Ik zou zeggen eefje je verdient beter... Ook al is het geen fijne situatie. Ik ben nu in verwachting van een wie ik dacht een goede vriend, ging uit met zijn ex,ondanks dat ik helemaal geen gevoelens voor hem had op die manier, begon hij mij wel op die manier te zien dat ik voor hem zijn liefde was, de manier waarop hij mij bespeelde ben ik erin getrapt, vervolgens zwanger geraakt, en nog geen maand na dat ik zwanger was, heeft hij net als een beetje de ex vriend van esther15 ondertussen toch weer met zijn ex aangepakt( die de moeder is van half-zusje van mijn dochtertje)... Heeft hij mij laten zitten, daarbij heb ik zo vaak in tranen gezeten,van zijn gedrag en van hoe hij deed. En dan die ex/vriendin/ nu weer ex of vriendin knipperlicht relatie hebben die twee, die was ook jaloers, deed er ook alles aan hem weer in te palmen, t is er nog gelukt ook, al met al vind ik het niet erg,maar vind ik het wel erg hoe hij mij als tussen doortje gebruikt heeft.... Hoop dat zoiets jou niet hoeft te overkomen dat je ineens zwanger raakt en hij terug gaat naar zijn ex... Die ex die hij bij mij als borderliner,als geschift etc aan prees, als iemand met dibiele acties... Wil niet zeggen dat alle mannen zo zijn, maar ik had naar mijn echte gevoel moeten luisteren en niet alleen naar mijn verstand... Ondanks dat is mijn kindje wel harstikke welcome,ben ik hartstikke trots op haar dat ze t zo goed doet, maar vind ik het wel heel vervelend dat een situatie zo is gelopen, omdat een man zo nodig 1 vriendin kapot maakt door haar te versieren en het bed me in te krijgen( jah dat heb ik zelf gedaan,maar hij wist ook bijvoorbeeld een andere situatie van mij) en de ander ook nog mee het bed in te nemen die hij net zo kapot heeft gemaakt...(2 moeders van zijn kinderen) Als ik jou was zou ik goed nadenken, en voor jezelf het beste kiezen, als ik dat echt lees denk ik je kan zeker iemand beters krijgen, dan een vent die nog zo aan zijn ex vast zit,ondanks haar situatie...(die ex van die ex van mij was ook een emotioneel wrak om zo maar te zeggen door alles wat ze heeft mee gemaakt)
Joh, Sarientje, je verhaal is heel erg warrig en vaag.. En bovendien zeker niet te vergelijken met die van ts. Ik herinner me je topic nog wel namelijk.
T is ook allemaal heel warrig en vaag, wat er gebeurd is, zit nog wel met verwerking, vind ook dingen verwoorden op papier soms wat moeilijk...T is ook zeker niet te vergelijken met het verhaal van ts, maar ondanks dat had die van mij wel nog ook veel contact met zijn ex etc...Tevens is elke situatie anders,maar kun je in ander mans situaties soms wel herkeningspunten halen van ow dat gebeurde er bij mij ook, zo is het hier ook een beetje gegaan... En ondanks wat ik getypt heb, wil ik gewoon dat eef voor zichzelf kiest en ik denk dat ze beter verdiend als ze het een moeilijke situatie vind...Tevens is het TS haar topic, wilde ik haar alleen even kort situatie uitleggen van mijn kant met ex... ook al is het warrig en vaag sorry kan ik soms niks aan doen...
Ook mee akkoord. Maar als je dan eens probeert te bellen en ze staat huilend op de stoep... zo, heeft die ex een radar waarmee ze weet wanneer ze juist moet aanbellen? Begint inderdaad wel op een soap te lijken. Nu ik moet niks zeggen, mijn liefdesleven is indertijd ook door een serieus hoog soapgehalte gegaan Probeer even te kalmeren. Als hij straks alsnog niet terugbelt, zou ik niet meteen erachter lopen, laat hem dan maar terug bellen. Misschien toch best afspreken in het echt? Over de telefoon kan zo snel escaleren...
