Nieuwe mama's eind mei 2015! :-)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sannee006, 19 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jub

Jub Lid

19 sep 2014
    47
    0
    0
    Gelderland
    Hi mommy,

Ik heb er idd over gehoord. Je kan idd geprikt worden om te kijken of je antistoffen in je lichaam hebt. Heb je dit dan heb je ooit een keer toxoplasmose opgelopen. Heb je geen antistoffen dan ben je er niet mee besmet geweest.
    Het vervelende is dat je er zelf niets van merkt maar het wel gevaarlijk kan zijn voor de ontwikkelingen van je baby.
    En het schijnt dat als er wel wat antistoffen aanwezig zijn in jou lichaam het een X-percetage (misschien wel te vinden op Internet) minder is omdat je zwanger bent.
    Dus gewoon rauw vlees eten of de kattenbak schoonmaken zou ik toch niet doen. Maar ja, dat is natuurlijk een keuze die je zelf maakt.

2. Mommy2015

Mommy2015 Actief lid

19 sep 2014
    261
    1
    18
    Ok, ben benieuwd of ze het tijdens de intake en termijn echo in Nederland het willen laten prikken. Persoonlijk zou ik geen broodje filet American gaan eten daarna hoor, dat voelt gewoon niet goed. Maar ik hoef dan misschien niet heel gestrest te zijn als ik een stukje salami of iets anders binnen krijg! Maar goed eest maar even kijken wat er uit komt!

Maar in Nederland word het niet automatisch getest?

3. Jub

Jub Lid

19 sep 2014
    47
    0
    0
    Gelderland
    Salami in Italië, inderdaad moeilijk om te laten staan ;)

In Nederland is het iid niet standaard maar je kun wel vragen aan degene die toch al bloed bij je prikt of ze ook wil prikken om te kijken of ertoxoplasmose-afweerstoffen in je bloed zit.

Begrijp ik het goed Mommy dat je nu in Italië zit maar wel weer terug komt naar Nederland? Is dat voor even of blijf je in Nederland?

4. Mommy2015

Mommy2015 Actief lid

19 sep 2014
    261
    1
    18
    Hahaha dat is hier inderdaad lastig al dat lekkere vleeswaren!

Nee ik heb een ticket geboekt voor twee weken en laat dan de termijnecho doen en mijn vriend en ik komen samen met kerst/oud en nieuw en dan ben ik 20 weken dus die wil ik dan ook graag in Nederland doen maar buiten die twee echo's om doe ik de rest hier en ga uiteindelijk ook hier bevallen.

5. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Mommy ik vond m'n test niet knal-knal (niet zo knal als de KV test anderhalve week geleden), maar de informatrice zei dat het prima was en dat ze ze regelmatig lichter ziet. 't is natuurlijk ook concentratie van je urine en sinds ik verkouden ben geweest drink ik heel veel, ook 's avonds laat en 's nachts. Het is wel een overduidelijke streep, dus dat is fijn :)

En ik las ook ergens dat ze bij bijv. de CB test adviseren om niet meer na 6 weken te testen, omdat het apparaat dan van slag kan zijn door de te hoge HCG waarde. Dus dat 't lichter is probeer ik me maar gewoon helemaal niet druk over te maken. Ik heb nergens last van verder behalve de gebruikelijke kwaaltjes die ik al had. Hou ik me gewoon lekker aan vast. Nu over 2 wk naar de verloskundige. Spannend! Oh en hou ik 't vol om niet eerder een vroege echo te plannen. twijfel twijfel twijfel...

6. Nancke

Nancke Actief lid

Mommy gefeliciteerd met jullie kloppend hartje! Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn! Ik begin hem nu ook wel een beetje te knijpen voor morgen avond...

Wij doen geen combinatie test. Hebben we bij de eerste ook niet gedaan. Eigenlijk is dat puur gevoelsmatig.

Jub ons zoontje is 13 maanden dus die beseft het nog niet dat hij een grote broer wordt. Wil wel kijken hoe ik hem een beetje kan voorbereiden straks als het bijna zover.

Scarlet wat klote zeg. Sterkte! Hopelijk is het geluk weer heel snel voor je weggelegd!

