Hoi, Het heeft even geduurd, maar ik had van het weekend al een berichtje gemaakt, ik drukte toen op de verkeerde knop, bericht weg:x en ik had geen zin om een nieuwe te typen, was zo teleurgesteld haha... Hoe is het met de moeders? Goed weekend gehad? Hier zijn gangetje, rustig weekend gehad. Zaterdag dus naar mijn vaders verjaardag, was er maar 1 uurtje gebleven, Dano was moe en het werd me veel te druk! Zondag lekker thuis...LEREN bleehhhh, maandag alweer examen Maar hier nog geen groente gegeven alleen maar 1x appel/banaan uit potje, 1xbanaan uit potje en 1x aan mijn appel laten sabbelen, 1x aan mijn banaan laten sabbelen dat vond hij allemaal heerlijk, ook 1x aan mijn aardbei laten sabbelen dat vond hij maar niets haha Lekker hoor babyzwemmen, zou ik ook wel willen, maar waar ik woon hebben ze dat niet:x dat is pas v.a. 9 mnd:x dus ik ga maar een keer gewoon zwemmen met mijn zoontje, heb al een zwemband voor hem gekocht, nu nog ergens zwemluiers kopen! Ik doe 1jarig mbo onderwijsassistent en v.a. januari 600uur stage gaan lopen op een basisschool als OA. En dan hopelijk als ik mijn diploma heb behaald door naar het hbo alleen ik twijfel nog of ik pedagogiek of lerarenopleiding wil gaan doen. Er bestaat ook wel een opleiding die dat alles in 1 doe, maar alles dubbel doen (dus 2x eind-examen 2x stage lopen enz) en daar heb ik geen zin in Geven jullie altijd potjes groente/fruit? Of maken jullie ook zelf groente/fruit? Grote/kleine potjes? Hoelang doe je met een potje (1 a 2 dagen)? Wat doe je met het potje als er nog wat overblijft? Ik heb het vorige keer zelf opgegeten, vond het zonde om weg te gooien Tot snel, liefs
Hallo allemaal! Welkom Manootje, onze dochters zijn even oud! Gaat idd erg snel! Ik geef nu nog potjes. Die van friso en c1000 mag je 48 uur bewaren, dus doe er 3 dagen mee. Geulkkig maar, want ze moet er niks van hebben en om dan elke dag een ander potje open te maken... Vandaag gingen de worteltjes iets beter en morgen aardappel/mais, ben benieuwd! Morgen komt als het goed is mijn staafmixer binnen en vandaag heb ik het babykookboek gekocht. Staan leuke dingen in, dus als Amber beter gaat eten ga ik vers maken. In dat boek staat trouwens wel dat je fruit kan invriezen! Zijn die van jullie al bezig met tandjes?? Amber heeft al wel een wit puntje en ze is flink aan de diarree.... @Winniethepooh Wat leuk onderwijsassistent. Ik sta zelf voor de klas. Groetjes!
Betreft fruit en groente. Rosan krijgt dat vanaf 5 mnd. Met 4 mnd wel geprobeerd, maar ze kreeg er erge last van de darmpjes van dus nog ff gewacht. Nu eet ze al hele potjes 4mnd. Smorgens fruit en savonds groente. Ze is volgens mij al wel toe aan meer, maar overleg volgende week even op CB hoe ik dat het beste kan inpassen. Dan is ze namelijk alweer 6 maandjes, de tijd vliegt!
Goedemorgen, ben ik ook weer even!! Welkom Manootje, leuk dat je meeschrijft!! Wat betreft fruit/groente: ik maak alles vers, alleen als ik ergens heen ga dan neem ik wel eens een potje fruit mee. Bram krijgt hier vaak 1 of 1,5 stuk fruit (uit de staafmixer), dat vindt hij echt lekker! Groente nu 2x geprobeerd zonder succes, maar hij was allebei de keren eigenlijk moe. Vanmiddag nog maar een keer proberen als hij goed wakker is. Malka, hier al 2 tandjes vanaf dat Bram 4,5 maand is!! Ziet er zo lief en stoer uit vind ik!! Beetje minder baby, hij wordt echt groot... Winnie, haha lekker aan jouw fruit sabbelen!! Vond hij het interessant? Ik zou trouwens wel uitkijken met aardbei, ze raden volgens mij aan dat nog niet zo snel te laten eten omdat veel kindjes daar allergisch op reageren... Enne heb je zijn fruit of groentepotje opgegeten? Vind die groentepotjes er altijd zo snerig uitzien (sorry) haha!! (vandaar ook dat ik wil proberen alles vers te maken...) Vraagje: slapen jullie kindjes goed door? Bram vannacht weer veel wakker, met speen slaapt hij wel door hoor.... Weer flinke hoestbui vannacht en vanochtend om 6 uur kletsen... Speen erin en doorgeslapen tot half 8. Voorheen (voor de verkoudheid) werd hij nooit wakker snachts, ik verlang weer terug naar die tijd.... Duurt nu al een week of 6 grrr ik heb mn slaap zo nodig.... Vandaag en morgen lekker vrij, straks even naar het winkelcentrum kadootje kopen voor verjaardag van neefje en nichtje het weekend. Verder beetje poetsen, opruimen, knuffelen, badderen etc...
