Zoveel spullen, wat ermee doen? Goed doel?

Discussie in 'De lounge' gestart door meintje, 22 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Al geruime tijd geleden hebben we ons huis grondig opgeruimd, spullen die niet meer bruikbaar waren of kapot zijn naar de stort gegaan. En een deel is voor corona nog naar de kringloop gegaan.
    Nu heb ik alleen nog heel veel spullen staan die echt nog heel goed zijn of ongebruikt. Hiermee wilden we eigenlijk op de rommelmarkt gaan staan, maar dat blijkt voorlopig zeker nog een hele tijd niet te kunnen. Ik ben die stapel dozen wel zat aan het worden. Is er een goed doel ofzo wat zoiets zou kunnen gebruiken? Kringloop wil niks meer, die puilen uit. Of toch nog tijdje bewaren?
    Wat doen jullie met je spullen?

2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hier worden wel eens online garagesale gehouden. Heb er nog niet aan meegedaan maar wellicht is dat een optie.
    Of lokale verkoop of weggeef pagina?

3. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Bel eens een leger des heils in de regio waar je woont. Die willen ook wel spulletjes aannemen!

4. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Hier probeer ik de verkoophoek en weggeefhoek op fb altijd eerst nog.

5. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.179
    4.490
    113
    Marktplaats
    Locale marktplaats faceboek groepen
    Of andere facebook groepen voor specifieke doelgroep van het item.
    Via vrienden/kennissen, laten weten dat je nog het een of ander hebt of ze misschien iemand weten die dat kan gebruiken
    Of de ouderwetse papiertjes in de supermarkt

6. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.961
    1.298
    113
    Op Facebook op de weggeefhoek of de verkoophoek plaats ik veel.

7. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.698
    4.306
    113
    noord holland
    Ik zat vorig jaar, begin april met precies hetzelfde. Heel veel leuke spulletjes waar ik prima een rommelmarktkraam mee zou kunnen inrichten....maar ik heb een hekel aan zelf op rommelmarkten staan :|. Nog in mijn vriendenkring aan mensen gratis aangeboden die normaal best wel eens op een rommelmarkt staan, maar zij zagen zit de eerste tijd niet gebeuren en konden de spullen ook niet opslaan.
    Kringloop kon bij mij nog wel maar dan had ik het zelf moeten brengen en het was erg veel.
    Ik heb toen een advertentie op marktplaats gezet tegen een kleine vergoeding mocht t opgehaald worden (met gratis afhalen heb ik ook niet altijd de beste ervaringen gehad :rolleyes:).
    Er bood iemand 20 euro dus die mocht t komen halen. Het bleek een poolse mevrouw te zijn die verbaasd was dat t zoveel was voor zo weinig. Samen met mijn man heeft ze alles ingeladen in haar auto, daarna haalde ze nog 10 euro extra uit haar portemonnee erbij. Ik kon op mijn kop staan dat ik echt niet wilde, ze stond er op :roflmao:. Het waren veel te veel mooie spullen.
    Dezelfde middag kreeg ik nog een berichtje van haar dat ze inmiddels ook gezien had wat erin alle dozen zat en ze was zo ontzettend dankbaar, dat wilde nogmaals zeggen. Ze was direct die middag van alles gaan uitdelen in haar omgeving aan speelgoed, puzzels en boekjes voor kinderen :).
    Ik heb er zo'n fijn gevoel aan over gehouden dat ik er echt iemand blij mee kon maken. Dat deed me meer dan zelf 200 euro binnenhalen op een rommelmarkt wat ik vreselijk vind :roflmao:.
    Ik zou dus wellicht een oproepje op fb o.i.d. plaatsen waar je vraagt om reacties van mensen die je er oprecht blij mee kan maken.
    Er zijn ook wel eens mensen die tweedehands verkopen voor een goed doel, daar kom je dan soms ook achter wie dat eventueel zijn.

Philou, Koekie1, Huismuisie en 8 anderen vinden dit leuk.
  8. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.031
    2.392
    113
    Ik verkoop t in delen via fb of mp. Het een loopt beter dan het ander. We hebben een spaarpot. Een kip. En als de kip honger heeft dan zet ik weer wat te koop. Tok tok. Werkt heel motiveren ;)

Huismuisie vindt dit leuk.
  9. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Hier in de buurt stallen mensen wel eens alles uit in hun voortuin en dan gratis afhalen of voor kleine prijsjes. Die advertenties zie ik dan op fb voorbij komen.
    Leuk voor een zonnige weekenddag, of Koningsdag bijvoorbeeld.

10. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    248
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Ik heb begin dit jaar een grote schoonmaak gehad op mijn zolder en de kinderkamer en heb of veel weggegooid naar de stort of in dozen verpakt staan voor de verkoop.

Ik begon op marktplaats met 150 advertenties (ja ik heb echt veel :rolleyes:) en sta nu momenteel op 71 advertenties. Ene keer dat ik ze erop zet veel reacties, andere keer juist weer niet. Ligt eraan of er op dat moment vraag naar is...