7. Jub

Jub Lid

19 sep 2014
    47
    0
    0
    Gelderland
    Inderdaad spannend Nancke. Hopelijk krijgen jullie iets heel moois te zien. Laat je het ons weten morgen?

Jullie kindjes zijn idd een stukje jonger. Wij denken zelf dat we het hem gaan zeggen zodra we een echo foto hebben. Kunnen we echt iets tastbaars laten zien. Zo benieuwd naar zijn reactie!

Samsoko, idd als je veel drinkt is de concentratie van je urine minder. Maar zwanger is zwanger, nietwaar?! Maar waarom twijfel je, en hoe kun je een vroegere echo plannen? Mijn vk zegt dan en dan mag je komen voor een echo. Ik plan zelf niets.

8. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Jub er zit hier een samenwerkingsverband: de verloskundigen doen hun verloskundigendeel, een echopraktijk voor de termijnecho en een echopraktijk voor de 20 weken echo en pretecho's. Bij die laatste kun je een vroege pretecho plannen op eigen initiatief. Maar ik twijfel of ik dat wel wil. Aan de ene kant kan het zekerheid geven van een kloppend hartje, aan de andere kant juist onzekerheid wanneer het nog te vroeg blijkt te zijn om wat te zien. Heel dubbel dus. Ik neig naar wachten tot de eerste afspraak, of de VK bellen of ik meteen vast een afspraak mag maken voor de termijnecho, omdat ik pas op 10 wk de intake heb.

9. Biennepien

29 sep 2014
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha allemaal,

Pfff kheb spannende dag gehad... Gisteravond rond 20.00 had ik opeens wat bruin bloedverlies en een soort stolsel van zo'n 3/4 cm. Ik was er helemaal van in de war. Verder geen buikpijn, dus de halve avond zitten googlen wat het zou kunnen zijn... En hopen dat het geen mk was.

Vanmorgen meteen vk gebeld en mocht om 14h vanmiddag komen voor echo. Oh je wilt niet weten hoe zenuwachtig ik was. Buikpijn van de onzekerheid :(
    Eerst keek ze best zorgelijk en het duurde een tijdje, maar toen kregen we toch een heel piepklein hartslagje te zien!!! Ik had tranen in mn ogen....

Ben wel minder dan 7 wkn, eerder 6. Dus het was echt heel erg klein.
    Hou vol kleintje!

10. Jub

Jub Lid

19 sep 2014
    47
    0
    0
    Gelderland
    Samsoko, kan me voorstellen dat je twijfelt, ook omdat je de echo en intake pas laat hebt. Tenminste 10 wkn vind ik laat, blijkt bij meerdere praktijken normaal te zijn. Maar niets kunnen horen wekt misschien ook veel zorgen bij je op. Terwijl het misschien helemaal niet hoeft. Wat zegt je vriend hiervan?

Biennepien, jeetje wat een verhaal. Maar uiteindelijk toch een hartje gehoord, ook al was het ieniminie klein. Wat zul jij idd geschrokken zijn! Maar blij dat het geen mk was.

11. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Gelukkig zeg Bienepien! Kan me voorstellen dat dar stress was. Hopelijk blijft t kleintje lekker zitten en groeien!

Jub, hij wil liever gisteren dan vandaag haha. Ik had nooit verwacht dat hij ZO trots zou zijn. En ik ben daar natuurlijk dan weer trots op. 😊

12. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    Biennepien ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Ik weet nog goed dat ik rood bloed verlies voor een nacht had bij mijn zoon. Ik was er van overtuigt dat het afgelopen was. Nu waren wij in Costa Rica dus we konden niet veel.
    Fijn dat er een kloppend hartje is.

Jub ik denk trouwens wel dat we de kleine meenemen naar een van de echo's op her laatst zodat hij ziet dat er wat in mama's buik zit.

Hier donderdag de echo en op een of andere manier heb ik er vertrouwen in. Ik merk ook dat ik nu veel rustiger ben na bij mijn zoon. Zal ook wel zijn omdat ik voor mijn zoon 3 vmk heb gehad en nu weet dat ik ook een zwangerschap Lan uitdragen. Daarnaast hebben we er nu nog geen 3 jaar op zitten.