Goeiemorguh allemaal! @sunrise als je die vraag gister had gesteld had ik gezegd dat Amber altijd doorslaapt... Maar vanacht om half 5 klaarwakker en kletsen. foppie en schone luier hielpen niet... Om half 6 werd het huilen, had mevrouw honger!!! Normaal rond haf 8!! Ben benieuwd hoe ik vandaag nu uitkom met de voeding... Na de fles weer huilen in bed, dus naast ons gelegd. Toen sliep ze heerlijk, maar omdat ze verkouden is, lagen man en ik wakker van haar geknor Vanmiddag even naar cb. Heb een aantal vragen over de voeding vanaf 6 maand. Hebben we het nog niet overgehad, en heb pas over een maand volgende afspraak... fijne dag allemaal!!
Bah, Amber blijft maar verkouden.... al 2 weken! Gebruik al otrivin en de halve ui helpt ook wel... Nog meer tips??
Hallo dames! Sorry voor mijn late reactie, but i was very busy Alles goed met jullie? Hier zijn gangetje. Mijn zoontje krijgt nog steeds kv en bv en hij doet het er goed op, ik krijg mijn bv maar niet omhoog gekrikt Eind november heb ik een afspraak bij het cb en dan gaan we er fruit/groente bijgeven, ik heb een leenboek van het cb gekregen daar staan heel veel tips in het heet namelijk ook "van borst tot boterham" Ik zie nog steeds verkouden kindjes aaaah...ik heb helaas geen tips, ui en neusspray, dat is het eigenlijk Iemand vroeg welke opleiding ik doe. Ik doe 1jarig mbo onderwijsassistent en ben in maart begonnen, moet januari stage gaan lopen en dan ben ik hopelijk zo juni klaar met mijn opleiding en kan ik daarna hopelijk per september beginnen aan het hbo voor de pabo Wat doen jullie? Werk, huismama, opleiding? Sunrise: ja hij vond het prachtig, vooral banaan vind hij super, ik geef dan gewoon de hele banaan met schil aan hem en hij houdt hem zelf vast en gaat er zelf aan sabbelen heb het opgenomen met video, echt zooo schattig! Maar ja banaan mag ook niet te vaak en wat betreft de aardbeien is het nu ook geen tijd meer voor maar die vond hij ook niet lekker Maar ik heb pas 2x potje en 2x banaan gegeven, meer niet, gewoon ff om te kijken hoe het ging, maar ik wacht met de rest nog even tot mijn gesprek met het cb... Ik ga weer verder, fijne dag en tot lees! Liefs
Hoi meiden, Ik ben er ook weer eens, zoooo druk de afgelopen dagen.... werken, vergadering, cursus.... vandaag eindelijk weer lekker een dagje niks, samen met mijn kleine ventje!! Malka, hier al ruim 6 weken verkouden.... is normaal zegt de huisarts, ik heb neusspray gehaald en druppels tegen het hoesten (homeopatisch) maar werkt niet. Gebruik het ook niet eens meer.... Moet zeggen dat het nu wel weer meevalt, snachts hoor ik hem wel af en toe hoesten (en dan is ie wakker, wil zijn speen, etc.....) Hier groente nog steeds moeilijk, nou ja een potje worteltjes ging er laatst helemaal in! Maar ik wil het liefst vers, en dan gaat meneer kokhalzen en vies kijken.... Hahaha!! Nou ja, we gaan gewoon door, alleen op de dagen dat ik thuis ben en in het weekend. Ik geef op het kdv nog geen groente mee zolang hij het nog niet goed eet. Hij heeft het toch nog niet echt nodig... Ben voor een vakantie aan het zoeken, misschien volgende zomer naar een camping in italie! (stacaravan dan wel he, wij zijn meer van het "luxe kamperen" haha!!) Jullie nog tips of ideeen? Of zelf vakantieplannen??