En dan zijn er mensen die vinden dat dit maar moet kunnen? Nou met alle respect hoor. Ik vind dit dus helemaal niet kunnen. Als die vent niet inziet dat dit een nieuwe liefde pijn doet dan is ie of blind, of hij heeft gewoon nog gevoelens voor die ex. Maar vriendschap? No way. In deze situatie zal de ex altijd voorrang krijgen. Leuk als jij in een situatie zit waar jij juist voorrang nodig hebt. Belt mevrouw de jankert, kan jij wachten tot hij tijd voor jou heeft. Ik zou het niet accepteren. Maar ik ben jou niet natuurlijk.
Mijn gevoel zegt meteen 'zijn ze wel uit elkaar'? Ik denk namelijk van niet. Die twee zijn sowieso niet los van elkaar maar ik vraag me sterk af of ze uberhaupt echt uit elkaar zijn. Verder ben ik het met Tuana eens, exen zijn niet voor niets exen en horen ook in mijn beleving geen contact meer met elkaar te hebben.
Probleem is dat ze erover praat maar na 10 minuten al steeds onderbroken wordt door ofwel een sms'ende ex ofwel een bellende ex of wel een jankende ex voor de deur. Sorry hoor, maar dan vind ik haar niet makkelijk, dan vind ik haar reeel.
Poeh, vervelend. Eerlijk? Ik vind het toch ook niet helemaal een normaal contact. Dat je vrienden kan blijven, ja vind ik wel. Echter, zij gebruikt haar vader en dat vind ik niet netjes. Ik bel mijn vrienden niet om 01:00 in de nacht. Sms ze niet meerdere keren per dag.... Negeer hun vriend/vriendin niet als ik ze tegenkomen zou... Ze lijkt met opzet bezig om tussen jullie in te komen. Ze weet tenslotte ook wel dat jij er kan zijn en lijkt het heerlijk te vinden dat hij telkens voor haar kiest. Hij kiest idd wel voor haar, naar mijn gevoel dan. Of hij dat zo ook ziet geen idee. Vraag hem of hij net zo zou reageren als een van zijn mannelijke vrienden zoveel aandacht zou vragen? Zou hij dat normaal vinden? Zijn ze werkelijk los van elkaar? Lijkt er gewoon niet op. Hij laat je ook wel erg makkelijk gaan. Ik begrijp ook dat hij zich misschien gedwongen voelt en hij dat misschien geen goede basis vindt van een relatie. Ik zou er nog een keer goed over praten vanuit je eigen gevoel. Aangeven wat jij als onprettig ervaart. Je onzekerheid aangeven en vragen of hij jou snapt. Zonder kwaadheid. Dan kun je daarop een beslissing nemen. Ik vind namelijk wel dat je doen moet wat voor jou goed voelt. Sterkte
over contact met ex: dat kan een heel intense band blijven hoor.. ik heb geen idee hoelang hij en zijn ex samen zijn geweest? Mijn exman en ik zijn heel goed bevriend... wij belden ook meerdere keren per dag, toen ik pap3 had na uitstrijkje, zat hij in het ziekenhuis mijn hand vast te houden, als ik weer keer liefdesverdriet had, droogde hij mijn tranen... ook snachts als ik hem een sms had gestuurd.. maar nu heb ik al een aantal jaren een relatie.. die het wel accepteert maar liever ziet dat contact wat minder is... en daar hebben mijn ex en ik begrip voor... maar de gezondheid van mijn ex schoonouders is heel slecht.. en toen mijn ex mij tijd geleden belde dat zijn vader met spoed naar ZH was gebracht, is mijn huidige partner de eerste die me daarheen stuurt.. dus het kan wel. hij heeft me ook nooit voor de keuze gesteld, mijn ex of ik... hij weet dat mijn ex niet voor niet mijn ex is..
