Nieuwe laptop in termijnen betalen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Assi, 11 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Let wel op met die acties van bijvoorbeeld MediaMarkt, met dat betalen in 10 termijnen zonder rente. Het is namelijk gewoon een lening (doorlopend krediet), vaak met een veel hogere limiet dan het bedrag dat je nodig hebt, en die wordt geregistreerd bij BKR. Op het moment dat je klaar bent met afbetalen, moet je er ZELF voor zorgen dat het krediet wordt opgeheven en afgemeld. Anders kun je voor rare verrassingen komen te staan als je een hypotheek wilt aanvragen bijvoorbeeld. :)

Tipje van een ervaringsdeskundige, helaas... Lesje geleerd, doe ik nooooooit meer! Ik spaar voortaan wel gewoon.

2. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Nou, ik zit weer lekker op mijn oude laptop!

Het neefje van mijn vriend heeft de harddisk eruit gehaald en er iets mee gedaan..en nu doet de laptop het weer uitstekend.
    Tevens was volgens hem mijn Windows sterk verouderd en deze heeft hij dus opnieuw geinstalleerd. Hij is nu veel moderner.
    En ook mijn geheugen is aangepast, blijkt dat mijn HP laptop heel weinig geheugen heeft en ook nog eens van een C-merk.
    En volgens hem is het essentieel dat een laptop gekoeld blijft want die van mij werd veel te heet, dat is ook heel slecht. Heb nu dus een laptop koeler.

Ik heb dus niks hoeven vervangen. Dit ga ik echter op korte termijn wel doen... 1 GB geheugen erin plaatsen en een nieuwe harddisk. Zie het nu toch als een stukje onderhoud.

Ben hem echt dankbaar!! ;)

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Soms gaat er iets stuk en heb je nog niet de kans gekregen om daar voor te sparen. Wij hadden dat met ons bed...Bed stortte in elkaar, maar wij hadden nog niet genoeg gespaard voor een nieuwe..Tja, je moet toch slapen hè. Dus hebben wij ons bed gekocht via een regeling van PrimeLine. Nu kopen, over een jaar betalen. Wij hoefden geen administratie kosten te betalen, alleen de kosten van ons bed. Wel zorgen dat je op tijd betaald...Doe je dat niet, dan gaat deze regeling over in een errug duur krediet, waar je een godsvermogen aan rente betaald. Zo hadden wij de kans om toch het geld voor het bed bij elkaar te sparen..Uiteraard hebben we netjes op tijd betaald. Wij blij, zij minder blij, want ze hopen natuurlijk dat je te laat betaald, zodat ze die rente lekker kunnen innen 8)

Deel Deze Pagina