hoi wat leuk dat jullie weer een forum hebben geopend ik zal mezelf even voorstellen heb 8 jaar een relatie woon samen en hebben sinds 3 mei een prachtige dochter waar we volop van genieten ik was eigenlijk 29 april uitgerekend dus heb nooit bij jullie mee gekeken maar wel leuk om te lezen hoe andere kindjes van haar leeftijd het doen eten slapen enz gr charleen
Hallo allemaal, Welkom Charleen! Vakantieplannen.... hmm kan er nu al zin in hebben!!! We zijn wel van plan in de buurt te blijven. Amber heeft dan een leeftijd dat ze volgens mij alleen maar wil spelen, zwemmen enz. Denk dus niet dat we haar een plezier doen met een lange reis. Zelf vermaken wij ons meestal prima in Nederland. Zal wel weer Texel worden. Mijn familie komt daar vandaan, dus kom er best vaak. Ik zit nog steeds in mijn verlof. Na de kerstvakantie mag ik weer voor de klas. Ik geef les op een basisschool. Gister ook fruit geprobeerd, banaan. Amber moet er niks van weten... Maar goed, blijf geweeon doorgaan..... Zondag al 6 maand... het gaat zo snel, vinden jullie niet???
Hallo allemaal, Ik meld mij ook aan als mei mama. Woon samen met mijn vriend en we hebben (pas) 2 jaar een relatie. Na 8 maanden een relatie te hebben bleek ik zwanger te zijn. Niet gepland maar zeker wel gewenst. Op 20 mei uitgerekend. Mijn zwangerschap is niet heel leuk verlopen. Veel ziekenhuis gelegen En ze besloten op 7 mei dan ook de bevalling te gaan inleiden. En ja wat een hel was dat. Ook de bevalling verliep niet heel lekker. Maar goed na 13 uurtjes zwoegen is ie er dan eindelijk. Wauw een jongen, dat is wat ik graag wilde. Op 7 mei is geboren onze kleine man Jayden. Nu alweer 6 maandjes oud. Wat gaat dat hard. En geniet volop van hem. Wat een heerlijk ventje en wat voel ik mij gelukkig(wat voelen wij ons gelukkig) Word wel steeds leuker nu. Hij kan al echt dingen pakken, rolt om en als ik zijn naam roep dan kijkt ie om hihi. Heerlijk.
*inbraak* Ik ben een juni 2009 mama en zit nu nogal met de kwestie enten mex.griep. Mijn dochter is nu 5 maanden en een week oud. En valt dus net buiten de 6 maanden grens (kindjes voor 23 mei 2009 geboren wel). Vraag me nu alleen af of jullie het wel gaan doen. Scheelt zo weinig.. PS Leuk dat jullie een nieuw topic zijn begonnen. Wist niet eens dat de mei mama's weg waren. gr. Ilse
He meiden, sorry heb het erg druk gehad! Hier ook veeeeeeeel twijfel over het vaccineren voor de griep. Weet het echt niet, wordt continu heen en weer geslingerd... Winnie the pooh, zag je topic staan en Jelina rolt ook niet hoor! Ze kan het volgens mij wel maar vind er schijnbaar niets aan. Ze kan wel los zitten. Ik denk zelf dat het kiss wel mee te maken heeft (jelina heeft het ook). Ze moeten toch dat hoofd een slinger geven. Veel met hem oefenen en op zijn buik leggen, meer kun je niet doen meid. Er was een mama die een keer zei van ik heb nog nooit iemand gezien die niet heb leren lopen. Nou dat vond ik zo'n goede opmerking! Dit was het even voor nu. Hoop echt snel even uitgebreider terug te komen! Liefs
Hoi allemaal! Amber kan echt nog niet los zitten! Die gaat alle kanten op! Rollen doet ze dan weer wel en tijgeren, alleen met de beentjes. Vervelend he die mex.griep! Ik word daat zo onzeker van! Wij laten haar wel vaccineren. Ik heb er zelf geen verstand van, dus moet vertrouwen op de mensen die er wel verstand van hebben.... Mocht het vaccineren toch mis gaan, dan ben ik natuurlijk woest!!! Maar stle dat ik haar niet laat vaccineren en ze krijgt het en ze houdt er wat aan over... moet ik dan zeggen : sorry meis, mama was een beetje eigenwijs...?" Stomme is, nu man en ik dit hebben besloten en 2 weken wachten wel erg lang vind.....
