Is hier iemand die HBO criminologie heeft gestudeerd?

Discussie in 'De lounge' gestart door Annet73, 23 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annet73

Annet73 Actief lid

18 jan 2006
    294
    0
    16
    En mij ea. zou kunnen vertellen over deze studie.

2. Romy1234

Romy1234 Actief lid

16 sep 2017
    486
    339
    63
    Vrouw
    Ik heb geen HBO Criminologie gestudeerd maar wel WO Criminologie bachelor en Master aan de KU Leuven. Ik ben gewoon Nederlands en heb mijn stages ook in NL gelopen.

Ik weet niet of ik je kan helpen. Maar wat wil je weten?

3. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Heb je er werk in gevonden? :)

4. Romy1234

Romy1234 Actief lid

16 sep 2017
    486
    339
    63
    Vrouw
    Ik heb niet persee werk gevonden wat heel erg gelinkt wordt aan criminologie. Maar ik had tijdens mijn studie al dat ik merkte veel liever met mensen werkte dan echt een leidinggevende of beleidsfunctie. Ik vond het gedragswetenschappelijke dus interessanter dan t rechtengedeelte. Uiteindelijk ben ik gaan werken binnen de gehandicaptenzorg. Mensen met een verstandelijke beperking die complex gedrag vertonen. Regelmatig is dit gedrag grensoverschreidend en komen dan ook met justitie in aanraking. Ik gebruik heel veel van mijn studie in mijn werk maar had dit ook met een andere opleiding kunnen bereiken. Dus niet specifiek een baan binnen de criminilogie.

Vriendinnen en vrienden van mij (studiegenootjes) hebben wel een baan gevonden op niveau en die echt als criminoloog werken. Bijv. Bij reclassering, gemeente of politie. Ik heb ook via via een baan aangeboden gekregen als criminoloog. Maar heb t uiteindelijk niet gedaan omdat ik mijn werk dat ik nu doe echt leuker vind. Maar t had dus zeker gekund.

Ik hoor t wel als je meer wilt weten!

X

Deel Deze Pagina