Nieuwe mama's eind mei 2015! :-)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sannee006, 19 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jub

Jub Lid

19 sep 2014
    47
    0
    0
    Gelderland
    Hoe was je tweede echo NTP? Groeit jullie kindje goed?

Wat fijn Nancke dat je morgen weer mag kijken. Wat kun je daar naar uitkijken he. Zo leuk! Gelukkig voel jij je weer beter.

Ik hoop voor je Samsoko dat je volgende week ook de echo hebt. Ik herken je 'klachten' ik heb het namelijk ook.

Mavi Derya is er in de familie al een kleintje geboren? Wat heerlijk trouwens dat je de mogelijkheid hebt om in de middag een uurtje te gaan liggen.

Hier gaan we het vandaag en morgen aan onze familie vertellen. Hebben een foto reeks gemaakt waarin ons zoontje laat weten dat hij grote broer word. Zo leuk geworden!
    Ons zoontje praat er graag over/tegen sinds hij het weet. Zo grappig hoe hij meedenkt in bepaalde dingen. Hij krijgt het bewust mee. Ik ben erg benieuwd naar de reacties!

Nu lekker herfstvakantie, geniet er allemaal van, we hebben in ieder geval heerlijk weer 🌞.

Bijgevoegde bestanden:

2. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Wat leuk Jub, van je zoontje! Wij gaan het morgen aan mijn broer en zus vertellen, de broer en zussen van ML zijn vrijdag aan de beurt.

M'n moeder heeft geregeld dat iedereen 'thuis' komt eten, zodat wij het op dat moment tegelijk kunnen vertellen. M'n ouders krijgen vandaag een pup, dus we komen allemaal onder het mom van puppy-kraamvisite haha. En als iemand niet zou kunnen dan zou m'n moeder zeggen dat ze 'zo haar redenen heeft' om iedereen thuis te hebben en als je die reden wilt weten dan moet je komen eten. Haha, lekker de aandacht afgeleid van ons, dus ik denk dat er geen vermoeden is. Leuk! Ik heb er echt heel veel zin in! Ik ga voor het fotolijstje met het gedichtje 'je kunt me nog niet horen, je kunt me nog niet zien, maar als ik in mei geboren ben, mag ik dan in dit lijstje misschien?' Kwam ik ergens tegen en vond t zo leuk! Helemaal zin jn haha

3. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    Leuk al die verhalen over vertellen. Hier is het al bij onze ouders en broer en zus bekend. Op mijn werk kon ik er ook niet onderuit aangezien ik met toxoplasmose in aanraking kan komen.
    De rest moet nog 3 weken wachten. Mijn moeder gaat haar verjaardag (die ze niet ging vieren ivm vakantie) op mijn verzoek nu eerder vieren. Op de verjaardag zal mijn zoon een tshirt aan hebben met in mei zal in alles moeten delen, maar heb ik wel iemand om mee te spelen. Ik denk dat iedereen erg verbaast is.
    Een foto van hem met dit shirt en nog een paar foto's van de smash cake fotoshoot wordt zijn uitnodiging voor zijn eerste verjaardag. Dan weten alle mensen het.

4. NTP

NTP Bekend lid

3 dec 2012
    537
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn echo was goed! Het frummeltje bewoog druk met armpjes en beentjes, zo leuk. Na de echo hebben we het iedereen verteld. Bij een paar mensen langs geweest en de rest gebeld. Gister hadden we een verjaardag waar alle vrienden waren, dus was iedereen op de hoogte. Leuke reacties! Iedereen was verrast. Veel reacties gehad van 'zo wat snel', maar wel heel leuk. Op de eerste hebben we 4 jaar moeten wachten, dus ja dan is het nu ook snel.

Jullie ook leuke reacties gehad vandaag?

Samsoko, veel plezier met vertellen morgen!

Hyper, knap hoor dat je het nog 3 weken voor je kunt houden.

5. Jub

Jub Lid

19 sep 2014
    47
    0
    0
    Gelderland
    Leuk NTP, wat een verschil al zeker met een paar weken geleden of niet? Het gaat zo snel het groeien.
    Wat fijn he nu iedereen het bij jullie weet. Alles in 1x gehad, ideaal.

Leuk idee Hyper. Spannend hoor! Wat voor een werk doe je, als je werkt met toxoplasmose?

En voor jullie ook Samsoko, heel veel plezier met het vertellen!

Wij hebben zulke leuke reacties gehad. Huilende (schoon) moeders en wij natuurlijk. We kwamen op visite, en oh ja ons zoontje heeft nog schoolfoto's gemaakt ;) en toen kwam de reeks. Bij iedere foto grotere ogen. Zo onverwachts voor hen.

Nancke, veel plezier morgen bij de echo. Heerlijk om je kleintje weer te zien, het blijft zo bijzonder.

Bijgevoegde bestanden:

6. Nancke

Nancke Actief lid

Ntp gefeliciteerd met je goede echo! Fijn!

Leuk hè al die reacties in de omgeving bij het vertellen. De families weten het bij ons ook. De rest gaan we misschien deze week ook al doen als de echo van morgen goed is.

7. Jub

Jub Lid

19 sep 2014
    47
    0
    0
    Gelderland
    Hoe ging het Nancke?

