Nieuwe mama's eind mei 2015! :-)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sannee006, 19 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik heb eindelijk sinds een paar dagen geen buikpijn meer. Dat geeft weer wat moed! Alleen heel erg moe.
    En alles stinkt zo en smaakt zo raar dus echt honger heb ik ook niet.. :p Trek in van alles maar als ik het dan wil gaan eten is de trek snel weer weg..

Ik ben trouwens 25 en dit is de 3de.

Is er iemand die z'n tabel kan maken? Dan is het wel lekker overzichtelijk.

Ik heb me gisteren ook aangemeld bij moeders voor moeders dus die gaan deze week wel bellen.

Ik heb mijn echo 13 oktober gelijk om 9.00 's morgens en dan ben ik als het goed is 7.4 week zwanger dus ik ben benieuwd.
    Ik heb z'n zin om mijn zwangerschapskleren weer tevoorschijn te halen en te gaan wassen. Ik moet wel een hoop bij kopen want het zijn heel veel voorjaars en zomer kleren. Maar nu moeten we toch echt de winter door met een dikke buik.. :D

2. Jub

Jub Lid

19 sep 2014
    47
    0
    0
    Gelderland
    Welkom Scarlett.

Ik heb een lijstje gemaakt dames maar zoals jullie zien mis ik nog wat gegevens. Deze heb ik niet uit de tekst kunnen halen of ik heb erover heen gelezen. Wil je ook op het lijstje, of juist eraf, laat het me weten.
    Leuk, zo kunnen we zien wie en wanneer wat heeft. Handig voor in een later stadium, lees: vergeetachtigheid hihi 👍

Bijgevoegde bestanden:

3. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Goed bezig Jub! Het is m'n 1e kindje en uitgaande van een 28-daagse cyclus ben ik 19 mei uitgerekend (maar dar kan dus nog veranderen). Ik heb de intake bij de VK op 21 oktober, maar dan wordt er geloof ik -helaas- nog geen echo gemaakt :(

4. Scarlett1985

Scarlett1985 Fanatiek lid

5 jul 2014
    1.420
    0
    36
    Handig lijstje!
    Ik ben (volgens eigen berekening) uitgerekend op 17 mei.
    Die datum zal nog wel bijgesteld gaan worden.

Het is ons 1e kindje :)

5. Biennepien

29 sep 2014
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goeiemorgen!

Ben uitgerekend 23/5 en heb intake vk 8/10 maar dan jammer genoeg nog geen echo.

Nou ik ga douchen, fijne dag!

6. Mommy2015

Mommy2015 Actief lid

19 sep 2014
    261
    1
    18
    Super jub :) handig om zo te zien!

Hoe gaat het met jullie dames? Hier vannacht heel onrustig geslapen, vaak wakker en werd van elke beweging van vl wakker!

Ik vroeg me trouwens af wanneer je moet beginnen met je buik in te smeren om de striemen te voorkomen, weet iemand dat?

7. Biennepien

29 sep 2014
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    #67 Biennepien, 2 okt 2014
    Laatst bewerkt: 2 okt 2014
    Oh ik heb ook heel slecht geslapen....idd steeds wakker ook. Irritant!
    Smeren zou ik doen zodra je buik begint te groeien. Maar vorige X heb ik ook maanden voor niks gesmeerd....ik ging 10 dagen over tijd en in die dagen braken de scheuren door....nu zijn het mn tijgerstrepen... Haha ben er trots op!

Vraagje ook nog, mag je je haar verven in eerste trimester?

8. Scarlett1985

5 jul 2014
    1.420
    0
    36
    Ik heb sowieso een hele droge huid, dus moet me al elke dag insmeren. Sinds kort smeer ik ook lekker mijn buik in (gewoon met extra vochtinbrengende bodylotion)

9. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Bienepien, ik ben vorige week bij de kapper geweest en testte daarna thuis (verrassing!) positief op de test. Ik heb geen idee of er tegens zijn, maar ja ik had t al gedaan...

10. Biennepien

29 sep 2014
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow echt...ik lees wel veel tegens..maar weet niet wat ik ervan moet geloven?

11. Mommy2015

Mommy2015 Actief lid

19 sep 2014
    261
    1
    18
    Sorry bienepien ik heb echt geen idee of het kan of niet. Miss kan je gewoon een kapper bellen en de vraag stellen die zullen het vast wel weten!

12. Jub

Jub Lid

19 sep 2014
    47
    0
    0
    Gelderland
    Het lijstje is bijgewerkt.

