n.a.v het topic : ja ik dump mijn kinderen, nu dit topic. want de een vind het echt niet kunnen wat de andere mama doet. want we komen hier allemaal perfect over maar ik kan van mezelf zeggen dat ik niet altijd zo perfect ben. ja ik ben super happy met mijn gezin maar: -soms ben ik bekaf en kan ik lekker een uurtje op de bank liggen en de kinderen mogen dan lekker spelen en rotzooi maken in de woonkamer (kan mama even bijkomen) - ik ben zo een moeder die ook wel eens zonder de kinderen iets wilt gaan doen hetzij met of zonder partner. - ik ben de mama die niet bij elke val of stoot van haar kind gelijk zowat de ambulance wilt bellen. nee ik kijk, en zeg dan achhh valt wel mee kom op we gaan verder. - wij hebben soms pyamadag!!!!! -ja mijn kinderen hebben weleens op de crèche gezeten terwijl wij die dag vrij waren. big deal! ik betaal ervoor en weet je wat, wij gingen dan even iets leuks doen, winkelen ofzo (nu ga ik het over me heen krijgen hoor) - oja en ik ben ook de mama die gestopt is met bv geven omdat ik het spuugzat was.
Wat ben jij een slechte moeder zeg, ik maak gelijk een melding bij het amk!!! Grapje natuurlijk, ik ben het met je eens; niemand is een perfecte ouder, en ik vind dat je als ouder ook wel eens wat leuks mag gaan doen voor jezelf, dat doe ik ook wel eens hoor Ik denk iedereen wel, hihi! Pyjamadag heb ik ook wel eens, vooral als het regent/vies weer is, dan blijven we lekker binnen in onze 'chill pakjes', haha
- Ik heb niet eens geprobeerd borstvoeding geprobeerd te geven - Ik neem wel eens een middag vrij en ga dan naar de kapper terwijl mijn zoontje bij de gastouder is - Ik vind het heerlijk af en toe een weekendje zonder hem te zijn, hij gaat dan naar mijn moeder en ik ga lekker uit met vriendinnen enzo, ik mis hem dan niet en voel me ook niet schuldig $)
Hier precies t zelfde!.. Ik ben ook al zo'n slechte moeder Er komen zometeen zeker weten weer moeders die ons aso vinden en zelf alles perfect doen!... Kan niet wachten
- ik ben zo een moeder die ook wel eens zonder de kinderen iets wilt gaan doen hetzij met of zonder partner. Ik ook ! - ik ben de mama die niet bij elke val of stoot van haar kind gelijk zowat de ambulance wilt bellen. nee ik kijk, en zeg dan achhh valt wel mee kom op we gaan verder. Ik ben erger ik zeg; niet zo zeuren kom op niets aan te doen hoor gaat wel weer over - wij hebben soms pyamadag!!!!! Heerlijk !!!! -ja mijn kinderen hebben weleens op de crèche gezeten terwijl wij die dag vrij waren. big deal! ik betaal ervoor en weet je wat, wij gingen dan even iets leuks doen, winkelen ofzo (nu ga ik het over me heen krijgen hoor) Zou ik ook wel willen maar eerlijk? Ik durf L niet naar de opvang te doen, ik ben ondanks mijn grote waffel doodsbang dat er wat gebeurt dat hij niet wordt getroost of dat hij een te groot stukje brood krijgt en stikt, en daarbij komt nog dat ik vind dat er teveel buitenlanders op de opvang zitten. Nee ik ben geen racist maar ik wil niet dat de buitenlanders overheersen en mijn L de enige blanke is! - oja en ik ben ook de mama die gestopt is met bv geven omdat ik het spuugzat was. Geen ervaring mee ik moet er niet aan denken bij mij zou het voelen als incest sorry alle respect voor de bv mama's hoor !! Oh en de stiefkinderen "sturen" wij 's ochtends vroeg wel eens naar beneden ze mogen wat drinken pakken en tv kijken zodat wij nog even een uurtje kunnen blijven liggen, slecht he !!
Wij zijn er al bij een stuk of 7 geweest en echt alleen maar buitenlandse kindjes. Op 1 zaten wel 2 nederlandse kindjes maar net niet op de dagen die L zou gaan. Sorry is echt niet racistisch bedoelt maar ik zie het graag verdeelt.
