Wat kan jouw baby van 7 maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jessy77, 13 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Jaslynn is nu 7 maanden geweest en loopt volgens mij prima 'op schema' maar echt vergelijkingsmateriaal heb ik nou ook weer niet. Soms doet ze dingen waarvan ik dan denk..volgens mij is ze daar best vroeg mee, maar zeker weten doe ik dat niet.
    Nou maakt het mij echt geen kak uit of ze dingen die ze misschien zou moeten kunnen nog niet kan of hoe vroeg of juist laat ze is in haar ontwikkeling, ben van mening dat elk baby anders is en dat ze prima in staat zijn om hun eigen tempo aan te geven. Ze stimuleren vind ik hartstikke goed maar laat ze vooral in de eerste plaats lekker baby zijn..althans, mijn mening.
    Toch zal ik niet ontkennen dat ik het ook wel heel leuk vind om te weten wat jullie baby's al kunnen, want laten we eerlijk zijn..elke moeder vind het leuk om over haar eigen kind op te scheppen? Ik iig wel :D
    Dus hier de dingen die Jaslynn kan;

kruipen.
    rollen van rug naar buik en andersom.
    zitten.
    zichzelf omhoog trekken en blijven staan.
    'mama' en 'papa' zeggen, niet bewust maar meer nazeggen, maar toch erg leuk voor ons :p
    mama en papa imiteren.
    roepen naar iedereen van wie ze op dat moment geen aandacht krijgt maar het wel wilt, of het nou de katten zijn of mama, papa, oma's, opa's of noem maar op.. wat ze dan laat horen is heel hard AH! en ze zal niet ophouden voordat je haar in de gaten hebt en aandacht geeft.
    meezingen, of iets wat daar op lijkt hihi.
    heen en weer wippen op muziek.
    spulletjes vastgrijpen met duim en wijsvinger.
    speelgoed expres weggooien omdat mama steeds laten bukken wel erg leuk is.
    speelgoed is niet leuk meer maar alles wat niet mag, zoals de afstandsbediening en de telefoon, des te meer.

Dit zijn dus wat dingetjes die mijn kleine meid kan en waar ik natuurlijk erg trost op ben 8)..en natuurlijk zijn er vast dingen die ze nog niet kan maar volgens 'experts' (lees CB of zo) wel zou moeten kunnen :rolleyes: ..heel simpel, het ene oor in en het andere gauw weer uit ;)

Dus meiden..opscheppen kan hier hoor :p

groetjes jessy

2. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    kruipen Hij sleept zich naar voren op z'n handjes
    rollen van rug naar buik en andersom ja hoor de hele kamer door
    zitten niet zelf gaan zitten maar wel als ik hem op de grond zet
    'mama' en 'papa' zeggen
    mama en papa imiteren.
    roepen naar iedereen van wie ze op dat moment geen aandacht krijgt maar het wel wilt
    meezingen, of iets wat daar op lijkt hihi.
    heen en weer wippen op muziek.
    spulletjes vastgrijpen met duim en wijsvinger
    speelgoed expres weggooien omdat mama steeds laten bukken wel erg leuk is.
    speelgoed is niet leuk meer maar alles wat niet mag, zoals de afstandsbediening en de telefoon, des te meer.
    Heel hard nee schudden
    slaan op alles en dan luisteren hoe het klinkt
    af en toe dag zwaaien
    sokken uittrekken zelf in de slaapzak
    samen met papa x-boxen :rolleyes: (mag af en toe mama)

blijft leuk he opscheppen ;)

3. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    En of dat leuk is! :D.. Moet wel bekennen dat voordat ik kinderen had en iemand over haar kind aan het opscheppen was, k zoiets had van..heb je haar weer :rolleyes: :oops: ..maar nu ik er zelf een heb merk ik dat ik soms echt mn best moet gaan doen om niet wéér over Jaslynn te gaan praten hihihi :p

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ze is inderdaad best vroeg met alles. Eva was ook zo vroeg met alles, echt heel leuk vind ik! Ging met 7 maanden vooruit tijgeren (vanaf 6 maanden ging ze alleen achteruit ;)) en ook staan en door de box/langs meubels lopen. En nu loopt ze al aan 1 handje mee en rent achter haar loopauto! Dus bereid je maar vast voor, het is echt superleuk!

Zitten kon ze met 6,5 maand, maar zelf gaan zitten nooit interesse in gehad omdat ze kon gaan staan. Met 8 maanden ofzo ging ze zelf zitten, vanuit staan ;). Nu kan ze het al wel een tijd ook vanuit kruipen.

5. vlademira

vlademira Niet meer actief

Quinten is nog wel een stuk jonger maar mag ik ook mee opscheppen?

6. vlademira

Quinten kan zitten
    hij kan staan als hij mijn vingers of de box vast houd'
    hij kan tijgeren door de kamer
    rollen van buik op rug en terug (terug gaat nog wat langzamer )
    hij wipt heen en weer als er muziek op staat en gaat dan heel harde geluidjes maken
    hij giegeld
    hij kan heel goed van een lepel eten (wil de fles eigenlijk niet meer hebben )
    hij probeert naar te brabbelen aaaaiiii lukt hem al een beetje
    volgens het cb is Quinten extreem snel overal in

7. polleke2210

polleke2210 Actief lid

3 jul 2008
    149
    0
    0
    Leeuwarden
    Okay, mijn dochter loopt dus zwaar achter, hahaha! Dik 7 maanden, en kan net goed rollen.. daar houdt het wel mee op. Staan, kruipen, tijgeren.. zit dr hier nog lang niet in! Ach, ik ben sowieso trots op mn meisje!

8. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    Hahaha wat een snelle jelle's allemaal.
    Mijn dochter rolt net om van rug naar buik en dat is het :)
    Wel papapapapapapa en mamamamamama en leuk kletsen en gillen.
    Zit nog niet, gaat wel wat steviger maar kukelt nog wel alle kanten op.
    Wel 6 tanden en de hele dag door lachen.

Leuk he dat trots zijn op je kindje

9. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Effe denken...

Ze rolt van buik naar rug, heel de kamer door als je wilt
    Ze 'zingt' en brabbelt heel de dag door
    Ze staat eventjes op haar voetjes als je haar vasthoud(of zij iets vasthoudt)
    Ze blijft goed rechtzitten als ik haar neerzet, ze kan alleen zelf nog niet gaan zitten vanuit volledig platliggen.(wel als ze 'half' platligt :))
    Ze eet heel goed brood en eten met stukjes sinds kort, ben ik heel blij mee! :D
    Ze zwaait 'dada' (als ze zin heeft)
    Ze schudt ja en nee
    Ze zegt 'mamama' en 'papapa', 'da' , 'die' , 'tu', 'wa' en nog meer van die kleine dingetjes. :) Roepen en gillen vind ze ook errug leuk. :)

Er zal vast nog wel meer zijn, want ze lijkt elke dag iets nieuws te leren. :)
    Kruipen doet ze niet, maar ze zet zichzelf sinds kort wel op handen en knieën en probeert dan vooruit te komen dus lang zal het denk ik niet meer duren. :D

10. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Oh, en echt SCHATEREN van het lachen!En dat vind ik echt zo leuk dat ik meelach en tegelijk een krop in m'n keel krijg, vind het gewoon echt zooooo'n super geluidje! :D

11. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Dan ga ik ook maar even opscheppen 8) dochtertje is net 6 maand geworden.
    - rolt van rug naar buik en weer terug
    - kan even alleen blijven zitten
    - kan zich naar de hoogte optrekken
    - staat dolgraag recht (met beetje steun)
    - tijgert/kruipt naar achteren en licht draaiend
    - giechelt en schatert soms waardoor ze tranen in de ogen krijgt :)

12. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Nou wij vinden onze Tijn natuurlijk ook geweldig :D maar hij valt wel erg in het niet bij al die snelle jelles.

Hij is nu net 6 maanden en kan:
    - omrollen van rug naar buik (doet verwoede pogingen om ook weer terug te rollen maar dat lukt voot geen meter)
    - kan heel goed giebelen
    - valt gelijk om als je hem rechtop zet haha
    - eet steeds meer met smaak vooral als hij het zelf mag doen (rapley)
    - tijgeren oid doet ie nog laaaaaaaaaang niet ;)

13. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    en terecht dat je trost op der bent! :D ..maakt niet uit hoe of wat, je eigen kind blijft toch altijd de beste, de leukste, de mooiste en de liefste ;)

14. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    :confused: jeetje wat veel al! knap hoor! Hier nog een tandloos bekkie hihihi :p

15. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113

:D ja mooi is dat he! krijg er ook een heel warm gevoel van hoor, geweldig!

16. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113

wat een schatje! :D

17. amalia1

amalia1 Actief lid

17 jun 2007
    129
    0
    0
    Brabant
    @Jessy 77: Ik vind het zelf geen opscheppen, hoor! Het zijn gewoon feiten, toch!
    Trouwens ons meisje is ook een snelle, dezelfde dingen die jij opsomt kon ze ookal met 7 maanden.
    Momenteel gaat ze als een speer door het hele huis (ze loopt al! met 10 mnd + 1 week), :) waarschijnlijk zal het ook zo snel gaan bij je dochter.

18. vlademira

Quinten kan zitten
    hij kan staan als hij mijn vingers of de box vast houd'
    hij kan tijgeren door de kamer
    rollen van buik op rug en terug (terug gaat nog wat langzamer )
    hij wipt heen en weer als er muziek op staat en gaat dan heel harde geluidjes maken
    hij schateren
    hij kan heel goed van een lepel eten (wil de fles eigenlijk niet meer hebben )
    hij probeert naar te brabbelen aaaaiiii lukt hem al een beetje
    volgens het cb is Quinten extreem snel overal in
    maak me hier soms wel zorgen om
    vraag me af of zijn hersentjes het wel allemaal kunnen bij benen

19. amalia1

amalia1 Actief lid

17 jun 2007
    129
    0
    0
    Brabant
    @vlademira: waarom maak jij je zorgen? Geniet ervan. Blijkbaar kunnen zijn hersenen het wel aan, anders was hij er niet zo vroeg bij.
    Ik ben geen expert, maar volgensmij het enige wat je kunt doen is alleen maar stimuleren omdat kindjes die zo snel zijn, gauw toe zijn aan nieuwe uitdagingen. Dus je blijft ook lekker bezig ;), vooral als ie de hele kamer rondgaat net als bij onze kleine meid.

20. vlademira

ja is wel druk hij verveeld zich ook snel ookal kan hij als hij iets nieuws heeft er ook heel nauwkeurig naar keuken en hij gaat de hele kamer door ja

Deel Deze Pagina