Zit je net in een nieuwe relatie, alles spannend en onzeker, en dan heb je dit aan je fiets hangen. Daar word je niet vrolijk van. Ik denk dat jij je gevoel moet volgen Eef. Als ik het zo lees, is hij niet gemeen, maar nog wel heel beïnvloedbaar. Kan en wil jij dat aan? Dat moet je voor jezelf eerst goed beslissen. Op zich is contact met je ex niet verkeerd, het gaat om de mate waarin je contact hebt, vind ik. Als je inderdaad zo af en toe eens een sms stuurt, of je belt zo nu en dan eens, is er niets aan de hand. Logisch misschien zelfs, als je erg lang bij elkaar bent geweest. Maar wat jij nu beschrijft, vind ik buiten proporties. Prima als hij haar steunt op bepaalde momenten, maar hij hoort jou op de eerste plaats te stellen. Ik neem aan dat jullie het nog van de momenten samen moeten hebben (en niet 24/7 bij elkaar zijn), hoe rot is het dan als zij er steeds tussenkomt! Ik zou eerst voor mezelf bepalen, wil ik verder met hem, of niet? Ongeacht deze situatie. Daar zou ik naar hem toe gaan en hem niet voor een keuze stellen, maar wel heel duidelijk maken dat 'iemand steunen' voor jou iets anders is dan alleen maar met haar bezig zijn. En zo lang hij haar boven jou stelt, is de boodschap duidelijk en ga jij ook lekker je eigen gang. Jouw gevoel zegt dan vanzelf wel wat je wil! Succes meid!
Poeh... Je zegt dat jullie wat aan het opbouwen zijn, maar volgens mij ben jij degene die bouwt, en hij het lekker laat doen. Want hij laat je los als je het niet trekt dat hij met zijn ex in contact blijft. Dan kiest hij voor zijn ex ipv voor jou. Hij had ook tegen zijn ex, zijn goede vriend, uit kunnen leggen dat jij het nogal moeilijk vind dat ze zo intens contact hebben, en dat hij even tijd in jou wil investeren. Maar dat doet hij dus allemaal niet. Ik vind het echt niet kunnen wat hij doet, hij respecteert jouw gevoelens niet. Groot gelijk als jij het op een laag pitje zet. Laat hem maar werk van jou maken als hij je echt wil. Niet achter hem aan gaan lopen hoor, lekker laten doen. Als hij echt gek op je is, of meer van je wil, dan komt hij vanzelf. Bah wat een rotsituatie zeg!
Ik zou er ook niet tegen kunnen! Steunen is prima maar zoveel contact no way. Maar goed mijn man zou het niet toestaan dat iemand mij geen blik waardig gunt, dan kunnen ze vertrekken. Lastig hoor succes
Mijn vriend en ik hebben allebei uitstekend contact met onze laatste ex. Voor ons werkt dat prima, en wij zouden het allebei niet accepteren als de ander ons zou 'verbieden' om daar nog contact mee te hebben. Mijn ex en ik zijn al 16 jaar uit elkaar, mijn vriend en zijn ex 14 jaar. De exen hebben ook een nieuwe relatie, die staan er gelukkig ook relaxed tegenover. Ja, de vriendin van mijn ex staat er niet om te juichen maar gelukkig weet zij beter dan hem verbieden om mij nog te spreken (verbieden werkt echt héél averechts bij hem). We lopen de deur niet bij elkaar plat, maar houden wel contact. Het is overigens niet altijd makkelijk om een houding te vinden t.o.v. ´de nieuwe partner´. Neemt niet weg dat ze je wel fatsoenlijk tegemoet dient te treden, jou totaal negeren terwijl ze met je vriend in gesprek is vind ik echt niet netjes. Daar zou jij, en je vriend, zeker iets van kunnen zeggen! Ik snap alleen niet dat sommigen zonder verder te kijken naar de situatie zeggen dat een ex per definitie geen plaats in je leven meer hoort te hebben. Dat maken de exen nog altijd zelf uit. Voel je het als een bedreiging voor jullie relatie, heb het dáár dan over. Maar om zonder pardon te zeggen: zij uit je leven, of ik uit je leven gaat mij veel te ver. Moet iedereen voor zich weten hoor, maar mijn vriend had mij echt niet hoeven verbieden om mijn ex nog te zien. En andersom geldt dat ook.
