doorkomen van tandjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door carretje25, 2 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carretje25

    carretje25 Actief lid

    16 apr 2006
    161
    0
    0
    Hoi Allemaal...

    Even een vraagje, hoe merkte jullie dat je kindje tandjes kreeg? Wat waren de klachten? Ons zoontje is 7 maanden en slaapt sinds 2 dagen erg slecht, word huilend wakker terwijl hij normaal zonder probleem dooslaapt. Heeft ook rode wangen, bijt veel en is wat verkouden, kan dit met tandjes te maken hebben? Overdag merk ik niet veel aan hem het is meer sávonds en s'nachts.
    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, groetjes Caro
     
  2. carretje25

    carretje25 Actief lid

    16 apr 2006
    161
    0
    0
    Nog niemand met ervaring?
     
  3. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Ik heb nog geen ervaring, maar mijn dochtertje is 6 maanden en heeft dezelfde probleempjes. Daarbij laat ze ook veel windjes en poept ook veel.
    Ik zelf denk dat dit door de tandjes komt. ik zie onder al wel wat gebeuren hoor!
     
  4. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Ik heb nog geen ervaring, maar mijn dochtertje is 6 maanden en heeft dezelfde probleempjes. Daarbij laat ze ook veel windjes en poept ook veel.
    Ik zelf denk dat dit door de tandjes komt. ik zie onder al wel wat gebeuren hoor!
     
  5. danili

    danili Bekend lid

    22 mei 2006
    808
    0
    0
    tja, ons zoontje krijgt als het goed is nu ook zijn eerste tandje door...zat er al een hele tijd op te wachtten, vooral ook omdat hij al enkele maanden flink kwijlt en veel kauwt op speelgoed etc.
    Maar nu lijkt er iets te komen wat op een wit puntje lijkt.
    Ik moet zeggen, hij is wel wat pieperig de laatste 2 weken, maar geen rode plekken bj het puntje, en niet huilerig, ook geen rode wangen, hangerig o.i.d..
    Geen koorts, geen extreem vieze, zure luiers. Eigenlijk merk ik weinig verschil. (gelukkig voor hem)

    Je kunt af ent oe even in zijn mondje kijken of je iets ziet, bij ons mannetje kun je het amepr zie, aangezien hij teeds zijn tong ertegen aan houdt, stiekemerd...

    tip1: bijtringen kopen, met speciale vloeistof erin die je in de vriezer kunt leggen, hij kan er op kauwen zodat de pijn verzacht. (merk Nuby )

    tip 2: Chamodent bij de apotheek of drogist halen.

    Succes...kan natuurlijk ook gewoon een virusje zijn. Was vandaag op verjaardag, en van de 5 kinderen waren er 4 verkouden, en 1 was er ziek en hangerig! Dus blijkbaar heerster weer s iets, wie weet heeft jouw kindje dat ook te pakken...
     
  6. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Er ging even wat verkeerd....vandaar 2 keer!
     
  7. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    het klinkt idd als tandjes
     
  8. carretje25

    carretje25 Actief lid

    16 apr 2006
    161
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Wat ik zo raar vind is dat ons zoontje midden in de nacht huilend wakker word, dat vind ik zo zielig en ik vraag me dus af of het dat kan zijn?Zie verder niks nog.
    Zijn er nog meer mensen met ervaring en misschien ook herkenning ziet in het gedrag van mijn zoontje?
     
  9. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Justin heeft dit ook. Maar hij slaapt s nachts dan wel gewoon verder na t huiltje.
     
  10. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    youame huild snachts ook wel eens dan droomt ze
    maar slaapt wel gelijk verder
     
  11. safian78

    safian78 Actief lid

    26 jan 2006
    428
    0
    0
    Hier 1 hele vieze volle poepluier en 3 dagen later een doorgekomen tandje. Verder geen last gehad voor zover ik heb gemerkt. Vandaag weer zo'n luier, dus het 2e tandje zal nu ook wel over 3 dagen komen.....
     
  12. jantina

    jantina Fanatiek lid

    13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    wat bedoel je dan met een vieze poepluier?
    is het anders dan ofzo....

    poep is toch altijd wel vies...
     
  13. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Nou hier knalt de poep er echt uit hoor.
    Ze laat veel windjes en ineens komt er een harde "knal" en dat is dan de poep. Je ziet haar bezig zijn. Het stinkt wel, maar vies...nee zo kijk ik er niet naar hoor!
     
  14. Lente

    Lente Bekend lid

    12 jun 2007
    615
    0
    0
    hier ook ineens jengelige nachten en tot 2x toe huilen in een nacht en daar waren ze ineens... 2 tandjes onder.
    Overdag ook weinig last, met name 's nachts.
    Je hebt druppeltjes van VSM die je kunt geven mocht hij er last van blijven houden.
    Sterkte!
     
  15. Calimero

    Calimero Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    mijn dochtertje heeft dit precies zo gehad
    drie nachten achter elkaar de vierde dag voelde i khet streepje van haar eerste tandje...
     
  16. Jodi

    Jodi Fanatiek lid

    17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Klinkt echt als tandjes.
    Zo zielig als je er niets aan kan doen he.
    Ik gebruik wel druppels van VSM en dentinox voor op der kaakje.
     

Deel Deze Pagina