Ik moet wat van mijn hart. Ik ben zwaar geirriteerd door mijn huisarts. Ik heb een probtrombine mutatie (bloedstollingsafwijking) waar men achter is gekomen nadat ik 3 miskramen heb gehad en ik de zgn. stolingsonderzoeken kreeg. Nadat ik werd gebeld dat alles ok was, werd ik zwanger en toen bleek dat het dus niet ok was en ik dus een Factor II Leiden heb. Sinds mijn bevalling gebruik ik geen anti conceptie. Vanmorgen naar de huisarts om het te hebben over anti conceptie. Ik wil geen koper spiraal, ik wil eigenlijk een (lichte) pil. Ik weet dat dit een contra indicatie is vanwege die afwijking. Maar goh, ik ben de enige niet met deze afwijking en aangezien het niet in mijn familie voorkomt (ik ben de enige voor zover we weten) en er niemand op jonge leeftijd trombose heeft gehad dacht ik dat biedt weer perspectief. Ook dat ik vanaf mijn 14de tot mijn 23ste de pil heb geslikt dacht ik (waarschijnlijk tegen beter weten in) dat de huisarts mij op de risico's zou wijzen, maar mij toch een lichte pil zou geven. (Hoe naief) Tot zover de inleiding! Ik mijn verhaal gedaan, ook dat ik iemand heb leren kennen. Gescheurde condoom tijdens vruchtbare dagen, morning after pil genomen etc. Maar dat dit voor mij heel onrustig werkt. Zegt de huisarts: Misschien moet je toch eens na denken over stellerisatie! En ze begon over soa's ed. Nou dat irriteerde mij ook wel, maar dat ze zegt dat ik dan maar moet nadenken over stellerisatie maakte mij echt boos! En ik merk dat ik dat gevoel niet loslaat. Ze gaat mij zo terug bellen, omdat ze toch weer ging overleggen (geen idee met wie). Ik ben gewoon ge-irriteerd daardoor. Ik ben 29, heb 1 kind en voor wat zegt ze zoiets 'doms' in mijn ogen! Zo ik ben het kwijt!
Jij vraagt om de pil als anticonceptie en de huisarts begint over dat je je moet steriliseren? dat is bruut en lef hebben van je HA
nouja rare opmerking zeg als jij uit eindelijk toch nog een kindje wilt doe je zoiets toch niet. ennuh rare opmerking ik zou gewoon straks melden als ze je bent dat je het toch onprettig vond die opmerking
Dit vind ik echt bizar om te lezen zeg... Daar mag je ook best wat van zeggen straks tijdens het telefoongesprek hoor! Wanneer je er met je huisarts niet uit komt kan je het beste een afspraak proberen te maken bij een gynaecoloog. Die weet toch ook weer meer van de verschillende soorten anticonceptie af dan de huisarts. Maar wat een bizar advies zeg. Ja joh, steriliseer jezelf als anticonceptie! Als je nu 70 was...
Ben ook behoorlijk pissed, maar mijn dochter was erbij en ik heb mij behoorlijk ingehouden! Maar ze gaat mij zo bellen en ik merk gewoon dat ik echt boos ben! Ik vind het absurt, wat denkt ze wel niet? Het is idd lef hebben van haar!
Mijn kaak ligt op de grond....hoe lomp zeg!!!! Die HA heeft besloten dat jij geen kinderen meer wilt?
Goede tip dat van de gynaecoloog, ga het zo wel aankaarten bij de huisarts als ze mij dit niet kan/mag/wil geven! En idd, echt een bizar advies!
Van mij kreeg ze de wind van voren als ze straks belde....tsjongejonge...zoiets zeg je toch niet als HA. Je vraagt de pil om een zwangerschap in de nabije toekomst te voorkomen, je vraagt toch geen sterilisatie en afscheid van de kinderwens?
Jeetje.. Ik had gevraagd of het niet tijd was geweest voor haar pensioen.. Sterilisatie ... Maf wijf.. Zit trouwens met hetzelfde probleem, de pil wordt hier ook afgeraden omdat ik factor v heb.. Ga dit met mijn gyn bespreken, niet met mijn huisarts, die weet niet zoveel van factor v af... Gyn weet meer alternatieven..
Ik vraag mij af of ze dat echt mogen voorstellen, ik denk dat je het zelf moet vragen. Hier in belgie was er een tijdje terug heibel omdat ze drugsverslaafde moeders die meerdere drugsbaby's krijgen dat ook alleen maar in bedekte termen mogen voorstellen. Trouwens, weinige gyn's doen dat bij jonge vrouwen tenzij er iets echt ergs is. En om van onveilige sex (waarop gepast gereageerd is) direct naar sterillisatie te gaan. Oke, je hebt dan geen zwnagerschap, maar aids en syfillis kan je dan nog wel krijgen. Dwaze opmerking, ik zou moest ze teug bellen kordaat zeggen dat je kwam voor een anticonceptiemiddel en niet voor zo'n advies
Het grappige is dat ze begin 30 is! Maar hoe deed jij dat voor je zwangerschappen dan met anti conceptie? Als mijn huisarts zo belt dan vraag ik haar wel voor een verwijzing naar de gynaecoloog!
Nou ja zeg, tuthola (jij niet, die huisarts).. Ik zou naar de gynaecoloog gaan. Die kan dan met jou bekijken wat de beste ac is gezien je 'afwijking'... Sterkte in ieder geval.. lompe boerin
Wat lomp!! Ik heb ook tweemaal mot ghad met de ha over ac. Eerste keer gaf ik bv en wilde ze mij de gewone pil voorschrijven. Tweefe keer wilde ze geen implanon voorschrijven want die zou ALTIJD onregelmatige bloedingen geven. In ruil daarvoor vond ze dat ik de mirena moest nemen. Ten eerste zorgt die net zo hard coor bloedingen, ten tweede had ik expliciet vermeld geen spiraal te willen. Na een flinke discussie kreeg ik mijn implanon. Ben heel erg tevreden Wat heb je nog tegen je ha gezegd?
I loled Mja kom op zeg. Sterilisatie als anti conceptie... Weet je? Waarom laat je je baarmoeder er niet uit halen? Ben je meteen van heel het gezeik af! Olifant in een porseleinkast... Laat die HA van je even lekker het rambam krijgen. Als ze zo belt zeg je maar dat je haar niet meer nodig hebt en dat je lekker naar een gyn gaat die wel weet waar ze het over heeft. Broodje van eigen deeg enzo