Ik vind het ook een beetje krom. Jij bent degene die er moeite mee heeft, terwijl het volgens je vriend gewoon een vriendschap is. Had je dit ook gevoeld als die vriendin geen ex van hem was?? Ik zou echt die jaloezie los laten en gewoon gaan genieten van elkaar. Als jij wat relaxter bent, dan zal je vriend en zijn ex dat ook zijn. Hoe jaloerzer jij wordt, hoe leuker zij het vind om aandacht aan jouw vriend te vragen. En dan ga je toch lekker af en toe eens mee als ze gaan borrelen.
Ik heb ook nog een hele goede band met mijn ex. We zijn al 6 jaar uit elkaar en ben 5,5 jaar samen met mijn huidige vriend. Hij heeft sinds kort een nieuwe vriendin en we zijn laatst met zijn vieren uiteten geweest
Jeetje zeg heeft die ex geen vriendin(nen) om even lekker een potje te janken? Ik zou er echt klaar mee zijn hoor dit is echt heel ongezond. Ik snap TS ook wel want je bent verliefd en je kan er ook niet zomaar mee stoppen... Toch weet ik zeker dat als TS dit over een half jaar terug leest dat je zelf ook denkt : 'waar was ik mee bezig?' Die ex hangt gewoon heel erg aan jou vriend en je vriend verkiest haar ook boven de liefde met jou. 1+1 is 2....
Ik ben heel moeilijk wat dit betreft... En ik zou dan ook niks kunnen opbouwen als iemand zo erg bezig is met zijn ex.. Kijk als zij zich nou normaal was komen voorstellen zodat jij kon zien van 'hey, er is echt niks aan de hand ze zijn gewoon vrienden' dan kan het nog maar dat zij zo reageert op jou en hij (zoals ik het lees) er niks van zegt is wel een heel vervelende situatie! Ik zou daar kwaad om worden en idd verbieden is miss geen oplossing maar hoelang gaat dat contact nog door? En als ze echt jaloers is kan ze ook gaan zitten stoken... Nee niet echt mijn cup of tea... Het verleden is het verleden en daar moet het blijven..Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders!
dit klinkt ook wel prima, maar ts heeft nog geen 10 minuten met dr vriend kunnen praten zonder een smsje van ex, huilende ex aan de tel. of huilende ex aan de deur. Ik zou zeggen dat zij dit intense verdriet even bij dr familie moet uiten. Maar ik vind ook dat de vriend in deze toen ze aan de deur stond of belde even had moeten zeggen: sorry nu even niet.
heb tot nu toe alleen maar meegelezen maar wil toch wel ffies reageren. ik zou helemaal klaar zijn met die kerel. als je heb aangegeven dat je t er moeilijk mee heb (dat vele contact tussen hem en ex) en hij negeert dat. of ja zegt dat ie t snapt en jou nog net niet de deur wijst... ja dat zegt genoeg denk ik. mijn, nu man, had ook belachelijk veel contact met een oude vriendin. Vaak bellen en smsen, msn enzo. Ze kwam keer langs, wilde naar Walibi. Nou ok man ging mee (haar zusje was er ook) ik kon niet want heb rug problemen. Had hem aan de foon toen ie op haar stond te wachten bij de ingang en hij zegt opeens: o ze is er doei bel je straks. en hing op. kon nie eens wat terug zeggen. Hij heeft hele dag niet gebeld, reageerde niet op smsjes. zijn reden savonds was dat hij zn foon goed had opgeborgen omdat ie bang was om m kwijt te raken in attractie. nou ehh ok. Dagen erna hadden ze veel contact, kon niet normaal gesprek voeren of zij kwam er via sms, foon of msn wel weer tussen. Heb toen gezegt dat t allemaal wel leuk is enzo en hij idd zegt dat ie niks voor haar voelt. maar dat hij mij in een lastige situatie brengt