Verder zet ik het ook op de lokale facebook groepen.

Als er een mogelijkheid was om op een rommelmarkt te staan, doe ik het wel.. Maar die is er nu niet... Denk ook wel dat ik daar niet verkoop, omdat daar de prijzen echt laag zijn, ik verkoop voornamelijk Playmobil en ToetToet (bijna alles in nieuwstaat en 100% compleet) en die vertegenwoordigen toch nog wel een waarde...

Dus als iemand Playmobil of Toet Toet zoekt ;) ;) ;)

owly vindt dit leuk.
  11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik ben er nu ook mee bezig. Hier neemt de Kringloop wel dingen aan, dus daar gaat het een en ander naartoe. Sommige dingen zet op op marktplaats, sommige op ‘gratis ophalen’ op fb in zo’n groep van bv onze wijk of stad.

12. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Toettoet staat MP en FB vol mee. Volgens mij koopt iedereen t enthousiast, vervolgens... oh we kunnen het nergens opbergen en m'n kinderen spelen er niet mee.
    Weg ermee.
    Het staat hier zelfs op weggeefsites.

13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.966
    15.008
    113
    Oude kleding kan bij ons ingezameld worden op school, dan krijgen ze er wat geld voor wat ze kunnen gebruiken voor schoolactiviteitjes.

Hele tassen met speelbroeken naar een buurvrouw verderop gedaan en wat zomer jurkjes. Dochter is er te groot voor, gup was er nog niet en zij is gescheiden. Krijgt wel een setje kleding mee enzo maar altijd handig om reserve te hebben. Dus die kan voorlopig vooruit.

Boeken kan je via boekhandeltjes verkopen (kan je zelf een shop beginnen) of doneren aan zo'n wijk bibliotheekje.
    Kinderboeken naar school, wij hadden altijd wel plek als t boeken waren.

Woon spulletjes etc. marktplaats al of niet in bundel voor een vaste prijs. Wordt met kleding ook gedaan vind t super handig.

Doos of zak met zomerkleding 122/128 en rose, kom maar door!

14. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.201
    1.056
    113
    Vrouw
    Wat grappig, mijn kinderen hebben er zo veel mee gespeeld. Geweldig vonden ze t. Nu staat t bij mijn schoonouders voor ons neefje en als mijn kinderen er dan zijn spelen ze er zo weer de hele dag mee :p

Wij zetten echt goede spullen op Mp, of fb. De rest naar de kringloop. Hier op de stort staat een container waar je kringloop spullen in kunt doen.

15. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.808
    4.585
    113
    Deed ik eerst ook heel vaak... Maar hier heb je zo'n kerel die in een fiets met een fietskar eraan, de godganse dag rondfietst om dit soort zaken op te halen en dit zelf weer verder te verkopen. En hij pakt dan niet 1 ding of een paar... Nee, hij neemt werkelijk ALLES mee!

Toen we net verhuisd waren heb ik veel hier in de voortuin gezet, gratis mee te nemen. Er komen hier veel Poolse arbeiders langslopen, we wonen op de weg richting de supermarkt. Dacht; dat vind ik nou mooi om hun te kunnen helpen of hun kindjes wat te kunnen geven. En ja hoor, daar kwam meneer met de fietskar aan en ALLES was weg... :(

16. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.806
    4.191
    113
    Hier ook. Ik geef het liever weg dan dat ik het weg gooi

17. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.808
    4.585
    113
    Ik heb heel veel weggegeven aan een Syrisch gezin dat hier net was komen wonen... Echt waar, heb nog nooit zo'n dankbare mensen gezien. Kreeg hele maaltijden aangeboden in ruil ervoor.

En bij de verhuizing ook een hele ouder-slaapkamer incl grote kast gratis weggegeven, alleen zelf af komen breken en inladen... Waren ze boos dat ze de blokken om de bedbodems extra vast te zetten, er niet bijkregen (konden wij gewoon weer gebruiken voor ons nieuwe bed).

18. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.888
    18.682
    113
    Vrouw
    Weggeefhoek op fb...

19. Patatje1982

Patatje1982 Actief lid

31 dec 2014
    449
    229
    43
    Vrouw
    Ik zet de spullen op Marktplaats of ik breng de goede spullen naar de weggeefwinkel. Wordt gerund door vrijwilligers en vluchtelingen. Mooi concept wat gaat om integratie en participatie in de samenleving. Iedereen mag spullen brengen en/of iets meenemen. Allemaal gratis. Meestal kan ik de verleiding van een stapeltje kinderboeken niet weerstaan :rolleyes:.

20. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.373
    10.321
    113
    Ik zou spullen op marktplaats zetten. Dat gaat in ons vakantie potje of in de spaarpot van onze knul als het zijn speelgoed is. Zo kan hij weer wat nieuws kopen. (Motivatie om op te ruimen)

Boeken naar de mini bieb en de rest naar de kringloop.

Deel Deze Pagina