Hoi meiden, Hier ook even snel een korte update. Nou Dano draait ineens sinds afgelopen maandag alle kanten op hahaha had dat topic eerder moeten openen Met groente en fruithapjes gaat tot nu toe erg goed, hij geniet er super veel van en wil het ook zelf doen enzo, zo lief om te zien hoe dat naar binnen gaat en hoe hij ervan geniet. Hoe gaat het bij jullie over die vaccinatie van de mexicaanse griep, tja ik vind het ook erg moeilijk maar ik denk voor nu dat ik het wel laat zetten bij hem mij of ons beiden ik weet niet wat voor oproep ik krijg, omdat de bijwerkingen groter zijn van mex gr dan van de vaccinaties wordt er gezegd, tja ik hoop maar dat alles goed gaat en inderdaad eenmaal als je dat besloten hebt is 2 weken erg ver weg he haha fijne avond en tot snel xxx
slapen jullie kindjes met slaapzak? En wat hebben ze verder aan snachts? ?Hier is het op zijn kamer 21graden hij heeft romper aan lange mouw, pyamapakje lange mouw en voetjes laken en deken dubbelgevouwen maar nog geen slaapzak ben bang dat dat te warm wordt het is wel een zomerslaapzak zonder mouw wat denken jullie?
En willen jullie de rapley methode gaan doen? Ik niet hoor, ik heb het geprobeerd, maar vind dat echt eng en het zal echt niet slecht zijn, maar gewoon het idee...ik gaf hem vandaag een banaan, dus alleen de schil beetje weggehaald en dan doet hij dat helemaal in zijn mond, breekt er een stuk af en ik zit in de zenuwen had het snel uit zijn mond gehaald en gewoon maar gepureerd eten vind ik wel best, zal hij ook groot van worden neem ik aan (ik ben ook groot geworden op die manier ) en dan komt dat kauwen vanzelf wel een keer...
hoihoi, Hier ook niet de rapleymethode hoor! Sta al doodsangsten uit met een broodkorst!!! Amber heeft 's nachts een romper met lange mouw aan, een pyamaatje en een winterslaapzakje. Vandaag toevallig lakentje en dekentje weggehaald. Dit omdat ze nu goed terug kan draaien en we dus de safe-t-sleep hebben weggehaald. Ben bang dat ze dus haar hele bedje doorgaat, dus voor de zekerheid hebben we dekentje enzo weggehaald. Ook gelijk het bed een standje lager gezet.... Tjonge, dan gaat het toch wel erg snel hoor.....
Hoi, Jayden slaapt onder een duo deken. Hij heeft gewoon een pyama aan met lange mouwen. Een slaapzak zou ook voldoende zijn als ie lange mouwen aan heeft. Als ie echt onrustig slaapt dan wil de slaapzak nog wel eens helpen. De rapleymethode had ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. (heb het net wel even opgezocht) Ik geef potjes groente en fruit. Of vers gepureerd. Broodkorst nog niet geprobeerd. Oh ja vraagje, ik loop met Jayden bij een fysio voor kiss-syndroom en zij constateerde dat het fontanel dicht is. Nou de cb arts had dat ook gezien en die zei dat dat gewoon prima is. Dus de fysio zou contact opnemen met cb arts want zij was het niet helemaal eens dat dat goed is. Hoe zit dat bij jullie? Fysio zegt met een jaar moet dat pas dicht zijn. Misschien anders ook maar even HA vragen wat hij vind? Weet het ook niet hoor.
Sharmila: hier ook het kiss-syndroom...loop met mijn zoontje bij een manueel therapeut. Ben al 2x geweest en moet dinsdag weer, hij zegt dat het de betere kant op gaat. En bij jou? Over dat fontanel, is wel erg snel hoor (volgens mij) hier is het nog open! Maar is per kindje denk ik ook verschillend. Bij een jongentje van 2 die ik ken is het nog niet dicht dus ja weet ook niet of dat dan weer langzaam is. Ik had een keer gelezen dat het binnen 2 jaar dicht is, dus volgens mij maakt het dan niet uit of dat nou met 6 maanden of met 2 jaar is toch?!