Nieuwe matrassen, pocketvering max. 500 euro per stuk

Discussie in 'De lounge' gestart door Snoopy1979, 14 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Ik heb chronische rug/nekklachten en een goed matras scheelt veel!

Wij hebben nu Auping-matrassen van 1000 euro per stuk (twee eenpersoons hebben wij). Daarvoor hadden we pocketvering-matrassen van Beter Bed van 500 euro. Na een paar jaar minder steun, kuil, dun. Gingen max 5 jaar mee. Deze moeten minimaal 10 jaar meegaan en zijn na 6,5 jaar nog zgan.

2. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Nee, niet ivm de lange levertijd. Bij ons was het matras aan de zijkant losgeschoten. Dit is gebeurd omdat ik tijdens de zwangerschap op de rand ging zitten om mijn sokken aan te doen. Gebeld en we moesten een foto maken. Bij het maken van de foto zag ik dat de matras er heel goedkoop en slecht afgewerkt uitzag. Met het nieuwe matras rol ik nu eigenlijk ook naar het midden, 1x per maand omdraaien helpt niet echt.

Dus alleen matras zou ik hier niet kopen. Ga je voor een heel bed, dan weer wel. Frame is goed, bedden zien er mooi uit en het matras is goed voor een 5 a 6 jaar. Daarna zou ik het wel vervangen. Wij hebben ons bed overigens al 6 jaar.

De levertijden zijn lang omdat de bedden uit China komen en verscheept worden met een container. Ze wachten totdat er voldoende bestellingen zijn voor het verschepen. Dit was zo toen wij onze bed bestelde misschien dat het nu anders is.

3. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Woonexpress

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.244
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Vandaag bij Swiss sense en beter bed geweest. Lag eigenlijk allebei lekker. En even duur ook ongeveer. Alleen bij Swiss sense heb je voor 400 euro extra een complete boxspring. Maar dat hebben we eigenlijk nog niet nodig, ons huidige bed is nog goed. Morgen bij de Ikea kijken. Als dat wat is daar de matrassen kopen denk ik en over een jaar of 6 een nieuwe boxspring. Vind het wel jammer dat de levertijd van Swiss zo lang is.

5. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Wij hebben een bed van beterbed.. Ik was er ook best spectisch over maar toen was het een mooie aanbieding, en het bed ligt heeerrrlijk! Nu hebben ze hetzelfde bed voor 999 euro. Boxpring Arendal is het. Als je 500 euro per matras wilt uitgeven heb je voor dezelfde prijs een compleet nieuw bed en hij ligt echt heel fijn.... Misschien toch de moeite waard

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.244
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hoe lang hebben jullie het bed? Want op zich ligt alles wel lekker, ben alleen bang dat het dan maar 5 jaar meegaat.

7. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    In december hebben we het bed 4 jaar. Ik zelf heb chronische rugklachten, maar sinds ik dit bed heb gaat het een stuk beter. Wij zijn er nogsteeds erg blij mee. Op de matrassen zit 10 jaar garantie dus mocht er wat mee zijn......

8. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Alleen valt dunner worden of een kuil niet onder garantie.
    Eigenlijk zou je ergens matrassen moeten kopen waarop je mag proefslapen. Bestaat.
    Als je in een winkel komt, ligt alles lekker. Je moet er eens minimaal 10 minuten op gaan liggen als er niet iemand tegen je aan praat en in de houding zoals je thuis ligt. De meeste mensen liggen dan max 1 minuut op hun rug en zeggen: ligt wel lekker.
    Je moet je schoenen uit doen, lekker op je zij draaien, even een sloopje op het hoofdkussen leggen. Of je hoofdkussen van thuis meenemen of soortgelijk vragen. Ik meen het: vaak ligt er dan een combi hoofdkussen/matras, kom je thuis ligt het nergens naar!

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.244
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het zijn de ikea matrassen geworden, worden morgen bezorgd. Hebben goed de tijd genomen om te liggen, hoop dat het een goede keuze is :)

Deel Deze Pagina