8. Nancke

Nancke Actief lid

Alles was weer goed!! Ik ben nu weer een officiele eind mei mama want ik ze kwam uit op 8 weken en 2 dagen. De datum die daarbij hoort is 30 mei (was 2 juni)
    Helemaal blij want het was dus goed gegroeid en de hartactie was ook heel goed te zien.
    De volgende echo is op 10 november. dan wordt de termijn bepaald. Ik ben nu in ieder geval weer helemaal gerustgesteld.

9. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    24-10 om 12.10 de termijnecho! Jeeeej! En ik ben een gezonde zwangere. En 2cm langer dan ik dacht 😂

10. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Nancke wat fijn dat je echo goed was. Dan kunnen we ruilen van plek want ik denk dat ik iets korter zwanger ben dus dan ben ik waarschijnlijk 1 of 2 juni uitgerekend.

Ik heb maandag nog een extra echo gehad omdat ik een beetje bruin slijm had elke keer. Dus gebeld en ik mocht even langs komen. Het was precies een week gegroeid in een week dus precies op schema. Als het de 31ste nog steeds op die datum uitkomt zal ik mijn banner even aanpassen.

Mijn schoonzusje is nog steeds niet bevallen dus we wachten elke dag met spanning.

Ik heb nu lekker vakantie. Heerlijk!!

11. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Spannend Mavi Derya!

En idd super van de goede echt Nancke!

12. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Meiden zijn jullie er nog???!!

Samsoko veel plezier met je echo straks!

Mijn schoonzusje is nu eindelijk aan het bevallen. Maar zo zielig ze woont in het buitenland en er mag niemand bij zijn.. ze ligt dus alleen met de dokter en een verpleegkundige ofzo.. Haar man en moeder zitten in een soort wachtruimte.. Daar moet je toch niet aan denken..

Hoe gaat het met de rest??

13. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Spannend Mavi Derya, is je schoonzus inmiddels bevallen of nog bezig? Wat naar dat er niemand bij mag zijn, dat lijkt mij niks hoor...

Onze echo was in een woord: wauw! Wat bijzonder is dat zeg! Een prachtig hartje gezien en bij het kindje zit alles erop en eraan. Het had genoeg ruimte en het zat veilig en goed. Wel zijn we wat korter zwanger dan berekend. De nieuwe datum is 31 mei, dus ik hoor nog nét bij de club haha. Maar wauw zeg wat is dit bijzonder.

Al weet ik nu zeker dat ik wel een pretecho wil tussen nu en 20 weken want het duurt nog zoooooo lang voordat ik 20 weken ben haha. M'n beste vriendinnetje wil ook graag een keertje mee dus over een week of 6, rond m'n verjaardag, gaan we nog eens kijken, Met z'n drietjes dan 😊

14. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Samsoko super dat je echo goed was! Ik zou nog geen pretecho doen voor 20 weken dan zie je nog zo weinig. Ik heb de vorige keer een 3d echo gedaan met 26 weken dat was super. Mijn avatar is daar ook een foto van.

Ik weet niet waar je woont maar ik ga met 13.5 week gratis een echo laten maken van een uur. Het is in Utrecht. Als je wilt kan ik het mail adres opzoeken. Ook voor de anderen natuurlijk.

Mijn schoonzusje is eindelijk bevallen, het was een zware bevalling maar gelukkig is alles goed met mijn kleine neefje. Helaas gaan we hem pas in juli in het echt zien. Wel een gek idee dat onze baby er dan ook al bij is.

15. Biennepien

29 sep 2014
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiden!

Gisteravond de 2e echo gehad. En maakte me best zorgen want ik heb echt om de dag wel beetje bloedverlies :(

Maar alles was goed. Zag een mooi hartje kloppen en zag zelfs het hoofdje al bewegen! Super gaaf! Ben weer helemaal gerustgesteld. :)

En ben weer een week vooruit gezet. Maar goed, op 5/11 de derde echo en dan bepalen ze de echte datum.

Fijn weekend allemaal!;)

16. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd Mavi Derya!

Een gratis echo klinkt goed :) ik wil het adres wel, kom uit gouda dus Utrecht is om de hoek!

17. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Wat fijn Bienepien! Hier juist 11 dagen achteruit gezet. Best een heel eind, maar op zich geen nood aan de man. Ik heb vrij laat getest (ruim 2 weken over tijd, uitgaande van een cyclus van 28 dagen) en na 1x menstrueren na 12 jaar pilgebruik lijkt het me sterk dat mijn eisprongen meteen heel geleidelijk gaan.

Toch zie ik hier zo nu en dan meiden terug en weer vooruit gezet worden. Hoe kan dat? Want ik hoef nu niet nog een keer een echo medisch gezien voordat ik 20 weken ben, ookal bleek de termijnecho nu ruim voor 12 weken te zitten...

18. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Hoi dames, mag ik me ook melden bij jullie clubje? Ik ben op 28 mei uitgerekend van ons eerste kindje! :) Eergisteren hadden we de eerste echo maar de datum kon nog niet precies worden vastgesteld dus 5 november de tweede echo!

19. Biennepien

29 sep 2014
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Lizz, welkom en gefeliciteerd!

Geen idee Samsko waarom we steeds heen en weer switchen met die data :)
    Denk dat het de eerste weken een beetje uit elkaar kan lopen qua groei ofzo. En dat rond 12 weken elke baby een beetje dezelfde afmetingen heeft ofzo?

Maar goed, ze kunnen t toch nooit precies zeggen. Hoewel ik zelf wel exact op de uitgerekende datum ben geboren haha!

20. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Dankjewel Biennepien! :D

Deel Deze Pagina