde bestanden:

Brinsa en praline vinden dit leuk.
  17. praline

praline Niet meer actief

Welke potloden heb je voor je onderste tekening gebruikt?

18. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Haha ik kleur net als jij! Flinke rij goedkope stiften en lekker kleuren. Alleen dan wel een boekje ipv kaarten :)

Chocolat vindt dit leuk.
  19. dotje1986

dotje1986 Fanatiek lid

25 apr 2007
    1.760
    195
    63
    Bruynzeel MXZ

20. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Heerlijk kleuren! Ik gebruik de stabilo stiften uit zo’n rol.

Deel Deze Pagina