Smeren zou ik inderdaad doen als je merkt dat je buik begint te groeien. Er is een nieuwe (buik)crème van Bepanthen, die wil ik eigenlijk wel proberen. Hij is alleen wel prijzig volgens mij.

Misschien en rare vraag maar men zegt toch dat vrouwen in het begin van de zwangerschap soms mega zin in seks hebben? Hoe ervaren jullie dat? Ik heb dat namelijk helemaal niet! Misschien omdat ik op dit moment super gevoelige borsten heb. Als hij er alleen al naar kijk doet het, bij wijze van spreke, al pijn. Ben benieuwd of ik de enige ben...

Bijgevoegde bestanden:

13. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Bienepien wat ik erover kan vinden is dat je haar door de hormonen er mogelijk anders op reageert, maar dat er niks schadelijks voor de baby is. Geen idee hoor. Nog een vraag: weten jullie of ik m'n katten gewoon ontvlooiingsmiddel kan geven? Het komt in principe niet met mij in aanraking, want ik knijp het uit een Pipetje. Anders wordt het 9 mnd kammen 😳

14. Nancke

Nancke Actief lid

Zou je mij ook nog willen aanvullen in het lijstje? Ik heb 7 oktober de eerste echo.
    Haar verven weet ik helaas niet. Heb van het weekend nog kamstrepen laten zetten en niet eens bij nagedacht of dat wel of niet zou mogen.
    Wat betreft de zin in seks... Pfff die is echt verdwenen. Moet me er echt toe zetten dus.

15. Mommy2015

Mommy2015 Actief lid

19 sep 2014
    261
    1
    18
    Klopt ik zie vaak de bepathen reclame maar kan hem hier in italie nergens vinden, maar als het nu nog niet hoeft, heb ik nog even de tijd!

Hahaha wat betreft seks klopt, hier ook geen zin meer! Hoorde dat het komt omdat de ei bevrucht is waardoor ons lichaam een signaal geeft niet meer bevrucht hoeft te worden! Zoiets :D

Samsoko: sorry heb geen idee of je dat spul gewoon kan gebruiken!

16. Biennepien

29 sep 2014
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kheb ook geen idee Samsko...

Kheb ook absoluut geen zin! Moet er niet aan denken haha. Mijn borsten zijn zo gevoelig, moet met bh aan slapen. Ga ook geen zin maken... ;)
    Mijn ervaring is dat ik 2e trimester daar weer heel anders over denk!

Wanneer gaan jullie het op je werk vertellen? Ik heb binnenkort etentje van mn werk en weet zeker dat ik vragen krijg als ik geen wijn bestel...:(
    Maar wil het eigenlijk nog niet vertellen.

17. Scarlett1985

5 jul 2014
    1.420
    0
    36
    Ook ik heb weinig zin om te vrijen. M'n hoofd staat er gewoon niet naar. Maar als ik dan zin heb, merk ik wel dat het gevoeliger is 'daar beneden'

18. Jub

Jub Lid

19 sep 2014
    47
    0
    0
    Gelderland
    Natuurlijk Nancke geen probleem.

Pfiew... ben ik niet de enige. Wellicht meer hoop in het tweede trimester. Ik heb dat ook Bien, als die bh dan uitgaat... Auw!!

Ik ga het denk ik vertellen rond de 10 weken als ik het na de 14e voor me kan houden. Maar ik heb nu al het gevoel dat ze op een andere manier naar me kijken. Zal wel tussen me oren zitten. Maar ik heb de 14e een gesprek met mijn teamleider waar ik privé ook mee omga en ik twijfel of ik het dan voor me kan houden.

De eerste echo's zijn bijna! Wat spannend!

Het is nog een beetje vroeg maar zijn er dames die kiezen voor een combinatietest?

Bijgevoegde bestanden:

19. Mommy2015

Mommy2015 Actief lid

19 sep 2014
    261
    1
    18
    Jub: als morgen de echo goed is ga ik even met mijn vriend overleggen of we de combinatietest gaan doen. Op zich ben ik wel voor maar ze kunnen dan alsnog niks definitiefs zeggen en wat doe je als je een verhoogde kans hebt.. Vind het erg lastig! Jullie??

20. Biennepien

29 sep 2014
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind t ook lastig combinatietest of niet. Heb het vorige X niet gedaan.
    Maar hoorde laatst ook verhaal van kennissen die het wel deden en het kindje bleek dusdanig gehandicapt dat ze besloten om de zwangerschap af te breken. Erg triest!

Maar ik weet het ook nog niet dus, neig naar niet.

Deel Deze Pagina