Nieuwe laptop in termijnen betalen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Assi, 11 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lalleman

lalleman Actief lid

9 jan 2008
    190
    0
    0
    software administrator/software technician
    almelo
    van mij krijgt ze geen kritiek hoor, iemand doen wat hij/zij wil,het enige dat ik zeg is dat haar oude pc fixen duurder aangegeven wordt als normaal is.
    :(

2. lalleman

lalleman Actief lid

9 jan 2008
    190
    0
    0
    software administrator/software technician
    almelo
    tenzij het een apple is ;)[/quote]

no offence ;)
    hahahaha aplle ja :d ik kan er maar niet mee werken, heb ooit een applemuis in mijn handen gehad met 1 knop , uhmmm en toen :D

3. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

28 okt 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    Ik heb 2 jaar geleden mijn laptop bij Dell gekocht. Zelf samengesteld en in termijnen betaald. Dit is zeer goed bevallen, geen problemen of niets mee gehad.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Wij hebben een hele goede PC gekocht voor 1100 euro. Maar dan hebben we echt een hele goede ( ja veel geld, maar zelfs met losse onderdelen krijg je niet zo'n goede) We hadden gespaard.

Als je het geld niet direct hebt kun je misschien van familie lenen en hun binnen een gestelde termijn terug betalen.

Ik zou niet bij een bank gaan lenen of op afbetaling.

5. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

28 okt 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    Dat ligt er helemaal aan wat je er in wil hebben. Hoe beter hoe duurder ;).
    Voor kwaliteit betaal je eenmaal

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nou TS vraagt of iemand ervaring heeft met iets kopen op afbetaling. Ze vraagt dus om een mening, sommige zullen er goede ervaringen mee hebben en andere niet. Ik geef mijn mening erover, omdat mijn ervaring is dat op afbetaling iets kopen uiteindelijk altijd meer kost dan alleen het bedrag voor de (in dit geval) laptop. Zonde, lijkt mij. Bovendien snap ik niet hoe het kan dat mensen niet kunnen sparen, maar wel een lening kunnen aflossen :( . Maar goed da's weer een hele andere discussie.

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    bij maxwell kun je zonder rente een laptop op afbetaling kopen misschien een optie

8. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel

Hahaha... zo NIET waar...
    Maargoed, laten we deze discussie maar laten varen, want het goedbedoelde advies van Lalleman wordt nu gebruikt als spelletje 'Mijn PC is lekker duurder dan die van jou' of 'Wie heeft er het meest verstand van PC's' :rolleyes:
    TS wordt met het advies uit de winkel gewoon een poot uitgedraaid en dat wilde Lalleman even duidelijk maken.

Nu weer ontopic please... :rolleyes:

9. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik zou inderdaad eens kijken naar een telefoonabbonement met gratis laptop.
    Ik heb op deze manier een mooie LCD tv staan.
    Ik betaal 2 jaar lang 22 euro per maand, voor een 42,50 abbonement en heb een LCD erbij ter waarde an 499 euro.
    :D

10. Lepeltje

Lepeltje Niet meer actief

Ik zou wel een beetje oppassen met een telefoonabonnement in combinatie met een laptop hoor. Ik werk toevallig voor een site die alle leuke acties wat betreft mobiele telefonie aanbied van alle providers, en dus ook een abonnement in combinatie met een cadeau. Maar ik krijg vaak van mensen te horen dat ze absoluut niet tevreden zijn over de laptop, en meestal dat ie erg langzaam is. Aan de ene kant ook wel logisch want ja, je krijgt een laptop cadeau bij het telefoonabonnement. Je betaalt er wel iets voor dmv. het abonnement maar toch heb je aardig wat winst, dan kan je er niet van uitgaan dat het een super laptop is! Dus als je dit wil doen wel even goed kijken naar wat voor laptop ze aanbieden het zou zonde zijn als je opeeens met troep opgescheept zit. :)

11. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik heb ook een laptop bij mn nieuwe telefoon abbo gekregen.
    Prima laptop, maar ik wil er een beetje teveel mee, dus ik moet het geheugen even uitbreiden.
    Ik begrijp je helemaal hoor, als je eenmaal een laptop hebt wil je niet meer zonder!
    Ik zou persoonlijk zoiets niet op afbetaling doen, dat zou ik alleen doen met dingen die echt nodig zijn, zoals een wasmachine.
    Maar dat je wel heel graag een nieuwe wilt snap ik ;)

12. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik zie dat je in sint pancras woont, ik zou even bakkerdijk in alkmaar in de gaten gaan houden..
    Daar hebben ze vaak knappe laptops bij een telefoon abbonoment..

13. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.424
    448
    83
    Limburg
    Misschien kun je ook een beetje zoeken naar aanbiedingen want er staat ook wel eens laptops voor rond de 400 euro te koop in de reclame. Alleen weet ik niet of dat die aan de eisen voldoen, als het alleen puur voor internet is hoeft het natuurlijk minder eisen te hebben als dat je er ook nog games ed op wilt doen.

14. babs81

babs81 Niet meer actief

Ik heb dat ook gedaan
    Nu ruim een jaar geleden

1: laptop heeft hetzelfde als jou
    2: geen garantie meer

en betaal nog steeds af!!
    Dus doe het niet!! Zonde als je net zoals mij komt te zitten!!!

15. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
  16. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hey meiden, thanks voor de vele reacties.

Nou, ik moet zeggen dat ik wel spaar, maar dat is opgegaan aan de baby.. ook omdat ik werkloos ben geraakt heb ik snel spullen voor de kleine gehaald.
    Dus was wel errugggg balen dat mijn laptop het ineens begaf eergisteren! Ik kan ook echt niet meer zonder dat ding, ideaal gewoon!

Maar ik hou er zelf ook totaal van dingen op afbetaling te kopen!! Mijn vriend stelde het voor....hij is vrij makkelijk in dat soort dingen, ook met leningen. Heeft zelf wel een schuld lopen van heel vroeger (voor wij met mij was) die hij nog steeds aflost... Dat is wel weer 350 euro per maand :S

Ik ben daar zelf helemaal niet van...heb ook nooit iets gekocht op afbetaling... Van wasmachine tot mijn bed..alles altijd 1x betaald.

Heb dus besloten om ook die laptop NIET te kopen.. Niet op afbetaling en ook niet i.c.m. een tel.abonnement (heb al een abonnement dus zou wel absurd zijn bij nader inzien).
    Is niks voor mij en ik zou me er toch echt niet lekker bij voelen.

Geluk bij een ongeluk...
    Het neefje van mijn vriend zit in de computerwereld en hij heeft gister mijn laptop meegenomen om te repareren. Ik hoef alleen maar die harddisk van rond de 60 euro te betalen.

Nu snap ik weer waarom ik nooit naar de welgemeende adviezen van mijn lief luister... :p Die zei doodserieus: Gooi hem weg en koop er een op afbetaling.

17. babs81

babs81 Niet meer actief

gewelig zeg, fijn zown iemand he

nee mannen..hihi alhoewel mijn lief heel anders is

nou lekker laptoppen straks weer voor 60euries

18. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ja, echt fijn om zo iemand in de buurt te hebben. Hij vond het zelf ook onzin om naar een reperateur te stappen, veel te duur zei hij. Klopt ook, ik was anders op zijn minst 150 euro kwijt geweest.

Ja mannen... Ach die van mij heeft op financiele vlak nog veel te leren. Hij heeft echt een GAT in zijn hand, kan ook niet sparen. Gelukkig leert hij wel beetje bij beetje wat gieriger met zijn geld om te gaan want anders zou ik het niet aankunnen, hoor! Ben zelf helemaal niet zo ;)

19. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nou wat super dat je zo'n handige donder (die neef dus) in de familie hebt. Ik denk dat je zo een goede beslissing hebt gemaakt. Alvast veel plezier met je nieuw-gerepareerde laptop

20. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    wij hebben de tv op afbetaling gekocht....nou ja niet echt afbetaling maar uitstel van betaling. Gewoon bij de Media Markt....kost niks, je betaald geen rente en betaald hem in 10mnd terug maar eerder aflossen kan ook.... het enige nadeel is dat je daarna nog altijd post ontvangt van geldleners....maar ja die gooi ik meteen weg.
    Ik vind het super, maar zou het nooit tegen rente doen...

Deel Deze Pagina