Wat te doen met je ex? Haha, ik kan wel wat dingen bedenken . Ik zou het ook niet kunnen of willen om vrienden te blijven met mijn of mijn partners ex. Ik vind het gewoon niet kunnen. Ik snap dat er mensen zijn die er anders over denken en dat is ook prima. Zoals zij zich niet kunnen voorstellen dat je geen contact meer met je ex hebt kan ik me niet voorstellen dat je vrienden blijft met je ex. Ik vind alleen dat in deze specifieke situatie hij op zo'n vreemde en veel te intense manier omgaat met zijn ex dat zijn nieuwe liefde gewoon kansloos is. Ikzelf zou mijn partner voor geen goud op het spel zetten omdat ik contact met mijn ex zou willen en zou mijn ex mij benaderen dan zou ik dat ook gewoon zeggen. Heel jammer, maar hij is een ex. En dat is ie niet zomaar. En ook als ik wel zou vinden dat vriendschap met ex moet kunnen dan nog zou ik, als mijn partner het er moeilijk mee heeft en onze relatie (ook al is ie nog pril) op het spel zou staan meteen afbreken. Hard misschien. Maar ik heb een relatie waar ik aan moet werken en mijn ex past daar niet in. Hoe het ook zij, in deze specifieke situatie vind ik dingen echt veel en veel te ver gaan om nog van een gezonde 'vriendschap' te spreken tussen exen. Sowieso zou ik als mijn ex mijn huidige partner zo negeert al eens een keer flink met de vuist op tafel slaan en zeggen 'of je behandelt haar met respect, of je bent hier niet meer welkom'.
Ik denk niet dat je de keus bij hem moet neerleggen, JIJ moet deze keus maken Ik denk dat je net op een ongelukkig moment met hem in een relatie bent gestapt. Misschien als haar vader niet ziek was, hij meer tijd voor jou had. Hij wilt haar steunen, dus de keus ligt aan jou wat je ermee doet.. Of je accepteert het of je gaat verder zonder hem