en ik hier niet mee kan opgaan. klinkt ego maar IK hoor op nummer 1 te staan, en niet 'zomaar ene vriendin' Na duidelijk gesprek waarin ik heb aangegeven hoe ik me voel is het contact tussen hun heeeeeeel wazig. Ze hebben nog steeds contact via msn zo nu en dan (1x in de 2weken ofzo) en hij spreekt niet met haar af om daggie weg te gaan ofzo. hij zegt: als jij je er zo opgelaten door voelt en je het anders wilt zien, dan verander ik in een heart beat voor je want jij bent mijn nummer 1 en wil je gelukkig hebben. mega lief hij gaf wel toe dat hij zelf t probleem niet zag maar dat hij t belangrijk vind dat ik me gelukkig voel en niet haar als opstakel zie succes meid
Lastig hoor!! Ik kan me voorstellen dat 't je niet lekker zit, op z'n zachtst gezegd. Contact met ex-en loopt in de meeste gevallen uit op een teleurstelling, of bij de nieuwe partner, of bij de oude. Vriendschap met een oude liefde is nooit helemaal 'oké' en is volgens mij gewoon niet echt mogelijk. Je houdt altijd een soort spanning die je in stand houdt door elkaar veel te horen/zien. Tegenover de nieuwe partner (jij in dit geval) is dit, vind ik, heel erg oneerlijk. Zij delen een verleden en dat maakt al dat ze meer delen dan jij en hem nu. Terwijl hij zou moeten willen investeren om met jou iets op te bouwen, met jou een nieuw 'verleden' te maken en dan wel zonder haar. Uit ervaring weet ik dat het slecht kan aflopen. Ik heb ook nog een tijd een soort van 'vriendschap' met mijn ex-man onderhouden, maar uiteindelijk was dit puur om mij met een aantal zaken op te zadelen die stamden uit de tijd dat we nog samen waren, niet de moeite waard om hierover uit te wijden hier. Ik had een hele goede band met mijn schoonouders, ofwel, zij dachten nog een goede band met mij te hebben, ik had het al zo goed mogelijk afgerond en reageerde nauwelijks meer op hun berichten omdat ik die link naar het verleden gewoon wilde loslaten. Ik heb er niets aan om contact met hen te blijven houden, ze zijn een deel van mijn verleden en hoewel het heel erg fijne mensen waren, vind ik de relatie met mijn huidige schoonouders belangrijker. 'That was then, this is now...' Zoiets. Ik vind dit ook logisch, bij ons waren er nog geen kinderen in het spel toen we gingen scheiden (dat maakt alles anders natuurlijk), ik ben 300 km. verderop gaan wonen, dus tegenkomen zal ik ze niet meer en ik wil gewoon verder met mijn leven zonder geconfronteerd te hoeven worden met het verleden. Ik vind dus echt dat als je vriend het oprecht met je meent, hij jou zoveel mogelijk tijd en aandacht moet geven en zeker niet meer aan zijn ex. Het maakt alles ook nog eens erg ongeloofwaardig... ze zijn toch niet voor niets uit elkaar gegaan?? Dan heb je toch eigenlijk helemaal geen behoefte meer aan elkaar..? In elk geval niet bij een net nieuwe relatie... kom op zeg. Volgens mij kun je je ook nooit helemaal openstellen voor iets nieuws als je nog zoveel banden hebt met iets (iemand) dat 'was'. Doe het een tijdje rustig aan met 'm zou ik zeggen idd, laat hem maar zien in hoeverre hij het meent met jou. Pas als jullie relatie stabiel en vertrouwd is, en daar gaat natuurlijk wel wat tijd overheen, zal het niet meer zo'n punt zijn als z'n ex een keer vraagt hoe het met 'm is en vice versa. En dat moet dan ook kunnen (als 'kennissen') maar daar moet 't ook bij blijven denk ik.