Ik heb een bank te koop staan op Marktplaats, nu heb ik al twee keer gehad dat iemand aangaf het te willen en dat ze het wilden op laten halen door FedEx. Dat is op zich niet vreemd, er zijn meer van dat soort bedrijven. Maar ze zeggen dan dat het geld voor de bank in een envelop meegeven aan de koerier, die geeft het mij en neemt hij de bank mee. Dat is toch vreemd? Ze zullen die koeriers toch niet met enveloppen gevuld met geldbedragen laten rijden? Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Ik kan de werkwijze ook niet goed terugvinden op de website. Voor nu ga ik hiermee dus ook niet akkoord, maar misschien is het wel normaal ofzo...
Ik word er ook gek van, van zulk soort mailtjes en dan met name via Facebook marktplace. Ze willen zelfs meer betalen voor een item en reageren enkel op de duurdere spullen die te koop staan. Even googelen en je komt er meteen achter dat het een grote oplichting truc is. Niet mee akkoord gaan dus!
Ja ik kon dus niets vinden, maar zo een vreemd verhaal. Nou, bij deze blok ik iedereen die hiermee komt.
Dit is oplichting. Bekende truc. Hoe het allemaal werkt, geen idee, maar ze maken je geld en of spullen afhandig. Absoluut niet op ingaan.
Ik krijg ook net zo'n voorstel, gaat om iets wat 40 euro kost. Wil koerier langssturen die geld meebrengt en item ophaalt. Ik snap het niet, wat is de truuk hierachter?
Zo dus... Voorheen hadden ze truc en noemde ze DHL. Nadat DHL in het nieuws had gebrqcht dat dit altijd oplichting is, zijn ze dus de naam Fedex gaan gebruiken. Jij stort duz het extra bedrag op dat "account".en vervolgens zie je niemand meer en ben je je geld kwijt.
Ik kan me echt niet voorstellen dat je even 100€ gaat overmaken, wie doet dat nu? Blijkbaar genoeg mensen, anders zou de truc niet (blijven) bestaan, maar ik vind het toch bijzonder. Ik heb er in ieder geval maar niet meer op gereageerd
Wat bizar inderdaad. Ik vroeg me al af wat de oplichtingspraktijken nu precies waren. Toch sneu dat bij veel mensen er geen alarmbellen gaan rinkelen