Wij wachten nog op ons kleine mannetje, maar ik denk dat de beste ouders zichzelf niet vergeten, leuke dingen doen samen zonder kinderen en zo veel gelukkiger zijn als ze weer thuis met de kids zijn!! Oh en pyjamadag was altijd m'n favoriete dag als kind!! En over de vele buitenlanders op KDV ben ik het helemaal mee eens! Ik heb een periode clinicus gegeven op een KDV waar de begeleidster niet eens goed Nederlands kon! Wij hebben bewust een nieuwe woning gekozen in een wijk waar minder buitenlanders wonen.. Ook totaal niet racistisch bedoeld maar heb er zo toch een beter gevoel bij..
Hier juist andersom, ik zou echt niet willen dat mijn kinderen met overwegend NL'se kindjes op een opvang of psz zouden zitten. Ook niet in zo'n wijk willen wonen. Euhm, ik ben weleens jaloers op stellen die een opa of oma of wie dan ook hebben om op te passen.. zou ik weleens willen!
Nou, wij zijn wel een perfecte papa en mama. Ons huis is geregeld een puinzooi, pyjamadag het liefste elke dag, lekker kleideren met het zelf leren eten vind ik alleen maar leuk. Werken wordt ik gelukkig van. We spelen liever een half uurtje dan dat we gaan schoonmaken. Maar mijn dochter is bijna altijd vrolijk en dat zie ik als gelukkig. Dat laatste vind ik het belangrijkste en daarom vind ik ons en alle ouders die er zo over denken perfect en geweldig.
Pyjama dag, check, doe ik zelf regelmatig. Hoef ik niet naar de winkel, dan zitten Beer en ik soms heerlijk de hele dag in onze slaapkleren. En bv, die heb ik helemaal niet gegeven, boeeeeeeeee! En ik zal ook niet flauw zijn met vallen en stoten,je hoeft niet overal om te huilen. Geen bloed, dan is t goed! Gewoon niet te flauw zijn met m, hij moet geen doetje worden. (nu niet allemaal denken dat ik m'n kind niet zal troosten als er iets is.) Iedereen zijn manier toch? Zolang je je kind niet in gevaar breng, doe je t op je eigen manier goed,en iedereen is verschillend, dus er is geen goed of fout!
Ik ben zelf nog geen mama dus weet nog niet precies hoe het zal gaan. kan nu wel hard roepen dat zou ik nooit doen en dat juist wel, maar je weet nooit hoe het gaat lopen. maar wat ik hier lees heeft toch niks met niet perfect te maken? ik vind het meer dan normaal... zijn er echt ouders die zichzelf helemaal vergeten en nooit meer iets leuks met z'n 2tjes gaan doen? kan ik me niet voorstellen je word dan toch gek? je bent toch niet alleen mama of papa maar ook gewoon jezelf en partner? ik denk toch dat wij ons kindje wel es naar een oppas doen om gezellig samen wat tijd te hebben, uiteten, stappen of wat dan ook. kan me ook niet voorstellen dat er mensen zijn die altijd alles opgeruimd, schoon en steriel hebben en de kinderen in het gereel, niet langer dan een kwartier voor de tv enz. en zelf nooit es geen zin hebben en alleen op de bank willen hangen? (hoe doen ze dat als ze hier op zp rondhangen dan?) zo ben ik niet zonders kids en zal met kids ook de boel de boel laten als ik geen zin heb. (dat betekend niet dat het meteen vies en goor is) borstvoeding ga ik niet een aan beginnen, met de fles worden ze ook groot en kan mijn vriend vanaf dag 1 ook lekker voeden. verder wil ik absoluut geen kind in een glazen kastje, heb al met vriendinnen afgesproken dat we elkaar waarschuwen als we te panisch gaan doen. Dus ik vind jullie normale goede ouders, waar geluk van kind, maar zeker ook van ouder als individu op nummer 1 staat! RESPECT! hoop dat ik ook zo word!
Ja hier dit ook allemaal. Zal ik een geheim verklappen.... VOlgende week nog 2 dagen werken en dan heb ik verlof. Je dacht toch niet dat ik onze dochter mijn hele verlof tot 14 aug thuis ging houden terwijl ik kinderopvang betaal en zij het daar geweldig vind.
Dus jij wilt zeggen dat alle buitenlandse kindjes gebrekkig nederlands spreken? Zelfs als je niet weer waar ze geboren zijn en hoe ze opgevoed worden? Ik weet dat je het niet racistisch bedoeld, maar niet alle buitenlanders en buitenlandse kindjes zijn hetzelfde.