13. Mommy2015

Mommy2015 Actief lid

19 sep 2014
    261
    1
    18
    Nancke, succes vanavond en veel plezier. Hopelijk gaan jullie mooi hartje zien! Laat je het ons weten vanavond?

Bienepien: dat is even schrikken zeg! Gelukkig kon je tegelijk terecht en zag je een mooi hartje. Hoe is nu met je? Bloeden helemaal gestopt?

Hyper: spannend donderdag de echo :)

Samsoko: snap precies wat je bedoeld. Tot 10 weken wachten tot de eerste echo is heel normaal maar iedereen hier krijgt het al eerder wat mij heel onzeker maakte. Ik heb er dus voor gekozen om bij 8 weken even te gluren naar de baby en het heeft mij heel veel rust gegeven, ook omdat ik geen klachten heb was ik best ongerust. Als je kan wachten is dat alleen maar goed maar een extra echo is ook zeker niet erg. Wat zegt je vriend ervan?

14. Mommy2015

Mommy2015 Actief lid

19 sep 2014
    261
    1
    18
    Nancke hoe is het gegaan?

15. Nancke

Nancke Actief lid

Goed nieuws! Er was een kloppend hartje te zien. Ik was wel minder ver als ik zelf dacht. Waarschijnlijk pas rond de 6 weken. Het was bijna nog te klein om op te meten maar de vk zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken want het hartje klopt echt mooi. Lichte teleurstelling en onzekerheid hierdoor maar wel super blij dat er in ieder geval iets te zien was! De uitgerekende datum staat nu op 2 juni. Maar dit kan de volgende keer weer bijgesteld worden. Over 2 weken weer een echo in ieder geval!

Bienepien dat moet ook schrikken zijn geweest zeg. Maar fijn dat je zo snel kon komen!

16. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Bienepien dat is schrikken zeg! Gelukkig heb je een hartje gezien. Dat stelt misschien een beetje gerust..

Ik heb morgen de intake van mvm, eindelijk. Ik had me al 1.5 week geleden ingeschreven maar ze belde vandaag pas. Ik hoop dat ik nu wel dat dekentje krijg. Kregen jullie die gelijk?
    Ik heb wel al hele scenario's in mijn hoofd dat mijn test negatief is morgen. Vannacht ook zo raar gedroomd dat ik een miskraam van een tweeling had..
    Ik ben deze zwangerschap zo onzeker ik weet niet waar het door komt.

Ik wilde het pas aan mijn oudste van 7 vertellen als we de echo hadden gehad maar gisteren zei hij opeens je hebt een baby in je buik he van je buik is weer dik. Hij zei ik zag het gisteren toen je bij de deur stond:$:D Hahaha toen moest ik zo lachen en toen heb ik het maar verteld maar wel met de boodschap erbij dat het een geheim is.

We hebben eindelijk maandag de echo, ik vind het zooo spannend. Ik ben dan al 7.5 week dus dan moet er echt wel een hartje te zien zijn.

Als onze echo goed is maandag ga ik ook de kraamverzorgster die we bij de tweede hadden een mailtje sturen of ze weer bij ons wil komen. Dat was echt een geweldige vrouw.

17. Mommy2015

Mommy2015 Actief lid

19 sep 2014
    261
    1
    18
    Nancke wat een goed nieuws :) heerlijk gevoel hè om dat hartje te zien kloppen?
    Hoeveel ben je nu terug gezet dan?

Spannen morgen marvi! Die dromen herken ik heel goed, ik had het vooral voor de echo! Het komt vast morgen helemaal goed!

18. NTP

NTP Bekend lid

3 dec 2012
    537
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames, ben zwanger van ons tweede kindje en wil me graag bij jullie voegen als het mag. Erg leuk om met gelijkgestemden te kletsen over de zwangerschap!

19. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Welkom NTP!

Zo de mvm mevrouw is ook geweest. Gelukkig een knaltest! Streep was nog donkerder dan de controle streep!

20. Mommy2015

Mommy2015 Actief lid

19 sep 2014
    261
    1
    18
    Welkom NTP :) wanneer ben je uitgerekend?

Marvi: wat een heerlijk gevoel he zon knaltest :D dat geeft weer mooi vertrouwen!

Deel Deze Pagina